raid-vtt-olne 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Vandaag de 72 gereden. Afstand bleek redelijk te kloppen, ik had 73.5 op teller. Qua hoogtemeters hadden we ons verwacht aan zo'n 1500 maar dat bleken er uiteindelijk zo'n 1900 te zijn. Kon ook niet anders op zo'n parcours, geen enkel stukje plat tegengekomen.
De meeste klimmen waren doenbaar maar heb toch enkele keren te voet gestaan, op dat schuin aflopend stuk in het begin en gans op het eind die lange klim over (losse) stenen. Toen was't beste er wel al even af :-)
Bij de afdalingen zaten er enkele zeer leuke stukjes tussen. We zijn in de laatste groep gestart en hadden meestal vrije baan en dus geen opstoppingen.
Dat late starten zorgde er ook wel voor dat alle bevoorradingen al leegeplunderd waren. Da's zowat het enige negatieve puntje dat ik kan aanhalen.
Daarna in de cafetaria nog even naar de koers gezien terwijl we een bqq worst aan het binnenspelen waren. Cancelara net zien wegrijden van de rest. Chapeau voor Cancelara, weeral dikke winst.
Willem12
Mountainbiker

Post by Willem12 »

Heerlijk getoerd op de SingleSpeed. Helaas niet al te hard... :cry:
Wel drie keer ingehaald door een belgische schone die elke keer groette en mij een glimlach schonk. Op zo'n dag als vandaag was het leven schoon.

Perfecte wegwijzers en oversteekhulp. Hulde. Goed parcours op de 72, alleen die stenige slotklim ?? Pfff.

Blijf me alleen verbazen over de ravi's. Beetje toertocht in dezelfde omgeving heeft een compleet banket, hoe langer je fietst hoe zwaarder je wordt :) Hier was de 3e ravi leeg op 2 halve sinasappels na....gelukkig had van mezelf nog wat bij. Maar goed, het was de 4e keer en vast niet de laatste.
Tsjimown
Mountainbiker

Post by Tsjimown »

75 km op de teller, beetje kramp op laatste klim met die losse stenen en dan op het asfalt ook nog eens.

Jammer dat bevoorrading inderdaad leeg was ( de derde) en dat ik niet in de lijst van chronorace terug te vinden ben...
Roadie
Mountainbiker

Post by Roadie »

Willem12 wrote: Blijf me alleen verbazen over de ravi's. Beetje toertocht in dezelfde omgeving heeft een compleet banket, hoe langer je fietst hoe zwaarder je wordt :) Hier was de 3e ravi leeg op 2 halve sinasappels na....gelukkig had van mezelf nog wat bij. Maar goed, het was de 4e keer en vast niet de laatste.
+1

Ook zwaar afgezien in de klim met de losse stenen op het einde..
Kwam op de edge 750 uit op 74km en 2003Hm's
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Voor de eerste maal deze chrono gereden.
Had 73,1km en 1855hm (polar).
Moet uncle sam volledig bijtreden, ofwel chrono ofwel TT maar geen combi. [-X
De eerste 10km meermaals gevloekt als het weer eens aanschuiven was.
Daarna geen probleem meer gehad en nog een prachtige track mogen rijden.
Evenals Nifty problemen op die schuine talud maar daar was het reeds stappen door de drukte (gelukkig maar, deze passage denk ik dat ze beter hadden kunnen schrappen) en éénmaal op die lange helling. Grip had ik wel op deze helling maar door teveel stappende bikers ééntje links, ééntje rechts was het niet te doen om te zigzaggen over de stenen. Daarbij eerlijk is eerlijk waren mijn beentje halverwege de klim zowat leeg dus maar wat blij dat ik moest afstappen. :lol:
Net op tijd thuis voor de finale van Parijs-Roubaix, meer moet dat niet zijn. 8)
Rurock
Mountainbiker

olne

Post by Rurock »

het ware mssn een goed idee om de chrono's in golven te laten starten tssn 8 en 8.30u. De TT rijders kunnen dan daarna starten. Zo vermijd je dan opm. als "kon bergop niet voorbij etc.
Pers. gestart om 9 u voor de 55 km. Ik moet zeggen dat de chrono's die bergop afstapten in 99 % van de gevallen niets met " ik kon niet voorbij" te maken hadden maar andere oorzaken :wink: Al bij al geen problemen en respect van en voor iedereen. t'Was dan ook voor iedereen blijkbaar een zware tocht.
De bevoorrading vond ik echt beschamend voor dergelijke organisatie. Vooral voor diegenen die betaalden voor de lange afstand. De meeste TT"s zijn beter voorzien. Een suikerwafel en water met grenadien is nu niet echt bikers food. Bijkomend niet voldoende voorraad en de punten onderbemand. Gelukkig zelf energierepen en sportdrank bij.
De signalisatie en de seigevers waren dan weer wel OK.
Dub-Wrecker
Mountainbiker

Post by Dub-Wrecker »

Heb ook de chrono op 74km en 1790 hm overleefd. Vorig jaar had ik deze begonnen maar toen was de fiets voor halverwege gesneuveld :evil: Dit jaar was de revanche zalig ... Wel veel tijd verloren door platte banden en wachtlijnen. Die laatste zijn best frustrerend als je de tijd hoort tikken. Volgende keer een zwaailicht en sirene meepakken want in tegenstelling tot enkele collega's ben ik niet zo geneigd mij als een boer door die nest te wringen. Verder heb in mijn leven nog nooit zoveel km naast prikkeldraad gereden ! Mij dan nog laten foppen door een stuk dat rond een boom was gewikkeld... een beetje bloed verloren maar dat vond ik minder dan het verlies van mijn drinkebus in de eerste 10km. Die fout bleek geen lachertje toen ik op de derde bevoorrading geen drank kon vinden... damn een psycholische krakske dat we konnen missen ! de laatste bevoorrading was dan als een oase in een woestijn en heb daar gezwommen in aquarius :drunk: Volgend jaar kom ik terug revanche nemen maar dan op mijn trage tijd en zij die chronomannen voorbijsteken :lol:
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

miljaarde! afgezien vandaag.
Een betonnen garagevloer uitbreken met een drilboor en dan nog gans diene rommel opkuisen en wegvoeren naar het containerpark is nie echt aan te raden vooraleer aan zo'n chrono te beginnen.
Zo goed mijn benen waren in Andenne, zo slecht ging het vandaag.
1905 hm is toch een pak meer dan aangekondigd! Voor de rest povere bevoorrading maar heb altijd zelf eten genoeg bij, dus da viel wel mee.
Een paar hele schone afdalingen.
Uitgereden, maar daar is alles mee gezegd!
Er zijn een aantal toppers die meedoen aan de O2MC, die hebben dus ook dat charter getekend (of gaan er minstens mee akkoord), die moeten dat toch eens lezen (deel van respect enz...) Ik ga hier geen namen noemen maar die gasten weten zelf wel wat ze uitsteken.
Volgens mij is de chrono in Olne een beetje uit zijn voegen aan het barsten, want zo veel volk hadden ze nu ook niet verwacht denk ik. Dan heb je uiteraard fameuze opstoppingen in het begin (schuine kant)

Conclusie: een zwaardere rit dan verwacht, die schuine kant en die lange klim 7 km voor tijd hoefden voor mij niet.
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

madskatingcow wrote:
Na ongeveer 46km kwamen moesten we bijna onderdaan een afdaling stoppen. Bleek er iemand zwaar gevallen te zijn, ze waren hem aan het reanimeren zo te zien vanop afstand. Hopelijk verkeerd gezien, maar het zag er niet goed uit.
Ik heb hem zien liggen op het draagbed,toen waren ze bezig met zo een folie deken over hem te leggen,op dat moment was hij hevig aan het bibberen en was zijn gezicht hevig bebloed,maar hij probeerde wel te praten tegen de paramedics.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

erwin.91 wrote:
madskatingcow wrote:
Na ongeveer 46km kwamen moesten we bijna onderdaan een afdaling stoppen. Bleek er iemand zwaar gevallen te zijn, ze waren hem aan het reanimeren zo te zien vanop afstand. Hopelijk verkeerd gezien, maar het zag er niet goed uit.
Ik heb hem zien liggen op het draagbed,toen waren ze bezig met zo een folie deken over hem te leggen,op dat moment was hij hevig aan het bibberen en was zijn gezicht hevig bebloed,maar hij probeerde wel te praten tegen de paramedics.
hopelijk niet te ernstig en een spoedig herstel!
Post Reply