Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
FORZA LUC
Mountainbiker

Post by FORZA LUC »

[Die boskapel... is dat aan de parking van de sporthal van Kasterlee? Achter den Bosrand?[/quote]

Je moet in dat straatje rijden recht tegenover de molen in Kasterlee dan na een 50-tal meter rechts, daar staat dat kapelleke.
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Aansluiting tussen rode en groene route

Post by WappY »

Gisteren (zondag) voor de eerste keer in Herentals gaan rijden, gestart op de parking naast de spoorlijn. Ik wou de rode en groene lus achter elkaar doen. In het begin een paar keer rode en groene wegwijzers gezien maar nergens de splitsing... De rode lus maar uitgereden en op de parking terug het plan eens goed bekenen. Terug de rode lus gestart, en wederom niets gevonden, op een gegeven moment ga je links tot aan de spoorweg, is het daar niet dat je ergens van rood naar groen moet kunnen ?? Aangezien dat dat een populaire ( en mooie :) ) route is vermoed dat er wel iemand een hint kan geven op wat ik moet letten ? of is er ergens een paaltje weg ?
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Je start op de parking aan speeltuin Kruisberg.
Een kort stukske bos om dan rechts richting Lichtaartse steenweg te fietsen. Die baan oversteken en naar links.
Iets verderop terug schuin naar links aan het tankstation, een baan die licht bergop loopt (Lavendelweg).
Deze baan gaat over in een brede halfverharde bosweg.
deze een tijdje blijven volgen en dan zie je op je rechterkant het paaltje met de groene en rode pijl.
Als je daar de rode volgt, dan kom je tegen de spoorwegberm terecht (de plaats die ik meen te herkennen in uw berichtje hierboven).
Voor de groene lus moet je aan dat paaltje met dubbele pijl echter rechtsaf.
De splitsingen blauw-groen en groen-rood staan duidelijk aangegeven op witte bordjes.
De splitsing groen-blauw aan camping Floréal, is ook gewoon aangegeven met twee pijltjes van verschillende kleur.

Need more info? shoot!
WappY
Mountainbiker

Post by WappY »

Bedankt :) , ik dacht dat het verderdoor pas was, zal nie goed opgelet hebben :oops: Ga in ieder geval zondag terug proberen tot het lukt :drunk:
WappY
Mountainbiker

Post by WappY »

In opvolging van 14 dagen geleden ... gisteren gaan uitproberen... de aansluiting inderdaad gevonden ( hoe ik daar naast kon kijken snap ik nog altijd niet ) en mooi van rode in groene lus gereden, en van de groene in de blauwe :drunk: en van de blauwe terug in de groene en toen... kwam het parcours me zo bekent voor ... en ja hoor ik was rondjes aan het rijden op de groen lus =P~ . Uiteindelijk een gewoon bospad moeten nemen dat uitkomt terug op de splitsing rood-groen. Aangezien ik vorige keer zo een duidelijk antwoord gekregen hab van de mensen die dat daar als hun broekzak kennen, nog eens de vraag, waar op te letten, of welke kenmerken op de aansluiting van de groene op de rode route als je rood-groen-blauw rijd en vertrek aan de parking aan de spoorweg ( watertoren ) ? alvast bedankt... en misschien dat ik de volgende keer ne keer alles kan uitrijden zonder verloren te rijden :wink:
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Potverdekke Wappy.
De overgang van groen naar rood is nochtans ook zeer duidelijk aangegeven met een wit bordje.
Op een gegeven moment rijd je naast een geitenweide en kom je op een T-splitsing uit waar pal voor u het witte bordje staat.
Groen gaat daar over een breed pad naar links.
Voor rood moet je naar rechts, je komt dan aan een spooroverweg die je oversteekt. Net over die overweg de asfaltbaan naar links (je passeert Sus Pad) en dan zit je definitief op de rode lus.
WappY
Mountainbiker

Post by WappY »

merci Phantom,

Ik zal misschien een brilleke moeten aanschaffen :-? In ieder geval ga ik als ik terug uit congee kom nog eens een poging doen. Als er hier over 3 weken terug een bericht staat zal ik me ne (blinde) geleide hond aanschaffen die het parcours daar kent :drunk: Of ik kan natuurlijk ook eens gewoon aanpikken bij iemand die het parcours wel kent :lol:
RG
Mountainbiker

Post by RG »

Hola... ik ben vandaag in Herentals gaan biken, da bordje dat de overgang van groen naar rood aanduid is verdwenen.
Hetgeen den BP zei aan de T splitsing naar rechts spoor over en asfalt-
weg links naast spoor en ge zit op het rode parkoer.

Ik heb de indruk dat ze aan de bewegwijzering aan't werken zijn.
Er zijn nu oranje gevaarbordjes geplaatst op de punten waar je een rijweg kruist. =D> Op het blauwe parkoer is er een kleine wijziging gebeurt aan de laatste klim :evil:

Op de moment is het modder en nog eens modder op blauw en rood,
groen is te doen op enkele plasjes na.
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

En da ze maar eens met de motorzaag rondknorren, drie bomen over het parcours :evil: , da zijn er minstens twee teveel. Over de kleinste zoude nog kunnen jumpen als ge over een bitteke Nijs-kwaliteiten beschikt. :lol: De modder zal wel eens opdrogen zeker of blijft het kwakkelen heel de zomer?? :-k
WappY
Mountainbiker

Post by WappY »

GELUKT :D

Het plaatje splitsing groen naar rood is inderdaad weg, maar als ge weet dat het naar recht is waar de groene naar links gaat, zie je de spoorweg...

Maar inderdaad veel modder zowel tweede deel groen als dat zig zag werk op het einde van de rode, vandeeg maneuverwerk om een beetje naast de plasen te geraken. En inderdaad bomen in de weg, maar ik heb er maar 1 gezien waar je niet over kon jumpen, of je moest rechts naast de weg erover gaan.

Merci in ieder geval voor de hulp Ronald en Phantom
Post Reply