Schwalbe Furious Fred 2.00 Jullie mening

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Wyky666
Mountainbiker

Schwalbe Furious Fred 2.00 Jullie mening

Post by Wyky666 »

Hey

Ik ben nu sinds Feb aan het Mtb"en op die tijd heb ik een kleine 1000 km afgelegd.

Ik heb nu vandaag de raad gekregen van een collega van me om andere banden aan te schaffen voor men cube acid (die rijdt nu op zware cross banden 2,1 van Schalwbe)

Men collega raadt me Schwalbe Furious Fred 2.00 aan voor in de zomer rond te rijden.

Wat is jullie ervaring met deze band?
Zijn er andere beter qua prijs/kwaliteit?

http://www.bikegear.be/winkel/index.php ... ts_id=1031
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Post by GeeCee »

ik gebruik de FF 2.25 voor op de weg mee te knallen met vrienden wielertoeristen, echt op terrein heb ik ze nog niet ingezet, maar ik denk dat droge zomertochten geen probleem is hoor.
Metalcat
Mountainbiker

Post by Metalcat »

Voor harde, droge en vlakke ondergrond zijn deze banden heel goe. Bieden verassend veel grip. Echter, ze zijn wel gevoeliger voor lekrijden dan bijvoorbeeld een nobby nic of een racing ralph.
Doch aangezien ge nog ni lang rijdt, zou ik eerder gaan voor een racing ralph, conti mountain king, panaracer fire xc pro, ...., enfin, een band 1.8 -> 2.0 met toch een iets of wat degelijk profiel. Tenzij ge veel over de baan gaat rijden, maar dan kunde beter ne koersvelo kopen :wink:
Wilde!Bosnimf
Mountainbiker

Post by Wilde!Bosnimf »

Geen ervaring met Furieuze Fred.

Maar ik mis de Michelin XCR Dry 2.0"
Ik zie momenteel op www.chainreactioncycles.com nog een tubeless voor slechts 13,33 euro !!!
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=16692
De beste band die ik ooit had voor vooral droog (tot matig nat parcours). Een echte zomerband dus. Zalig hoge snelheden met deze band! Verrassend veel grip bij te snel genomen bochten. Wat een grip als je de limiet opzoekt! Slijt misschien iets sneller (heeft reeds halfhoge noppen bij aankoop).
Als je zo ontzettend tevreden bent over een band verander je niet snel. Maar Michelin bracht onlangs weer een nieuw gamma uit

De nieuwe opvolger (nog geen ervaring mee):
Michelin WildRace´R 2.00 (€ 18,90 voor Tube versie of € 37,76 voor de Tubeless).

De vele positieve ervaringen met de Schwalbes houden me niet tegen om deze misschien ook wel eens uit te proberen. De Furious Fred doet me denken aan de stokoude Michelin Wildgrippers (die felgroene banden), heerlijke semi-slickbanden en heel snel, maar oh zo zwakke flanken. Je keek ernaar en zag ze scheuren. Dat de FF snel zal zijn daar twijfel ik niet aan en op een droge ondergrond zullen ze de snelste zijn zonder twijfel. Maar voor een heel snelle band die je ook wenst te gebruiken op droge niet-vlakke parcours zou ik de Michelin nemen of waarschijnlijk de nevenbroeder RR.
Frost
Mountainbiker

Post by Frost »

Ik rij met 2.2 Continental race king, zijn ook wel goede banden en niet te duur, heb ze 14,95 betaald zonder draad.Ga me misschien nog setje Schwalbe Hurricane 2.0 halen, zijn wel goede baanbanden denk ik
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Ik heb er vorig jaar Paris-Roubaix VTT, poperinge xxxl en de 24u van kester mee uitgereden.

Het is een hele snelle band die voor de ervaren rijder genoeg grip biedt zelfs op vochtige ondergrond (lees: geen echte modder).

Ik reed ze met latex en merkte wel dat bij lekrijden het even duurt voor de latex z'n werk doet.
Ik moest stoppen en de kant van het lek naar beneden houden zodat de partikels grip kregen op het rubber.
Bij andere banden dicht het lek zichzelf zonder dat je er uit ziet als een gespikkeld varken achteraf.

Voor het voorjaar nu heb ik gekozen voor een Geax saguaro. Dit is in principe ook een droog weer band, maar houdt zich ook goed in natte ondergrond. Deze is wel een pak zwaarder dan de FF.
Wyky666
Mountainbiker

Post by Wyky666 »

Ben vandaag bij Verschueren langs gegaan, daar hebben ze me een paar Ritchy banden aangeraden.

Zijn banden die toch een tijdje meegaan en een goeie baandligging hebben voor road - semi offroad.

kostprijs 18 per band.

Ik zal donderdag het type posten, Ik ken het nu niet onmiddellijk vanbuiten.

Alvast bedankt voor de reacties .
Wyky666
Mountainbiker

Post by Wyky666 »

Ben vandaag bij Verschueren langs gegaan, daar hebben ze me een paar Ritchy banden aangeraden.

Zijn banden die toch een tijdje meegaan en een goeie baandligging hebben voor road - semi offroad.

kostprijs 18 per band.

Wyky666
Mountainbiker

Post by Wyky666 »

kostprijs 18 per band.

mtbgast
Mountainbiker

Post by mtbgast »

reed vroeger met de continetal twister SS, zeer snelle band met toch veel grip door de zijnoppen en zelden mee lek gereden, ik rij met no-tubes. nu heb ik de race king SS wat ook een snelle band is maar steviger dan de twister
Post Reply