Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

Ik denk dat ik hem wel ga kopen....
Is alleen wel 300 euro meer dan een specialized rockhopper comp....zo'n matzwarte, wat ook een mooie fiets is...
is inderdaad een heel goed frame en vork en de remmen zijn iets minder.
Ik dacht net dat zo'n Fatty een zeer goede vork was....

Koen
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

ja dat bedoel ik, alleen de remmen zijn minder; nee de fatty is zalig, met 100% lockout olie gedempt en met de lucht stel je alles precies af op je gewicht
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Ward #3 wrote:is inderdaad een heel goed frame en vork en de remmen zijn iets minder.
Moet je zo lezen:
Ward #3 wrote:is inderdaad een heel goed frame en vork, de remmen zijn iets minder.
ipv:
Ward #3 wrote:is inderdaad een heel goed frame, vork en de remmen zijn iets minder.
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

De kogel is door de kerk...
Ik heb hem niet gekocht!! Heb net de Scott expert racing gekocht bij een andere fietswinkel!!

Reden?: ik kreeg echt niets erbij! geen bar-ends, geen bidonhouder, geen computer....

Ik zei hem dat mijn budget echt max 1200 euro was (eigenlijk al 1000) en zijn antwoord was: 'tja, dan zal je nog moeten bijsparen voor de accessoires", en dit terwijl hij al een bon voor defiets aan het schrijven was!

Ik heb hem dan vriendelijk bedankt en ben naar de andere 'kanshebber' geweest en daar de Scott gekocht (die is toch meer op mijn niveau)

koen
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

goede keuze amuseer je met je nieuwe aanwinst
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik vind de expert racing toch nog van een ander niveau hoor! hoeveel heb je hem betaald? een F 600sl voor 1200 € moet je geen acesoires bij verwachten denk ik.
punky
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 1 & Cannondale F600 Xt Raceface & Kona Cindercone Xt Magura's

Post by punky »

Heb ook die F600 sl
inderdaad remmen en trapas trekken op niks .Heb die dan ook bij aankoop laten vervangen .
Maar voor 1200€ zou ik toch zeker die Cannondale gekocht hebben .
Wat kost nu barends en een drinkbushouder.en een tellertje erbij max 30-35€ Maar dan heb je wel een heel goed frame en een vork die los 1000€ kost.
stilldro
Mountainbiker

Post by stilldro »

Ik ben momenteel ook aan het zoeken naar een nieuwe fiets en m'n oog viel ook op de Scott Expert racing. M'n budget is ook 1000eur met een maximum vna 1200eur, zeker niet hoger...

Ben je content van je Expert Racing?
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

Hallo,

even ter verduideliking:
Ik vind de expert racing toch nog van een ander niveau hoor! hoeveel heb je hem betaald? een F 600sl voor 1200 € moet je geen acesoires bij verwachten denk ik.
Volledig mee eens, maar mijn verhaal gaat als volgt:

Ik wou een nieuwe MTB van eigenlijk maximum 1000 euro. Ik ben zo iemand die maar max 2 keer per maand een bloso-tochtje doet, en in de winter is dan nog elk excuus goed om eens een keer langer in bed te blijven liggen (het regent, dan is mtb'en niet plezant; het heeft gisteren geregend, het parcours zal vol modder liggen....enz.... 8) :lol: )

Dus ik was aan het vergelijken ts Scott Expert, Specialized Rockhopper, Cube enz., tot dat ik de cannondale zag.
Ik geef je gelijk, dat als de fietshandelaar me zegt: kijk jongen dit is een fiets van 1400 euro, maar ik geef je een korting trot 1200 euro. Dan heb je een korting, dus verwacht je geen accessoires. MAAR deze fiets stond 1199 geprijsd in de winkel (en enkel de geel/groene) dus verwacht ik iets extra van de fietshandelaar.. Als ik de blauwe had gekozen, kreeg ik er wel iets bij.....Ik vind dan dat hij de fiets gewoon geprijsd moet laten en dan zeggen van kijk, ik geef je een extra korting...
Of ben ik hier mis???

En zoals ik al zei: die F600 was dan toch al boven mijn budget en ook boven mijn 'kunnen' als MTB'er. Daarenbeven komt dan ook nog dat ik klantvriendelijkheid zeer belangrijk vind, en er zijn andere manieren om duidelijk te maken dat je geen accessoires krijgt, dan te zeggen van 'als je dat er bij wil, zal je nog moeten sparen', terwijl hij ondertussen vol zelfvertrouwen de bon al aan het schrijven is, en ik had nog niet expliciet gezegd dat ik hem zou kopen!

En over de Expert: ik ben er tevreden over, voor zover je dat na 1 rit kan zeggen... Ik geef toe: de vork van de F600 was wel beter, en ik zat er misschien ietsje beter op, maar voor zijn geld is de Expert een goede fiets (850 euro + accessoires 8)

Koen76
LOCCO
Mountainbiker

f800 of f900

Post by LOCCO »

hey

zou iemand mij kunnen helpen ik wil een nieuwe bike aanschaffen en ben aan het twijfelen tussen een f800 en f900 van cannondale?

en zou ik er ook over moeten denken om crossmax sl te laten monteren?
Post Reply