Eggbeater; Welke plaatjes?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
d@Mit
Mountainbiker

Eggbeater; Welke plaatjes?

Post by d@Mit »

Mijn huidige pedalen zijn versleten. Ik overweeg om eens eggbeaters te proberen maar vindt nergens geen info over de plaatjes die ik op mijn schoenen moet bevestigen. Zijn dit gewone SPD plaatjes of zijn dit specifieke plaatjes? Kunnen deze plaatjes ook op elke merk van schoen gemonteerd worden? (Ik rij met Northwave)

Het gaat om volgende pedalen; Crank Brothers - Eggbeater SS: Het nieuwe minimalistische concept tot het uiterste gedreven: het Time systeem, maar lichter. Wat kan men nog meer wensen... 4 zijden, 3 manieren om in te klikken. Gewicht: 266 gr. /paar Bij Barracuda voor 119 euro.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

In Genk , bij Janssenfietsplezier kosten deze 99.90 euro ( parate kennis 8) ) De plaatsjes zijn geen standaard spd plaatjes maar crankbros plaatsjes. Deze zijn bij de pedalen inbegrepen en koste los rond de 25 euro. Ze zouden wel heeeel snel slijten. Maar tis natuurlijk wel pimpen met zo een pedaaltjes ( al bijna evenhard as de mijne 8) )
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

Het gaat om volgende pedalen; Crank Brothers - Eggbeater SS: Het nieuwe minimalistische concept tot het uiterste gedreven:het Time systeem , maar lichter. Wat kan men nog meer wensen... 4 zijden, 3 manieren om in te klikken. Gewicht: 266 gr. /paar Bij Barracuda voor 119 euro.
time plaatjes dus, en die passen geloof ik op harde zolen van spd meer weet ik hier niet van
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Wat wil je zeggen met harde zolen van SPD? Mijn huidige plaatjes zijn inderdaad op een harde zool gemonteerd maar door rond is natuurlijk "zachter" rubber geplakt/genaaid. Zoals bij elke MTB-schoen liggen die plaatjes een beetje dieper in het profiel van uw schoenzoel. Niet??
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Volges mij zijn het niet dezelfde plaatjes als die van Time
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

janman wrote:Volgens mij zijn het niet dezelfde plaatjes als die van Time
Maar ze zijn wel bij de pedalen geleverd? Zowel op de site van Barracuda als bij Crankbrothers vind ik er geen info over.
m-joosen
Mountainbiker

Post by m-joosen »

Ik heb zelf geen cranckbros. maar Look 4 x 4 dit is exaxt hetzelfde idee en werking alleen van een ander merk en een anders prijs categorie. Sommige bikers hebben een gehele zachte zool. Deze zolen zijn niet geschikt voor deze pendalen [-X . Maar met een beetje versteviging is het al geen probleem meer :D . Een hint is dat hoe harder de zool hoe prettiger het rijdt :) . Succes met de aankoop van je nieuwe pendalen, ik weet zeker dat je geen spijt zal krijgen van deze aankoop :P :P .

http://www.roseversand.de/rose_main.cfm ... =0&CID=177
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Hier nog een tevreden Look 4x4 gebruiker:
  1. De plaatjes zitten bij de pedalen, en kunnen op spd compatible schoenen gemonteerd worden.
  2. Plaatjes ook apart te verkrijgen.
  3. Plaatjes zijn uit een zachter metaal (messing?) gemaakt zodat de beugels van de pedalen niet verslijten. De plaatjes dus wel...
  4. Omwille van het kleine contactoppervlak is het belangrijk van schoenen met stijve zolen te hebben.
Ze zijn niet goedkoop maar ik vind ze super (werking in modderige omstandighen, vlotheid in en uitklikken, ...)
frog
Mountainbiker

Post by frog »

Verleden jaar in EEN jaar tijd 3 stel egg beathers pedalen versleten en een paar time s ,5 stel extra plaatjes ,was verleden jaar nochtans zeer droog jaar Dit jaar een paar shimano s en nog geen nieuwe plaatjes :D :D ook een veel natter jaar (het mindere gewicht van de 4x4 s was voor mij ook een veel minder gewicht in mijn geldbeugel #-o ) en nog iets de fiets van JFK wordt alleen maar gebruikt om de chronos en de raids te rijden , er wordt anders niet meegereden of getraind #-o #-o #-o
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

en wat was het probleem dan wel met je pedalen?
Post Reply