Cannondale Flash Team Edition / Q-Rings / 88+

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
roger
Mountainbiker

Post by roger »

vannoli wrote:Mooie bike maar soms vraag je u toch af waarom dat zoveel flappen moet kosten #-o

Als ik de prijs zie van een frame zal ik nog efkes moeten sparen :-D
Juist,dat vraag ik mij ook af.Gisteren 2 mannen in Gotechain tegen gekomen met een KTM 250 enduro ,een klapke mee gedaan en zeiden ook dat de prijzen van de mountainbikes overdreven zijn, daarom zijn ze overgestapt op enduro.Prijs van hun enduro machientje is hetzelfde als de hogere prijsklasse van topmerken.Hoe kun je dit verkaren?Ben ook sterk aan twijfelen om men mountainbikes te verkopen en een KTM 250cc te kopen.Aangezien ik in de week overdag kan rijden zal dat niet teveel problemen geven met de omgeving.Het mountainbiken op 66 jarige leeftijd begint toch wel zwaar te worden,maar vooral in trainingen heb ik minder zin en zo kan ik dan toch blijven genieten van uitstapjes in de natuur.
Eventueel een elektrisch enduro machientje dat toch natuurvriendelijker is.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Roger, nu versta ik u ni goe zene. Dat de training iets minder gaan, dat natuurlijk wel. Ik ben nog geen 66 maar kan me wel inbeelden dat alles iets moeilijker is. Uw opmerking ivm kostprijs van ne vélo begrijp ik ni als ik uw vélo's zie en nog minder dat fietsen in de natuur vergeleken wordt met ne brommer in de natuur... enfin no hard feelings hé maar ik versta het ni.
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

roger wrote:
vannoli wrote:Mooie bike maar soms vraag je u toch af waarom dat zoveel flappen moet kosten #-o

Als ik de prijs zie van een frame zal ik nog efkes moeten sparen :-D
Juist,dat vraag ik mij ook af.Gisteren 2 mannen in Gotechain tegen gekomen met een KTM 250 enduro ,een klapke mee gedaan en zeiden ook dat de prijzen van de mountainbikes overdreven zijn, daarom zijn ze overgestapt op enduro.Prijs van hun enduro machientje is hetzelfde als de hogere prijsklasse van topmerken.Hoe kun je dit verkaren?Ben ook sterk aan twijfelen om men mountainbikes te verkopen en een KTM 250cc te kopen.Aangezien ik in de week overdag kan rijden zal dat niet teveel problemen geven met de omgeving.Het mountainbiken op 66 jarige leeftijd begint toch wel zwaar te worden,maar vooral in trainingen heb ik minder zin en zo kan ik dan toch blijven genieten van uitstapjes in de natuur.
Eventueel een elektrisch enduro machientje dat toch natuurvriendelijker is.

idd de prijsklasse zal hetzelfde liggen met een ktm250 en een zeer goede
mtb,maar heb zelf motocross gedaan en als ik u was zou ik er eerst
maar eens over nadenken of je hem nog wel wilt kopen want zo'n
machien vraagt +-500€ aan onderhoud per maand(naft,smeermiddelen,
ketting,tandwiele,bougie,piston, andere onderdelen die vervange moeten worden.. en dan mag je nog hopen datje geen stukken hebt he :wink:
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

zeer knappe bike wel!! :drunk: =P~
roger
Mountainbiker

Post by roger »

d@Mit wrote:Roger, nu versta ik u ni goe zene. Dat de training iets minder gaan, dat natuurlijk wel. Ik ben nog geen 66 maar kan me wel inbeelden dat alles iets moeilijker is. Uw opmerking ivm kostprijs van ne vélo begrijp ik ni als ik uw vélo's zie en nog minder dat fietsen in de natuur vergeleken wordt met ne brommer in de natuur... enfin no hard feelings hé maar ik versta het ni.
Vergeet niet dat men Seven een tweedehands is waar al de stukken op staan van men vorige bike(6 jaar oud) en nog met v-brakes.De Rocky Mountain valt in de prijsklasse van 3 ooo eur dus nog ver van 7 900 eur.

De laatste 3 jaar heb ik ook niks meer gekocht en vooral spijt dat ik die Rocky Mountain heb gekocht waar ik bijna nooit op rij.
De reden van de Seven is, dat die nooit gedemodeerd is en dat ik niet in de verleiding kom elk jaar iets nieuws te kopen.Dit is men beste investering die ik ooit gedaan heb.Hoogstwaarschijnlijk ga ik de stukken van de RM op de Seven plaatsen en dan heb ik een bike tot in men kist.

Ben altijd gepassioneerd geweest door autosport en die drang zit er nog altijd in.Daarom dat enduro zowat in dezelfde richting ligt dan het biken.Ben wel akkoord dat het misschien niet natuurvriendelijk is,maar voor mijn beroep deed ik vroeger meer dan 60 000km per jaar en nu nog amper 20 000km.Dus op 6 jaar pensioen is dit 240 000km dat ik bijdraag voor de co2.

Het enige probleem is ,dat ik nog nooit moto heb gereden en enduro maakt het zeker niet gemakkelijker en dit schrik me een beetje af om op mijn leeftijd nog te beginnen met deze sport,anders had ik het al lang gedaan.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Crossbrommer is stock goedkoop. Maar ge vergelijkt dat niet met stock mor met wedstrijd mtb's.
Wedstrijd crossmoto's kosten ruim over de 25.000 euro, optisch is da mss hetzelfde als wa ge in de winkel koopt, mor idem aan mtb, remmen, vering etc is allemaal beter/duurder.

Denk nie da Ramon me ne bromme van 2800 euro rondcross't.....

Als ge het materiaal van Roel Paulissen wilt, voor minder dan 10.000 euro ben je gesteld, wil je het gerief van Stefan Everts, da veegde nie uit met 25.000 euro....

Heb geen ervaring met cross, mor op circuit rijden me ne moto is voor een weekend bijna even kostelijk als 1 seizoen mtb.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik denk dat karting of historique racing wa meer voor onze leeftijd is Roger, heb 10 jaar van mijn leven kwijt geweest aan revalidatie van een motoaccident, dankzij het fietsen heb ik mijn rechterbeen nog.
Moto's zijn gevaarlijk.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Enduro en quad rijders zijn wannabe mountainbikers die voor de gemakkelijke weg kiezen : aan de hendel draaien ipv te trappen. Da's mijn gedacht :lol: Vooral diegene die je tijdens het mountainbiken tegenkomt in tegengestelde richting en bij het kruisen nog is speciaal extra gas geven als ze door de plassen rijden. Dat zijn de echte!
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Enduro en quad rijders zijn wannabe mountainbikers die voor de gemakkelijke weg kiezen
daarom dat de beteren veel op de mtb zitten om conditie te kweken?
en ik ken een paar van die "wannabees" persoonlijk,
die rijden je er knal af, en niet alleen op rechte stukken..
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Ik heb 't over die pipo's die je vaak op zondag tegenkomt en me al meerdere keren van de weg hebben proberen te rijden.

Anyway, terug on topic please.

Van die carbon velgen heb ik geen schrik, we zien wel naar mate de tijd vordert hoelang ze meegaan.
Post Reply