kan iemand mij tips geven bij het wheely'en ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Jack77 wrote:Commençals, eikes...
Ja, dégoûtant he?

Nu, op die website kunnen ze er ook wel een stukske van. Over de gids voor Spa schrijven ze bijvoorbeeld het volgende:
Niet alleen kon deze jongen hard Cross Country fietsen ook was hij technisch onderlegt. In 1989 werd hij eerste bij de eerste en enige ooit gehouden wheely (achterwielrijden) wedstrijd in Nederland, op een geleend fietsje reed hij verder dan de mensen konden zien.
Ziet ge hem al gaan, aan de einder uit het zicht verdwijnend op z'n achterwiel? :D :lol:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Snugger: ze zeggen er niks bij over de positie van z'n voorwiel....
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

ik denk dat als jullie eens gaan kijken op http://www.koxx.fr en daar filmpjes kijken van atsuya een japans wonderkind van 12 jaar dan denken jullie miss dat hij beter trail kan dan kenny en wesley bealey !!!
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

eindelijk mijn record verbroken dankzij de tips die jullie mij gaven !!! 240 m :evil: kheb dat remmen een beetje kunne gebruike maar nadat ik heb geschakeld kan ik de rem niet meer gebruiken dan ga ik heel snel terug naar onder. ook heb ik geprobeerd om een beetje achter op het zadel te liggen dit help de balans heel goed te behouden jammer dat er een bocht was anders was het meer geweest ! miss moet ik daar ook maar op gaan oefenen
wakeboard
Mountainbiker

Post by wakeboard »

mijn ervaring met wheelyen is dat ge dat best doet zonder klikpedalen :oops: weet er alles van #-o
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Jack77 wrote:JFK, heb je die jong gasten in het Laarbeekbos al bezig gezien? Sommigen doen dingen met fietsen uit de Cora en de Carrefour (zonder klikpedalen) waar ik het van in mijn broek doe...

Nu, ik ben ook helemaal geen technisch wonder en denk er aan om volgend jaar een technische stage te volgen, maar toch.
met klikpedalen is droppen en jumpen heel wa lastiger dan met platforms
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Dat wist ik niet. 'k Ging uit van het tegenovergestelde. Weer wat bijgeleerd. Neemt niet weg dat die gastjes er echt wel voor gaan en 't een en ander kunnen ondanks hun materiaalbeperkingen.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Jack77 wrote:Dat wist ik niet. 'k Ging uit van het tegenovergestelde. Weer wat bijgeleerd. Neemt niet weg dat die gastjes er echt wel voor gaan en 't een en ander kunnen ondanks hun materiaalbeperkingen.
ik dacht vroeger ook altijd dat het omgekeerd was, maar uiteindelijk vergen platforms meer techniek maar eens ge die hebt voelen platforms veiliger aan , zie maar naar trial, DH, BMX
de enige tak waar echt iedereen met kliks rijd is XC, Cyclocross (CX) en op de baan, en daar moet ge nooit jumpen
STEELE
Mountainbiker

Post by STEELE »

vette topic, keep this bitch alive.
:)
heb er namelijk zelf lang mee gesukkeld, en come to think of it : k ben er nog steeds mee aant sukkelen....... :bounce:
stilldro
Mountainbiker

Post by stilldro »

Idd, wheelyingen met klikpedalen is ten strengste af te raden..

Ik had nog maar 2 dagen klikpedalen en wou toch eens proberen [-X [-X heel hard gevallen op beton
Post Reply