Za 13/03/2010 Gistel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Gisteren voormiddag ook samen met Jägermeister en 't klimmerke - die reeds vier weken niet meer op zijne bike had gezeten, maar daar was niks van te merken - de 60 km afgebold. Gestart in de motregen en geëindigd in de motregen, maar onderweg wel een heel fijn en droog parcours gekregen, waar duidelijk op zoek was gegaan naar alle mogelijke en onmogelijke privé-doorgangen en technische stukjes die voorradig waren. Sjiek gedaan, 't was echt heel tof.
En dan niet te vergeten : Enkele malen door de weiden en door de akkers mogen crossen - ja zelfs, door een pas gefreesde akker was het in deze droge omstandigheden nog lekker bollen ! 't Was dus een echte V (veld) Toer Tocht in Gistel. We hebben ons wreed gemauseerd, en 't was schiterend georganiseerd! MErci, en proficiat.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren voor het eerst deze vtt gereden en uiterst goed meegevallen. Bij de start zag ik enkele bikes staan uitgerust met Beach banden en dacht bij mezelf ..."als dit maar goed komt" maar de ondergrond lag er toch verrassend droog bij en overal goed bereidbaar.
Veel veldwegen, hier en daar een beetje draaien en keren tussen de bomen en natuurlijk de onvermijdelijk maïsvelden (die gelukkig goed berijdbaar waren).
Eventjes in het gezelschap gereden van een anderstalige landgenoot uit Jodoigne maar ineens was hij blijkbaar toch uit mijn wiel gewaait op het oude spoorweg traject tegen de wind in.
Na de rit een deugdoende douche gepakt en vliegensvlug naar andere oorden om naar voetbal van Junior te gaan kijken.
Goed gedaan! =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Zaterdag in de namiddag ook deze tt aangevat samen met pepeetje en "poupou".Wij hebben gezamenlijk de 54 gereden .
In de terugweg tegen de wind nog ne een paar ge-intervald en de beentjes voelden de ganse rit goed aan.

Op de organisatie valt niets aan te merken.
Vlekkeloos van A tot Z.
Mooi droog parcours.
Wij hebben ons gejeund.

Zo straf zelfs dat we daar om 20u55 zijn vertrokken vanuit Gistel #-o #-o .45 minuten later bij thuiskomst was er zoveel geen leute meer..........

Volgend jaar bij leven en welzijn kom ik terug.
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Rond 11 uur vertrokken en dus onderweg heel weinig volk gezien. De 60 gebold en de tegenwind maakte toch dat ik er deels doorzat (dat mijn conditie op niets meer trekt na 4 maanden onderbreking willen we niet geweten hebben natuurlijk :-D ).

Qua parcours en organisatie : chapeau.

Ook wel genoten van de omgeving : van nieuwe villa's tot koddige boerhovekes, open vlakten, ...

Bedankt gasten !
debiker
Mountainbiker

Post by debiker »

Hier ook van dat !! dik in orde alhoewel ik toch wat afgezien heb een tijdje niet gereden en de konditie was niet meer je dat en zeker het laatste stuk oude spoorweg denk ik, tegen de wind in was stoempen ,
suc6 en doe zo verder kom zeker terug
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Dikke proficiat aan de organisatie!! =D> Een heel mooi gevarieerd parcours gereden met enkele prachtige privé stroken,vooral deze in Moere!Heb me enorm geamuseerd!Van thuis vertrokken en met 102km zochte aangekomen.Onderweg nog de camaraman(jaagermeister) tegen gekomen en hem terug in het eerste peleton gebracht!
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Samen met Bogaerdjes gestart rond 13.30 voor de 54, maar besloten om toch de 60 te rijden. Het tempo van de Bogaerdjes lag te hoog en hun laten rijden na de 2 de bevoorrading. Een hele tijd gewacht om eventueel met VTTje verder mee te rijden, maar hem nergens meer kunnen bespeuren :cry: , ook mijne mede frawiwi moat kwam maar niet af, :cry: :cry: :cry: , dan maar besloten om alleen verder te rijden met enkele "dunepisers" in de buurt ( welke naam voor een mtb club :drunk: , de choufkes inspireerden hun naam eerder een sportdrank die er bovenaan ingekiept wordt , maar ieder zijn smaak he :-D :-D ) Al heel veel terug naar gistel moeten fietsen met wind op de fraise langs de spoorweg, en dit kan zo in je voordeel spelen. Ik kon een mooi tempo aanhouden tegen de wind in en raapte enkele lijken op. Met plezier iemand op sleeptouw genomen terug naar Gistel . Voldaan genoten van een sportdrankske in het sportkaffee . Cube nog gezien, nergens een spoor meer van VTTje :cry: :cry: :cry: , samen met de Bogaerdjes netjes op tijd terug naar huis gereden, al mijn punten ( kon er wel enkele gebruiken :drunk: ) . Genoten van de leuke tocht , bedankt organisatie t was dik in orde. Heel tof van de organisaties in Gistel , er zijn 3 tochten, iedere tocht rijdt een andere richting uit, alle 3 zijn ze zeker de moeite waard om te rijden. =D> =D> =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Frawiwi : wij hebben "maar" de 54 gedaan waardoor ik op een gegeven moment voor u zat.Ge hing dus lang op mij mogen wachten........

En wat den apres betreft : die hebben wij gehouden in de cafetaria van het zwembad.Pepeetje had daar afgesproken met een werkcollega uit Gistel.Vandaar dat we elkaar gemist hebben.
We zijn daar om 20u55 vertrokken dus wij hadden ook weer al onze punten..... :oops: :oops:
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Van mijn 9de deelname aan de rit in Gistel kan ik tevreden zijn. Mooi, droog parcours / goeie bevoorradingen / goed bepijld / lekkere boterham achteraf. Gelukkig was het droog, anders zouden enkele stukken héél zwaar tot onbereidbaar zijn.
Eerst de 60 gereden (op mijn teller waren het er 60,7) en daarna de 54 (mijn teller gaf tijdens deze rit de geest, ...). Ik had trainingskilometers nodig. In totaal 119 km (met heen en terug naar huis). 't was genoeg.
Op naar mijn 10de deelname volgend jaar. Bestel je alvast goed weer!?
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

een zeer mooi parcour =D> =D> kheb mij geen enkele keer verveeld met de prachtige technische parcourtjes, de mooie slagen...
echt waar dank u voor dit prachtig parcour =D> =D> =D>
Post Reply