Na wat sleutel en poets werk is het resultaat een leuke, low-budget, fixie.
Fiets zoals aangekocht;

Wielen gespaakt met oude Wolber M59 velg, Sapim Race spaken en Miche Pista naven;

Resultaat;

Waarom zou het wiel of de ketting (wat je bedoeld denk ik) niet blijven zitten? Bij een gewone piste fiets is dit toch ook geen probleem en bij de toppers op de piste komt hier heel wat meer kracht op.Tnez wrote:![]()
Blijft je wiel een beetje zitten zonder chain tensioner? of heb je hem nog niet echt kunnen testen?
Ik denk dat je achteraan wel gemakkelijk naar een 14 kan gaan hoor. (kan je terwijl ook wat meer kracht in de beentjes kweken)
Omdat het een vast verzet is kun je tegendruk geven op de pedalen. Zo kun je dus remmen, maar plots stoppen gaat uiteraard niet. Eerst nog gedacht om een voorrem te monteren, maar dit staat niet echt mooi.ToxicWaste wrote:en hoe gaat het remmen dan in zijn werk?
Uw frame is een gewoon koersframe en geen pistefiets, dat zie je zo aan de geometrie en ook aan uw dropouts (waar uw achterwiel in gemonteerd staat)Bobbie wrote: Waarom zou het wiel of de ketting (wat je bedoeld denk ik) niet blijven zitten? Bij een gewone piste fiets is dit toch ook geen probleem en bij de toppers op de piste komt hier heel wat meer kracht op.