Ridley

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pr023473
Mountainbiker

Post by pr023473 »

Heb bij ridley gewerkt in tessenderloo.
Ze hebben drie frames. de bikes worden alleen gemonteerd fabriek af met volledige groepen bv full deore,full lx ...
Iedere fietsenboer kan bij ridley een frame bestellen.
Normale levertijd is +/- 2 dagen voor een naakt frame.
Een gemonteerde fiets kan varieren van 2 tot 5 weken
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

Mijne pa heeft een half jaar gelede ne shark gekocht, en met lx afgemonteerd ( wel zo gekocht niet zelf ineengestoke). Die is daar heel content van.
En ik heb hier nog een boekske mé wa prijze gevonde.

kaders: -thunder: 355€
-shark: 445€
-tiger: 625€

volledige fietsen: -thunder deore: 898€
-shark lx: 1199€
-tiger xt: 1744€
molje
Mountainbiker

Ridley Shark

Post by molje »

Eerstdaags zal ik waarschijnlijk een Ridley Shark kopen. Volledig afgemonteerd met LX en Ritchey. Kleine aanpassingen : andere banden en voorvork (liever een lock-out). De bedoeling is om de conditie van op de race-fiets in de winter te onderhouden. Prijs zul je vragen : ongeveer 1100 Euro. (met fietscomputer en shimano-pedalen)

Een goede koop ????

Graag een reactie !
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Lijkt me best goed, gezien de volledige LX-groep (doordachte keuze!). Veel hangt natuurlijk af van welke voorvork er voor die prijs gemonteerd kan worden...

Oooow ja, als je van je originele carbon voorvork afwil, ik ben mogelijk kandidaat overkoper :D
viper
Mountainbiker

Post by viper »

2 vragen

- als het enkel is om de winter door te komen, kan je ook minder investeren
- welke vork kies je. Het klassieke aanbod van Ridley is gene vette.
a-palm
Mountainbiker

Post by a-palm »

Ik heb ook op het punt gestaan om een ridley shark te kopen. Gelukkig heb ik dit niet gedaan..... Geen commentaar over de fiets hoor, goede groep die er op zit, maar het voorvork laat ook te wensen over. Orig staat er een suntour sr75 of zoiets op... Om die vanuit de fabriek te laten upgraden betaal je veeeeeeeeeel te veel. Heb zelf de prijzen gezien... Hier moet je vooral op de goodwill van je fietsboer kunnen rekenen om eventueel een goede deal te sluiten.

Dus voor mij geen ridley shark maar wel een cube ltd 5 voor 1190 met xt en manitou black platinum.... Ik ga hem deze zaterdag halen in Bonn.

Just my ideas :roll:
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

Mijn vader heeft zo'n shark full lx, en met een suntour vork... Deze haalt het niveau van de fiets helemaal naar beneden. Met een betere vork denk ik dat dit een zeer goede fiets is. ( je hebt bij ridley idd .maar de keuze uit 3 vorken denk ik )
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Bestel je Ridley dan met een vaste vork. Goekoopst. Je kunt ze goed gebruiken voor strandraces en voor in de winterperiode.
Dan kun je nog altijd je geliefde vork kopen waar en wanneer je wil.
molje
Mountainbiker

Post by molje »

Ik heb inderdaad een andere voorvork laten plaatsen (een lock-out) maar vraag me niet naar het merk ! Had vertrouwen in de fietsenhandelaar dat het geen brol zal zijn.

Bedankt voor de reacties ! En die voorvork .... die kan ik binnen enkele jaren nog altijd upgraden.

mvg
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Spijtig :cry:. Voor't geld da ge had kunnen krijgen voor die vaste vork (van mij dus) en hoogstwaarschijnlijk dezelfde opleg als voor die suntour, had ge u een marzocchi kunnen kopen, een zeer goeie basisvork... :D
Post Reply