Lawaai bij rijden
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Lawaai bij rijden
Als ik rij dan is er soms een tikkend lawaai te horen, ook als ik gewoon bol en niet trap. Hoe meer inspanning ik lever hoe meer het tikt. Er staat niets los en het tikkend lawaai is ook maar af en toe, iemand een idee wat het kan zijn. De cassete en ketting zijn pas nieuw (lees: 1000km oud), lijkt me beetje raar dat ze nu al versleten zijn.
Re: Lawaai bij rijden
Zeker voor de ketting is dat toch reeds een gezegende leeftijd, al helemaal als je het niet al te nauw neemt met kettinglijnen en modderparkoers en je veel op kracht rijdt... Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je probleem daarmee iets te maken zou hebben...Cougar wrote:De cassete en ketting zijn pas nieuw (lees: 1000km oud), lijkt me beetje raar dat ze nu al versleten zijn.
wel, ik heb ook zo een probleempje. Okk zo een tikkend geluid in de achter as. Als ik het wiel van de grond hef, en eraan draai, tikt er zoiets het achterwiel. Het is zeker niet de ketting. Ik denk eerder iets in de achteras ofzo. Het is altijd op dezelfde plaats bij een omwenteling dat het tikt. Weet iemend wat dit zou zijn. Fiets heeft nog maar 250 km (wel 250 zwaar belastende km's)