Lawaai bij rijden

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Cougar
Mountainbiker

Lawaai bij rijden

Post by Cougar »

Als ik rij dan is er soms een tikkend lawaai te horen, ook als ik gewoon bol en niet trap. Hoe meer inspanning ik lever hoe meer het tikt. Er staat niets los en het tikkend lawaai is ook maar af en toe, iemand een idee wat het kan zijn. De cassete en ketting zijn pas nieuw (lees: 1000km oud), lijkt me beetje raar dat ze nu al versleten zijn.
Dzjowie
Mountainbiker

Re: Lawaai bij rijden

Post by Dzjowie »

Cougar wrote:De cassete en ketting zijn pas nieuw (lees: 1000km oud), lijkt me beetje raar dat ze nu al versleten zijn.
Zeker voor de ketting is dat toch reeds een gezegende leeftijd, al helemaal als je het niet al te nauw neemt met kettinglijnen en modderparkoers en je veel op kracht rijdt... Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je probleem daarmee iets te maken zou hebben...
Cougar
Mountainbiker

Post by Cougar »

kan het ook aan mijn bracket liggen?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Als je het ook op effen terrein voor hebt als je niet trapt, hoogstwaarschijnlijk niet.

Vr.gr.
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

ik heb het ook al een week zitten dit 'voorval' mijn ketting kan het niet zijn, kheb er 2 om te wisselen en bij beiden is het de "tik" ik denk dat het ergens in de casette moet zijn, mijn cassette, en bracket en ketting zijn allemaal ook zo'n 1000 km oud :-?
riksken
Mountainbiker

Post by riksken »

wel, ik heb ook zo een probleempje. Okk zo een tikkend geluid in de achter as. Als ik het wiel van de grond hef, en eraan draai, tikt er zoiets het achterwiel. Het is zeker niet de ketting. Ik denk eerder iets in de achteras ofzo. Het is altijd op dezelfde plaats bij een omwenteling dat het tikt. Weet iemend wat dit zou zijn. Fiets heeft nog maar 250 km (wel 250 zwaar belastende km's) :lol:
stuer
Mountainbiker

pedaal

Post by stuer »

ik denk dat het de pedalen zijn die wat water hebben opgevangen, maar daar heb ik de vraag bij hoe je dit moet herstellen? :-?
riksken
Mountainbiker

Post by riksken »

nee, het is wanneer ik het wiel laatr draaien in de richting dat de ketting niet meedraait. Het is duidelijk te horen in de achteras. Zal daarbinnen wel iets zijn zeker.
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

we zitten dus allemaal met een onvindbaar probleem :-?
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Ik had ook getik, en dacht het geluid aan de cassette te localiseren.
Maar nu blijkt het om mijn pedalen te gaan :-?
Post Reply