No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

kevinvt wrote:dus nu een vraag voor de normale forum gebruikers want als je het verschil nog niet kent tussen Raamsdonk (nederland) en Ramsdonk (belgie) dan richt ik mij op het normale volk zonder dat ik voor vanalles word uitgescholden.
Kan ik dan met mijn Ro Ro op de weg rijden met lage banden spanning zojz hoeveel spanning mag dit dan zijn ik weeg 75kg.
Uiteraard kan dat, maar je moet wat voelen bij elke band wat de ideale bandenspanning daarvoor is.
Experimenteer wat met druk tussen 2.0 en 2.5 bar, en je vindt wel een druk die aangenaam rijdt op de weg ook.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Iemand al eens geprobeerd om Schwalbe Kojak slicks (1.0) luchtdicht te maken?
Ik heb die banden hier nog liggen en zou ze graag gebruiken met de RVV, maar ziet het niet zitten om daarvoor velglint en tubeless ventiel uit m'n wielen te halen.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
El Baelos wrote:Iemand al eens geprobeerd om Schwalbe Kojak slicks (1.0) luchtdicht te maken?
Ik heb die banden hier nog liggen en zou ze graag gebruiken met de RVV, maar ziet het niet zitten om daarvoor velglint en tubeless ventiel uit m'n wielen te halen.
Moet dat dan? (velglint uit wiel halen)
Ik heb net (na veel zwoegen :oops: ) een paar conti sportcontacts op mijn ust-ready-gemaakte dt-swissen gelegd. Ventiel moet er uiteraard uit, maar velglint ook?
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

El Baelos wrote:Iemand al eens geprobeerd om Schwalbe Kojak slicks (1.0) luchtdicht te maken?
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... aks#948713
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Niet dus...
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

zefii wrote:ik ken niets van notubes maar als er dan iets in de band springt sheurt die dan niet direct en wegen die echt zoveel lichter ??
Beste vriend, ik weet het, de jeugd heeft geen geduld meer, MAAR...

doe es de moeite om die 105 pagina's te lezen en dan hoef je zo'n vraag niet eens meer te stellen.
Dus lezen die pagina's en dan terug vragen stellen.
Ik was zeer geintereseerd in Notubes en kan u zeggen, heb ze zeker al 2 keer gelezen al die pagina's hier, alsook een hele pak andere informatie op 't net.

Tik gewoon eens no tubes in op google of ander zoekmachine en er zal een wereld voor u opengaan :wink:
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

zefii schreef:
ik ken niets van notubes maar als er dan iets in de band springt sheurt die dan niet direct en wegen die echt zoveel lichter ??
Beste vriend, ik weet het, de jeugd heeft geen geduld meer, MAAR...

doe es de moeite om die 105 pagina's te lezen en dan hoef je zo'n vraag niet eens meer te stellen.
Dus lezen die pagina's en dan terug vragen stellen.
Ik was zeer geintereseerd in Notubes en kan u zeggen, heb ze zeker al 2 keer gelezen al die pagina's hier, alsook een hele pak andere informatie op 't net.

Tik gewoon eens no tubes in op google of ander zoekmachine en er zal een wereld voor u opengaan
Daar ben ik het mee eens wellicht is het handig een regel te stellen dat iedereen voor een vraag te posten eerste de filmpjes op de notubes site bekijkt, dat houd het hier wat overzichtelijker. :-D
colnago
Mountainbiker

Post by colnago »

Een vraagje.
ik heb RoRo gekocht evo versie en daarin no tubes gedaan dit in combinatie met crosmax slr.
De banden staan in 1 min terug plat en we zijn ondertussen 4 dagen verder.
Wat doe ik verkeerd? De lucht ontsnapt voornamelijk aan de flanken.

Grs
mieltje
Mountainbiker

Post by mieltje »

colnago wrote:Een vraagje.
ik heb RoRo gekocht evo versie en daarin no tubes gedaan dit in combinatie met crosmax slr.
De banden staan in 1 min terug plat en we zijn ondertussen 4 dagen verder.
Wat doe ik verkeerd? De lucht ontsnapt voornamelijk aan de flanken.

Grs
http://www.notubes.com/movieinstall.php
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

wow ... er stonden DT Swiss X420 op met normale Schwalbe's (NN en RR). Heb er nu ZTR Olympic op gezet (naven DT240, 32 DT Revolution spaken, Notubes Olympic velg). Banden zijn normale Black Panthers 2.0.
Ik zeg 'wow' omdat de gewichtsbesparing significant is (althans had ik zelf niet verwacht): van 12,17 naar 11,66!
Zondag neem ik ze voor de eerste maal in gebruik op Olne-Spa-Olne. Benieuwd hoe ze rijden.

TR
Post Reply