Hier ook de 55km gedaan en had op mijn Edge500(ook gps) 58.05km en 1497hm.madskatingcow wrote:De 55km gedaan die er uiteindelijk 59km op GPS bleken te zijn. Stevige tocht : qua modder viel het mee, maar op veel plaatsen lag het er op de vochtige stenen toch zeer glad bij.
raid-vtt-olne 2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
rock racing
- Mountainbiker
Post by rock racing »
vandaag ook de 70km chrono gereden en toch wel genoten (op de laatste klim na)
. Voor de rest weet je dat er veel volk op af komt dus zijn enkele files wel normaal, zeker in het begin als iedereen nog samen hangt, dus niet over opjagen! Bevoorradingen kan ik niet over meepraten , ben nergens gestopt, enkel een blikje aquarius op het einde
kwam als geroepen.
Al bij al een mooie tocht en zeker tevreden naar huis terug gekeerd om er om 17u beginnen te werken maar dat zit er nu bijna op, ben blij als ik de zetel op kan om te ...
See you at the next chrono.
ps vandaag samen met bikepartner (remmenlos) alle 2 onze nieuwe fietsen getest en zeer goed bevonden.
Al bij al een mooie tocht en zeker tevreden naar huis terug gekeerd om er om 17u beginnen te werken maar dat zit er nu bijna op, ben blij als ik de zetel op kan om te ...
ps vandaag samen met bikepartner (remmenlos) alle 2 onze nieuwe fietsen getest en zeer goed bevonden.
rock racing wrote:vandaag ook de 70km chrono gereden en toch wel genoten (op de laatste klim na). Voor de rest weet je dat er veel volk op af komt dus zijn enkele files wel normaal, zeker in het begin als iedereen nog samen hangt, dus niet over opjagen! Bevoorradingen kan ik niet over meepraten , ben nergens gestopt, enkel een blikje aquarius op het einde
kwam als geroepen.
Al bij al een mooie tocht en zeker tevreden naar huis terug gekeerd om er om 17u beginnen te werken maar dat zit er nu bijna op, ben blij als ik de zetel op kan om te ...![]()
- Tabula Rasa
- Mountainbiker
Post by Tabula Rasa »
Same here. Andenne was niet zo goed, deze was ronduit slecht. Wel nooit krampen gehad of zo, maar totaal geen kracht in de benen. Wel blij dat ik deze op eigen tempo en souplesse heb uitgereden. De chrono interesseerde me niet meer. Al zijn mijn ambities op dat vlak zowieso bescheiden: als ik in de middenmoot eindig, is dat ok. Zal nu niet het geval zijn. Met het oog op de volgende marathons, toch wat meer trainen. 1 x in de week spinnen (als het werk het toelaat), is absoluut niet genoeg.G-love wrote:miljaarde! afgezien vandaag.
Een betonnen garagevloer uitbreken met een drilboor en dan nog gans diene rommel opkuisen en wegvoeren naar het containerpark is nie echt aan te raden vooraleer aan zo'n chrono te beginnen.
Zo goed mijn benen waren in Andenne, zo slecht ging het vandaag.
1905 hm is toch een pak meer dan aangekondigd! Voor de rest povere bevoorrading maar heb altijd zelf eten genoeg bij, dus da viel wel mee.
Een paar hele schone afdalingen.
Uitgereden, maar daar is alles mee gezegd!
wel genoten van de fantastische singletrack afdalingen.
Drukte?
Daar heb ik niets van gemerkt.
Samen met Nifty om 10u gestart voor de chrono, al was onze tijd het minste van onze zorgen. Dus al van op die startweide iedereen laten vlammen en de tocht aan een toertempo aangevat, om nogmaals eens meer dood dan levend over de streep te komen te vermijden. 't Is wel te merken aan onze uitslag: 374e en 375e. Maar wel ongelooflijk genoten, en dat telt. Voordeel van zo laat starten en rustig rijden is dat je bij momenten het gevoel hebt alleen de tocht te rijden, zo weinig volk zat er op het parcours.
De tocht begon direct mooi, en de toon was gezet voor de rest van de rit. Mooie, vaak steile klimmetjes gevolgd door ronduit schitterende afdalingen. De technische afdalingen waren echt super, al hebben mijn armspieren het geweten. Veel plat zat er inderdaad niet in, mijn Garmin gaf 1939 hoogtemeters aan na 73,6 km. Toch wel een stukje hoger dan opgegeven.
De bevoorradingen waren wel schandalig slecht voorzien, veel meer dan appelsienen en met wat geluk een suikerwafel waren er voor ons niet meer te rapen.
Daar heb ik niets van gemerkt.
Samen met Nifty om 10u gestart voor de chrono, al was onze tijd het minste van onze zorgen. Dus al van op die startweide iedereen laten vlammen en de tocht aan een toertempo aangevat, om nogmaals eens meer dood dan levend over de streep te komen te vermijden. 't Is wel te merken aan onze uitslag: 374e en 375e. Maar wel ongelooflijk genoten, en dat telt. Voordeel van zo laat starten en rustig rijden is dat je bij momenten het gevoel hebt alleen de tocht te rijden, zo weinig volk zat er op het parcours.
De tocht begon direct mooi, en de toon was gezet voor de rest van de rit. Mooie, vaak steile klimmetjes gevolgd door ronduit schitterende afdalingen. De technische afdalingen waren echt super, al hebben mijn armspieren het geweten. Veel plat zat er inderdaad niet in, mijn Garmin gaf 1939 hoogtemeters aan na 73,6 km. Toch wel een stukje hoger dan opgegeven.
De bevoorradingen waren wel schandalig slecht voorzien, veel meer dan appelsienen en met wat geluk een suikerwafel waren er voor ons niet meer te rapen.
Jazekerrock racing wrote:vandaag ook de 70km chrono gereden en toch wel genoten (op de laatste klim na). Voor de rest weet je dat er veel volk op af komt dus zijn enkele files wel normaal, zeker in het begin als iedereen nog samen hangt, dus niet over opjagen! Bevoorradingen kan ik niet over meepraten , ben nergens gestopt, enkel een blikje aquarius op het einde
kwam als geroepen.
Al bij al een mooie tocht en zeker tevreden naar huis terug gekeerd om er om 17u beginnen te werken maar dat zit er nu bijna op, ben blij als ik de zetel op kan om te ...![]()
-
robwolters
- Mountainbiker
Post by robwolters »
ik heb 72 ook gereden. vond het een leuke en pittige route. iemand is vlak voor mij door een paard geraakt. gebeurde rond 45km of zo. ik ben gaan wachten een ambulance gebeld. ben benieuwd hoe het met hem is afgelopen.G-love wrote:hopelijk niet te ernstig en een spoedig herstel!erwin.91 wrote:Ik heb hem zien liggen op het draagbed,toen waren ze bezig met zo een folie deken over hem te leggen,op dat moment was hij hevig aan het bibberen en was zijn gezicht hevig bebloed,maar hij probeerde wel te praten tegen de paramedics.madskatingcow wrote:
Na ongeveer 46km kwamen moesten we bijna onderdaan een afdaling stoppen. Bleek er iemand zwaar gevallen te zijn, ze waren hem aan het reanimeren zo te zien vanop afstand. Hopelijk verkeerd gezien, maar het zag er niet goed uit.