Zo 04/04/2010 Bertem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

Stino_89 wrote:Ik ben juist de tocht gaan doen en het is zeker goed te doen want ze hebben de stukken die er niet zo goed bij lagen eruit gehaald,
ik ben van bertem dus ik kan jullie allemaal aanraden omdeze tocht te komen rijden want het is zeker de moeite waart ook al zou het weer niet zo goed zijn. En al is het weer morgen niet zo goed, we zijn toch alijd mtb'ers en geen wegcoureurs!

Stijn
moeite waard ...ge waard .. moe zeker ..;-)

wij komen zowiezo van op de grens (b/nl) ..blijft echt de moeite daar ,ps was die ...wed... op het einde ?, kwestie van in volle glorie erdoor te rijden ...is t fietske gelijk gewassen , manneke erbij ...;-))
:lol: :roll: : :
sjaakie
Mountainbiker

Post by sjaakie »

het zal rond de plassen rijden zijn en hier en daar stoempen , maar goe te doen , zoals Stino schreef , een paar stukken weg gelaten zonder afbreuk te doen aan't parkoers
seffens mijn bedde in morgen nog een hoop werk en mijn deelvan de leffe ni vergeten , Paasmaandag is't toch uitslapen

tot morgen zekers
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Mijaar wa was dit ! Zo vettig heb ik nog nergens gezien, baggerstroken eruit? Ja wadde en twas nu al stoempe :lol: . Parkoers was te lastig voor mij, lichtje ging dan ook uit rond de 39km en toen was het aan 7-11km/U ( :oops: ) stoempen naar bertem.
Da stuk aan de snelweg daar stijl omhoog, wie heeft da uitgevonde trouwens? Da stuk mochte ze der echt wel vantussen laten want ik heb daar iedereen horen vloeken.
Ook last gehad van pijlen sabotage, met name het stuk net voor de bevoorrading en net na.
Apres niet zoveel van kunnen genieten, douches waren KOUD !
Voor mij krijgt deze tt dus een 6/10.
Waarom? Omdat het voor mij (en mijn winterbanden) onbereidbaar was, douches die koud waren, bike wash waar we letterlijk een half uur konden aanschuiven...

Al bij al, bedankt voor de moeite. :-)
section_00
Mountainbiker

Post by section_00 »

vettig en zwaar parcours
in begin wat te zwaar gereden met gevolg iets voorbij de bevoorrading effe doodgegaan.
Maar dan op eigen tempo gereden, stukken beter
Heeft trouwens iemand die wed in gereden? Ik had teveel schrik dat van zodra ik in dat water zou rijden dat mn voorband zou wegschuiven... zag er ma groenig(glettig) uit...

10km naar bertem, 47 km offroad en 10 km terug in den hagel.
Blij dat we thuiszijn :)
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Ik heb de wed inderdaad gedaan. Geheel tegen mijn natuur in na enige bedenktijd. De foto, te tonen aan het nageslacht, heeft me er uiteindelijk doorgetrokken. De doortocht had beter gekund want ik kwam naast de oprijplaat terecht, voet in het water en stappend de oever op. Volgend jaar, ik kom zeker terug, doe ik de wed zonder treuzelen.
Ik vond deze TT prima. Dat het parcours er vettig bijlag zou iedereen vooraf al moeten ingecalculeerd hebben. Dat glad schuinliggend stuk tegen de berm aan, vond ik ook meer dan een vloek waard. Ne mens moet ne keer kunnen vloeken om wat frustratie kwijt te geraken na een drukke werkweek, dus mooi meegenomen als extraatje. Samen in de shit zitten heeft ook zo zijn therapeutische waarde. Daartegenover staan dan weer de mooie en vlot berijdbare stukken verdeeld over de rest van de TT. Douchen doe ik thuis. Dat heeft te maken met bij- en nababbelen met de fietsmaten. Over warm en koud water kan ik dus niet meepraten.
Kortom, dit was een TT naar mijn hart.
buffaloyann
Mountainbiker

Post by buffaloyann »

Ook ik vond het een bijzonder zwaar parcours. Op het einde (47 km) was ik stikkapot door de combinatie van op en neer en modder. Onderweg mijn ketting door maar terug op weg geholpen door vriendelijke medebiker! Veel te weinig afspuitslangen beschikbaar -> lange file -> kan beter.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Na 150 km RVV gisteren waren de benen vandaag leeg.
Daarom deze morgen besloten om bij het vrouwke be blijven.
Tzal voor een volgende zijn.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Het was vandaag een pittig tochtje daar in Bertem.
De 66 km gereden met 850 hm volgens de satellieten.
Op de aparte stukken van de 66 km was het heel rustig rijden.
Aan de inschrijving StrammerMax gezien en gesproken, ging ook de 66 doen.
Modder viel nog mee en die shuin stukskes is iets om te onthouden. Omhoog rijden kon je niet , het was al moeilijk om te voet boven te raken, maar het was weer eens iets anders ( origineel ).Dat zijn van die dingen om in te lijsten in je geheugen. :wink: Dat wed heb ik maar gelaten voor wat het was, zag er iets te nat en zeker te glad uit.
Al bij al een mooie maar redelijk zware tocht waar er soms stuurkunst vereist werd, een goede oefening voor de reflexen.

Negatief punt vond ik dat de fietsbewaking maar gebeurde tot 13.00 uur.Als je onder deze omstandigheden een tocht aanbied van 66 km is dat toch te weinig volgens mij.
Positief de seinwachters op enkele gevaarlijke punten, bij deze mij dank aan die mensen.

Als afsluiter de gebruikelijke donkere en dan naar huis om naar de echte te kijken in De Ronde.

Jaro.
Last edited by jaro on Sun 04 Apr 2010 21:17, edited 1 time in total.
chris the flyin fish
Mountainbiker

bertem

Post by chris the flyin fish »

mooi ritje ,met dank aan de MUB'S voor de fun en mss tot later eens
goede bepijling,bevoorading =D> maar een minpuntje was wel de afspuit-
stand(4 pisspuitjes :oops: :oops: )en hier en daar een loopp #-o asje
maar ja met zomerbanden [-X was daar veel kans toe hee
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

mooie tocht, ook al was het op sommige plaatsen serieus stoempen en schuiven, toch tot aan de bevoorrading.
Maar nadien......die stukken naast de autostrade en de "beekstrook" waren er echt over. [-X [-X ....iedereen stond er te voet. Met dit weer,laat dat er gewoon vantussen, daar heeft niemand iets aan
bike en bodywach waren pover: te weinig slangen en druk en koude douches. Nu waren er maar 660 deelnemers, wat zou dit geweest zijn indien er een 1000-tal waren
Bij zomerweer zou dit wel een prachttour geweest zijn
Post Reply