Merida O Nine 2010 in opbouw tot 7757 gr

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Fons Moors wrote:
rideforfunnotforfame wrote:je kan er tog ook de groene truvativ noir in monteren?
dan hoef je niets te overschilderen.
en je hebt een knap groen 44-t bland
Zijn dat BB30 cranks?
nope.
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Vandaag:

Voorderalieur en ketting gezet. Stel wielen ingezet (niet de wielen die in de maak zijn) en remmen afgesteld. Denk dat dit goede remmen zijn. Afstellen ging als vanzelf.
De remkabels zijn nog wel veel te lang maar ze inkorten doe ik volgende week.
Zadelpen en stuur en stuurpen nog niet binnen maar er zit voorlopig vervang onderdelen in de plaats.

Hij was dus fietsklaar. Wat zou het gaan worden? Heel spannend voor mij [-o<
Ik heb in mijn leven al heel wat koersfietskes in elkaar gestoken en niet altijd voldeden die aan mijn wensen. Weet heel zeker dat het niet simpel is om zo een goede kleine kader te maken.

Dan de weg op.
Na een paar honderd meter wist ik het al. Perfect. Kon met mijn handen los van het stuur de fiets gemakkelijk sturen met het bewegen van mijn boven benen en zo de bochten nemen. Ook "de loop" gaf een prettig gevoel en kon er heel kort mee draaikes maken. Zo test ik mijn fietsen altijd.
Eén ding waar ik op hoopte ging nog steeds niet. Op mijn achterwiel fietsen. Dat zal wel niet aan de fiets liggen zeker.

Wauw, pak van mijn hart.
Wordt vervolgd,
Jort
Mountainbiker

Post by Jort »

Ben eens benieuwd wat de ervaringen waren met de hope remmekes...voldeden ze aan de verwachtingen?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Fons Moors wrote: Perfect. Kon met mijn handen los van het stuur de fiets gemakkelijk sturen met het bewegen van mijn boven benen en zo de bochten nemen. Ook "de loop" gaf een prettig gevoel en kon er heel kort mee draaikes maken. Zo test ik mijn fietsen altijd.
Eén ding waar ik op hoopte ging nog steeds niet. Op mijn achterwiel fietsen. Dat zal wel niet aan de fiets liggen zeker.

Wauw, pak van mijn hart.
Wordt vervolgd,
Daarvoor moet ge uw stuur terug vasthouden en omhoogtrekken :lol:
rideforfunnotforfame
Mountainbiker

Post by rideforfunnotforfame »

Ruben S. wrote:
Fons Moors wrote:
rideforfunnotforfame wrote:je kan er tog ook de groene truvativ noir in monteren?
dan hoef je niets te overschilderen.
en je hebt een knap groen 44-t bland
Zijn dat BB30 cranks?
nope.
je kan deze met bb 30 gebruiken of met een gewone braquet.
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

rideforfunnotforfame wrote:
Ruben S. wrote:
Fons Moors wrote: Zijn dat BB30 cranks?
nope.
Ja dat weet ik. Je kan bijna alle cranks daar in zetten met een aangepaste middenstuk (ja hoe noemt men dat) met aan de buitenkant de lagers.
Maar ik wil BB30 en geen lagers meer aan de buitenkant. Dus.
rideforfunnotforfame
Mountainbiker

Post by rideforfunnotforfame »

Fons Moors wrote:
rideforfunnotforfame wrote:
Ruben S. wrote: nope.
Ja dat weet ik. Je kan bijna alle cranks daar in zetten met een aangepaste middenstuk (ja hoe noemt men dat) met aan de buitenkant de lagers.
Maar ik wil BB30 en geen lagers meer aan de buitenkant. Dus.
maar als je de juiste lagers vindt+ extra monteerstukken kan je deze bb 30 maken .
kheb nu de trek 9.9 ssl met hetzelde trapstel maar dan bb 90.
dus voor een bb30 moet dit ook lukken.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Fons Moors wrote: Eén ding waar ik op hoopte ging nog steeds niet. Op mijn achterwiel fietsen. Dat zal wel niet aan de fiets liggen zeker.
dat is dus toch één iets dat ik beter kan 8) lol
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

M' Biker wrote:Ben eens benieuwd wat de ervaringen waren met de hope remmekes...voldeden ze aan de verwachtingen?
Kan daar nog niet veel van zeggen. Voor dat kort ritje op de weg heb ik de remmen bijna niet gebruikt. Zal ook pas die fiets gebruiken zodra hij helemaal af.

Remmen: Nog nooit heb ik remmen gehad die niet genoeg "pakte"
Zelfs V-Br remmen voldeden ruimschoots op keramische velgen.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Schijfrem wrote:
Fons Moors wrote: Perfect. Kon met mijn handen los van het stuur de fiets gemakkelijk sturen met het bewegen van mijn boven benen en zo de bochten nemen. Ook "de loop" gaf een prettig gevoel en kon er heel kort mee draaikes maken. Zo test ik mijn fietsen altijd.

Wauw, pak van mijn hart.
Wordt vervolgd,
Daarvoor moet ge uw stuur terug vasthouden en omhoogtrekken :lol:
Niks te trekken. Gewoon met gestrekte armen op klein verzet eens goed trappen en je bent vertrokken. Ook niet TE goed trappen, of je ligt op je rug en dat doet minder deugd :-)
Post Reply