Za 10/04/2010 Zulte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

De daad bij het woord gevoegd en deze keer i.p.v.Astene en Zulte,nu eens de groten toer op de weg gedaan...maar met de MTB natuurlijk!
t'Is ne keer wat anders en goed voor de "soeplesse" en uithouding,en't was dringend nodig na een wat"zwakkere"winter!
Met een paar superlichte maxxis'sen en extra-wielen,viel het best mee om met de"baanjeanetten"mee te gaan.
Na goed 110 km kregen de beentjes verzurings-verschijnselen en dreigden de krampen.
Gelukkig me ervan kunnen vrijwaren,ondanks het zware stuk met trieu,kwaremont en de pater waar ik eerder een"pataater"kreeg!
Gelukkig noch wat kunnen wielzuigen in de laatste stukken tegenwind en na net iets meer dan 6 uur toegekomen,met 3 goede bev.inclusief!!! =D> =D>
k'Snap niet dat ze er nog zoveel aan overhouden voor het goede doel!! =D>
Voor deze geef ik dan ook graag die 5 euro en had het nog iets meer geweest,was't ook geen probleem!
Deze rit moet niet onderdoen voor de gekommersialiseerde ronde van Vlaanderen,k'ben dan ook blij deze gereden te hebbben i.p.v."de ronde"! =D>
Ralphke
Mountainbiker

Post by Ralphke »

mijn schoonbroer en ik hebben ook de 60km MTB gedaan.
prachtige route! we waren kapot (nog maar de 2de toertocht dat we rijden), maar meer dan voldaan.

gemiddeld 18.5 (kweet, is laag), dus iets meer dan 3u onderweg geweest.
toffe afdalingen waarbij we toch eens 53.5 gehaald hebben!

volgend jaar terug!

greets
Willierke
Mountainbiker

Post by Willierke »

Er mochten wel 2 bevoorradingen op de 60 km vond ik oftwel heb ik ene gemist. Tochtje was wel ok.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Willierke wrote:Er mochten wel 2 bevoorradingen op de 60 km vond ik oftwel heb ik ene gemist. Tochtje was wel ok.
Ik denk dat je ééntje gemist hebt,de laatste was aan de schooltje .
Mooie rit,enne leuker dan RVV waar je 16euro betaald en in die mannen hun zakken gaat.Nu was 5euro en voor goed doel,dat doet me plezier rij er zelfs met pijn voor :-D
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren in mijn geboortedorp 2 x gestart :
In de voormiddag de korte wegrit gereden met de mtb en in de namiddag met een 7- koppige delegatie van de Anglo Boys.
Alles bij mekaar goed voor een slordige 140 km tegen dat ik thuis kwam.

De wegrit was vrij druk bevolkt en de bevoorrading aan de school in Oudenaarde aan me laten voorbijgaan wegens de drukte daar.
Heb er steeds stevig tempo op nagehouden en een 20-tal km in het zog gereden van 2 leden van het Team Sky.

Om 13 u dan op het appèl met de Anglo Boys met gastrijder Arthur.
Frans zijn fiets viel bijna achterover toen die van stal werd gehaald na meer dan een jaar, maar hij heeft terug goede voornemens (vooral den après blijft hem sterk aanspreken)
De mtb-rit vond ik aanvankelijk nogal veel over beton en asfalt wegen lopen ,maar eenmaal we in de buurt van Nokere kwamen werd het toch wel leuker. (Mooi, verradelijk klimmetje op de flanken van Nokere Berg)
We hielden, voorbeeldig, de groep bij mekaar en bij de splitsing besloten Frans en Arthur er een gezinstochtje van te maken en zij kozen voor de korte versie...echter wie zagen we staan aan de tweede bevoorrading....Just Vader en zoon die zich vergist hadden van weg.
De strakke wind en de benen die steeds zwaarder werden , zorgden ervoor dat het einde van de rit nog een zware dobber werd.

Tijdens den après het goede doel stevig gesteund en we ondernamen een gezamelijke poging om het wereldrecord te breken in de discipline "hoeveel Salami-nootjes kunnen we opeten".

De organisatie was zoals te verwachten van Zultenaren tip-top en we kijken al uit naar de volgende editie.

Nog even vermelden dat de vrouw des huizes samen met enkele vriendinnen/collega's ook 45 km afhaspelden en zo ook hun steentje bij hebben gedragen.
Ralphke
Mountainbiker

Post by Ralphke »

barty wrote:De wegrit was vrij druk bevolkt en de bevoorrading aan de school in Oudenaarde aan me laten voorbijgaan wegens de drukte daar.
dan heb je wel enorm pech gehad! wij zaten daar zo goed als alleen!

greets
Steentje
Mountainbiker

Post by Steentje »

Onder een heerlijk lentezonnetje hebben we gisteren opnieuw een recordeditie van de Rit van de Gouverneur mogen beleven:
  • * Maar liefst 3.830 deelnemers (vorig jaar 3.400)!
  • * En een cheque van 10.175 euro voor het goede doel!
Jullie opmerkingen en suggesties via dit forum nemen we graag mee naar de evaluatie.

Bedankt aan alle deelnemers en tot volgend jaar!

De organisatie
borasi
Mountainbiker

Post by borasi »

Gisteren ook de 60 gereden von het een leuke rit kom zeker volgend jaar terug. prima organisatie en goede bevorading =D> =D> =D>
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Om wat kilometers te verzamelen, heb ik 's morgens de 60 gereden in Astene, en 's namiddags dan de 60 in Zulte :-D . Astene was volledig vlak, maar hier in Zulte was het golvende parcours een aangename verrassing. Soms wat lange verbindingsstukken over de weg, maar toch héél veel offroad-privé. De zuigende grond door de maisvelden, de weidepassages, en opzettende wind op 't einde maakten het me moeilijk. De beklimming van de Nokereberg was het "hoogtepunt" :wink: . Tip top organisatie op alle vlakken. Ik kom zeker terug.
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Zaterdagmorgen na een kort nachtje de MTB op richting Aalter. Vandaar mocht ik mee met sympa Willem Tell'ers - Knurrebikers mee den otto naar Zulte waar Fientje ook zou komen.

Zoals elk jaar was het weervrouwke De Gouverneur terug goed gezind en de organisatie super te noemen =D> . Hiervoor heb ik graag 5 eur over en dan nog voort goeie doel ! Weeral sympa personeel, uitgebreide bevoorradingen en super bewaakte fietsenstalling :wink: kortom niets aan te merken 8)

Rond 08u45 samen met Fientje aangezet voor onze 1e mountainbikeronde van 60 kms. Mooi ritje met de nodige off-roadstroken, enkele mooie privéstukken en singletracks en daarbovenop nog 2-tal vettige stukjes en wat hoogtemeters. Meer moest dat niet zijn...
Alhoewel ... teneinde goede training te hebben, bij aankomst nogmaals aangezet voor de kleine mountainbiketoer van 45km.
Onze MTBabe Fien was weeral super sterk, amai ferm beentjes zulle =D>
Na 5u30 bikefun of 120km voldaan, tevree en moe aangekomen in de druk bevolkte zaal waar we nog even hebben bijgepraat.

Doe zo verder en tot volgend jaar !!!
---------------------
PS: Check our website www.mtbabescyclingteam.com
Post Reply