Cannondale Flash Team Edition / Q-Rings / 88+
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- tomsuetens
- Mountainbiker
Cannondale - Specialized
Post by tomsuetens »
Ben je hiermee definitief overgeschakeld naar Cannondale? Of kies je gewoon voor de beste fiets van het moment? En ga je met de Flash ook marathons rijden of toch op de Epic springen?
Prachtige bike trouwens. Als ik het geld had ... was mijn huis afbetaald
Prachtige bike trouwens. Als ik het geld had ... was mijn huis afbetaald
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
De S-Works Epic is de beste XC fully van het moment, en de Flash de beste XC hardtail
Marathons ga ik zeker rijden, zowel met de Epic als de Flash. Misschien wissel ik dan voor het ardennenwerk wel de XX 42/28T combo voor een 39/26T, maar daarvoor moet ik eerst wat meer getraind zijn om hierover te kunnen oordelen. 'T is namelijk niet alleen de tandbladenset, maar ook de voorderailleur die vervangen moet worden.
Ideaal is 40/27T zoals mijn Rotor Q-Rings. Kans is groot dat die ook voor de XX spiders gemaakt worden, dan komen die er mogelijk op.
Marathons ga ik zeker rijden, zowel met de Epic als de Flash. Misschien wissel ik dan voor het ardennenwerk wel de XX 42/28T combo voor een 39/26T, maar daarvoor moet ik eerst wat meer getraind zijn om hierover te kunnen oordelen. 'T is namelijk niet alleen de tandbladenset, maar ook de voorderailleur die vervangen moet worden.
Ideaal is 40/27T zoals mijn Rotor Q-Rings. Kans is groot dat die ook voor de XX spiders gemaakt worden, dan komen die er mogelijk op.
-
cannondaleboy
- Mountainbiker
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Neen, maar was wel lekker warmit's me ! wrote:Da rood veske ging wel ni bij u broek hè jong. Volgende keer helemaal in tenue hè.
Zal ik je zaterdag weten te vertellencannondaleboy wrote:hoe rijde die carbonne wiele?
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Ziezo, gewogen zoals hij op de foto staat aan het begin van het topic. Dankuwel Roger voor het lenen van de weegschaal !
Dus met volgende wijzigingen tov het standaard opgegeven gewicht van 7.580 kilo :
- bidon houder
- Rocket Ron / Racing Ralph banden ipv Furious Fred (toch onbruikbaar het merendeel van de tijd)
- 2x 120ml Eclipse latex (wat meer omdat er vrij veel verloren gaat bij Schwalbes)
- 2x DT Swiss / Eclipse tubeless conversion kit
- Syntace Duraflite Carbon 31.8mm ipv FSA stuur
- Woodman Bar- Ends
- Shimano XTR pedalen
- ESI grips ipv de originele Cannondale grips
- Beschermfolie op de onderbuis, patches op de Lefty en frame tegen het schuren van de kabels
- Cannondale neopreen achterbrugbeschermer
Maw : dus volledig rijklaar : 8.360kg
Ik had drie vierde van de hierboven opgesomde onderdelen er wel even kunnen afhalen voor de gewichtsfetisjisten, maar het maakt me niks uit.
Foto plaats ik er morgen wel bij
Dus met volgende wijzigingen tov het standaard opgegeven gewicht van 7.580 kilo :
- bidon houder
- Rocket Ron / Racing Ralph banden ipv Furious Fred (toch onbruikbaar het merendeel van de tijd)
- 2x 120ml Eclipse latex (wat meer omdat er vrij veel verloren gaat bij Schwalbes)
- 2x DT Swiss / Eclipse tubeless conversion kit
- Syntace Duraflite Carbon 31.8mm ipv FSA stuur
- Woodman Bar- Ends
- Shimano XTR pedalen
- ESI grips ipv de originele Cannondale grips
- Beschermfolie op de onderbuis, patches op de Lefty en frame tegen het schuren van de kabels
- Cannondale neopreen achterbrugbeschermer
Maw : dus volledig rijklaar : 8.360kg
Ik had drie vierde van de hierboven opgesomde onderdelen er wel even kunnen afhalen voor de gewichtsfetisjisten, maar het maakt me niks uit.
Foto plaats ik er morgen wel bij
- madskatingcow
- Mountainbiker