tips gezocht : meerdaagse buitenlandse marathon

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Ivo L
Mountainbiker

tips gezocht : meerdaagse buitenlandse marathon

Post by Ivo L »

Hoi,

wie kan mij helpen, we zouden met een aantal vrienden iets willen doen zoals de LCMT (die hebben we al 2 maal gedaan en 4 dagen modder gehad) maar dan zonniger en zuidelijker 8)
Moet zeker gene koers zijn, vooral mooi en technisch uitdagend. rond de 3 tot 5 dagen zou ideaal zijn.

Liefst ergens in juni, maar mag ook juli of augustus zijn.

Laat de tips, goede ervaringen, maar komen =D>

Thx.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Kijk eens op www.vasasport.nl
Heb met 2 maten al 2 jaar in Sauerland gereden. Vorig jaar de Bergisches land trekking, dit jaar de Hoch Sauerland trekking.
Top organisatie. Je rijdt van hotel naar hotel, bagage volgt met een busje. Sauerland was ook top wat betreft omgeving.
Voor volgend jaar goe ik ofwel de 3 trekking daar in de buurt ofwel een nieuwe tocht in Tsjechie. Ofwel doe ik de transardenaise met shortbike.
Van cameleonbike heb ik ook al goede dingen gehoord.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik heb 'm zelf nooit gereden maar als je sfeer en vette trails wil;
trans wales
Die is wel 7 dagen, maar de engelsen maken er een week plezier van en het wedstrijdelement komt pas op de 2de plaats.

http://www.mtbtransuk.co.uk/wales/
elrudi
Mountainbiker
Location: C'dale F700, C'dale Raven Rip, C'dale Rush Carbon Custom, C'dale Super V, SandmanTi Prototype :-)

Post by elrudi »

Misschien een van de tochten van El Camino Loco? 8)

www.mtb.be

Hier een filmpje van de reis van vorige maand naar de Sierra Nevada. =D>

Groeten,

Rudi.
FORZA LUC
Mountainbiker

Re: tips gezocht : meerdaagse buitenlandse marathon

Post by FORZA LUC »

Ivo L wrote:Hoi,

wie kan mij helpen, we zouden met een aantal vrienden iets willen doen zoals de LCMT (die hebben we al 2 maal gedaan en 4 dagen modder gehad) maar dan zonniger en zuidelijker 8)
Moet zeker gene koers zijn, vooral mooi en technisch uitdagend. rond de 3 tot 5 dagen zou ideaal zijn.

Liefst ergens in juni, maar mag ook juli of augustus zijn.

Laat de tips, goede ervaringen, maar komen =D>

Thx.

Een leuk alternatief voor dezelfde periode als de LCMT --> Chemins du Soleil, lekker technisch parcour en zalig goei weer. Te rijden als 3-daagse of als 24u race
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

www.mtbchallenge.pl

Dit jaar in tegenstelling tot de vorige een iets minder droge editie, maar best aan te raden... (volgend jaar zou het maar 5 dagen zijn ipv 7)
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Transwales, Polen, Chemins du Soleil...
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

+1 voor Chemins du soleil, maar de eerste 300 plaatsen zitten al vol, volgende 200 plaatsen per loting.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Beskidy Trophy in Polen&Tsjechië. 4 dagen zwaar labeur over technisch parcours. Het weer kan in die periode wel eens tegenvallen. Wij hadden geluk dat het net 4 dagen zomer was vorig jaar :drunk:
Frankyboy-gost
Mountainbiker

Post by Frankyboy-gost »

Heb net dit berichtje gepost:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=75705

Er zijn heel wat aangeduide langlauf pistes die buiten het winterseizoen perfect te gebruiken zijn door MTBers. Bovendien kan je zelf ook gemakkelijk je eigen routes uitstippelen.

CU
Post Reply