Ik heb een CM436M sinds een maand of 6. Elke keer als ik mijn fiets neem, moet ik opnieuw zoeken om contact te hebben tussen zender en ontvanger. Eénmaal het werkt, verlies ik nooit meer het signaal.
Zou het batterijtje in de zender al vervangen moeten worden? Zou de afstand tussen zender en ontvanger te groot zijn? Of denken jullie aan nog iets anders?
Fietscomputer: Ciclomaster
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Thorgal
- Mountainbiker
- Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Ben ook van plan om een HAC4+ of een 436M aan te schaffen, maar heb ook wat "angst" voor dat draadloos gedoe. Heb vroeger al eens zéér slecht ervaringen gehad met zo'n draadloze snelheidsmeter, constant miserie.Transalp wrote:Ik heb een CM436M sinds een maand of 6. Elke keer als ik mijn fiets neem, moet ik opnieuw zoeken om contact te hebben tussen zender en ontvanger. Eénmaal het werkt, verlies ik nooit meer het signaal.
Zou het batterijtje in de zender al vervangen moeten worden? Zou de afstand tussen zender en ontvanger te groot zijn? Of denken jullie aan nog iets anders?
Nog ervaringen van anderen hiermee?
-
XVMx
- Mountainbiker
Ik heb een HAC4+, nog geen enkel probleem gehad met communicatie tussen zender en ontvanger. Enig klein probleem dat ik heb is dat de magneet op het wiel vreselijk dicht tegen de zender moet staan (max. 2mm), anders heb ik geen ontvangst.Thorgal wrote: Ben ook van plan om een HAC4+ of een 436M aan te schaffen, maar heb ook wat "angst" voor dat draadloos gedoe. Heb vroeger al eens zéér slecht ervaringen gehad met zo'n draadloze snelheidsmeter, constant miserie.
Nog ervaringen van anderen hiermee?
-
Geo Bhiker
Post by Geo Bhiker »
Ik bezit ook een HAC4 en heb geen enkel probleem met zender / ontvanger van wielsensor of hartslag. Integendeel, een draad over een geveerde vork is moeilijk. Afstand tussen wielmagneet en wielsensor moet inderdaad klein zijn, maar daar heb ik geen problemen mee, 1 keer per jaar of zo.
Ik heb ook geen interferentie ervaren tussen verschillende fietsen. Een probleem dat ik bij hartslag wel heb bij samen joggen en dat baanrijders misschien hebben omdat ze dichter bij mekaar rijden.
Ik heb ook geen interferentie ervaren tussen verschillende fietsen. Een probleem dat ik bij hartslag wel heb bij samen joggen en dat baanrijders misschien hebben omdat ze dichter bij mekaar rijden.
- Transalp
- Mountainbiker
De oplossing bleek een ander batterijtje in de zender te zijn...Transalp wrote:Ik heb een CM436M sinds een maand of 6. Elke keer als ik mijn fiets neem, moet ik opnieuw zoeken om contact te hebben tussen zender en ontvanger. Eénmaal het werkt, verlies ik nooit meer het signaal.
Nu geen enkel probleem meer,
- MaC'Red
- Mountainbiker
ik heb al meegemaakt dat ik geen signaal had welke kwam doordat die pinnekes geen contact hadden bij het inschuiven op de houder, het kwam dan uit dat bij het afspuiten van de bike er wat water op was terechtgekomen en een beetje corrosie was ontstaan deze een beetje weggekrabt en alles marcheert nu terug zonder probs.
Gizmo
Gizmo
-
Geo Bhiker
Post by Geo Bhiker »
Ik heb die en voor mij is dat eigenlijk waardeloos. Veel bedrading, snel beschadigd zo naast de trapper en de in het geheugen opgenomen waarden zijn maar om de 3 minuten, niet om de 20 seconden dus. (voor de techneuten, zie het waarom bij http://tourviewer.sourceforge.net/protocol.html). De waarde valt ook regelmatig terug op nul. Wat kan een mountainbiker daaruit leren? Vooral dat onze trapfrekwentie heel onregelmatig is.pierke wrote:Hebben jullie allemaal ook de trapfrequentiesensor erbij gehaald en werkt deze goed?
Op het display geen probleem, daar is de aanduiding correct (als de sensor juist staat, geen montagehandleiding bij wat ik kocht).
Nog een vraagje over de bijhorende software (Ciclotour):
In deze software is het mogelijk om de 'path distribution' te bekijken ( hoeveel percentage offroad, percentage weg...). Heeft er iemand enig idee hoe dit correct kan ingesteld worden want ik krijg altijd een percentage van 100% (street) te zien? Hoe kan het programma uit de gegevens het soort oppervlakte bepalen? Iemand enig idee?
In deze software is het mogelijk om de 'path distribution' te bekijken ( hoeveel percentage offroad, percentage weg...). Heeft er iemand enig idee hoe dit correct kan ingesteld worden want ik krijg altijd een percentage van 100% (street) te zien? Hoe kan het programma uit de gegevens het soort oppervlakte bepalen? Iemand enig idee?
Dan kan je wel alleen maar het onderscheid maken tussen road en off-road. Voor meerdere ondergronden lijkt mij dit niet te doen of bestaan er verschillende soorten "markers"?TJ! wrote:Die moet je zelf aanduiden, geloof ik.
Terwijl je aan het rijden bent plaats je een "marker" elke keer je van ondergrond veranderd (road <> off-road).
Dan moet je achteraf op je pc aanduiden om welke ondergrond het gaat. En in de samenvatting zie je dan het %