LCMT 2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ik heb de 2 laatste edities van de LCMT als recreant gereden.
Hoe zwaar de LCMT is hangt zeker af van het weer.
In 2008 was het de eerste 2 dagen slecht weer en lag alles vettig.
Verleden jaar was het goed weer en lag het parcours er droog bij.
In 2008 heb ik aan opgeven gedacht omdat ik sukkelde met pijn aan de knieën. Verleden jaar was het genieten en zonder probleem uitgereden.
Hoe zwaar de LCMT is hangt zeker af van het weer.
In 2008 was het de eerste 2 dagen slecht weer en lag alles vettig.
Verleden jaar was het goed weer en lag het parcours er droog bij.
In 2008 heb ik aan opgeven gedacht omdat ik sukkelde met pijn aan de knieën. Verleden jaar was het genieten en zonder probleem uitgereden.
- Nielz80
- Mountainbiker
Beetje laat, maar ik heb me ook ingeschreven. Gaan dit jaar voor het eerst deelnemen aan de LCMT, ben wel heel erg benieuwd wat het ons gaat brengen.
We hebben de laatste jaren regelmatig marathons gereden, ook in de ardennen, maar door het slechte weer deze winter naast de wekelijkse tourtochten en doordeweekse spinlessen nog niet veel aan duurtraining gedaan. Ben deze week begonnen en mijn streven is om de komende weken op dinsdag te spinnen, op donderdag vroeg-avond een 2uur te mtb'en, op zaterdag een rustige duurtraining op de renfiets van ongeveer 3uur en op zondag een lange tourtocht op de mtb. Als het zomertijd word vervang ik de spinles voor een duurtraining op de wielrenfiets, is dat voldoende om in 10 weken voldoende voorbereid aan de start te verschijnen?
We hebben de laatste jaren regelmatig marathons gereden, ook in de ardennen, maar door het slechte weer deze winter naast de wekelijkse tourtochten en doordeweekse spinlessen nog niet veel aan duurtraining gedaan. Ben deze week begonnen en mijn streven is om de komende weken op dinsdag te spinnen, op donderdag vroeg-avond een 2uur te mtb'en, op zaterdag een rustige duurtraining op de renfiets van ongeveer 3uur en op zondag een lange tourtocht op de mtb. Als het zomertijd word vervang ik de spinles voor een duurtraining op de wielrenfiets, is dat voldoende om in 10 weken voldoende voorbereid aan de start te verschijnen?
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Hey Katrien,katrien20 wrote:Samen met XIII zal ik er ook bij zijn.
Uitrijden en genieten zijn mijn doelstellingen voor mijn eerste deelname.
Ik zie het echt wel zitten.
En mijn nieuwe fiets is deze maand op komst...
Dat gaat een bekende bedoening zijn op de LCMT, ik ben ook al een tijdje ingeschreven !
Heel veel is afhankelijk van het weer de weken ervoor en uiteraard op de dagen van LCMT. Ik heb de edities 2006 t/m 2008 gereden en ik kan je vertellen dat ik toen blij was dat ik goed getraind was. Wij hebben toen 's avonds regelmatig zitten eten terwijl er nog renners binnen kwamen.. Ook de technische moelijkheid is dan een stuk hoger, ik herinner me nog stukken langs een vol geregend pad waar jeeps en tanks doorheen gereden hadden. Op een strookje slijk van 40cm breed rijden langs een beek rijden is echt lastig..aresius wrote:vorig jaar was ook m'n eerste deelname en ik had toen hetzelfde probleem als jullie nu
Ik weet niet of ze het parcours gaan aanpassen maar ik vond het niet overdreven technisch, de meeste klims gingen over makkelijk berijdbare paden (soms asfalt![]()
).
Enkel zijn de ardennen nogal onvoorspelbaar. Dan gaat het weer lekker naar beneden en achter de hoek kan het terug 20% technisch omhoog gaan. Dus gewoon regelmatig in de ardennen gaan rijden en die gewoon worden, is voor een recreant echt wel voldoende.
Wat uithouding betreft viel het nog goed mee. Zolang je goed doseert en je eigen tempo rijdt, ga je niet steendood zijn. Fysiek gezien zou ik de laatste rit nog gedaan hebben, maar was die morgen met een pijnlijke knie wakker geworden en dan heb ik toch maar gepast.
De ritten van de LCMT was de eerste keer dat ik +100km tochten in de Ardennen deed. Het langste (enkele weken ervoor) was 70km in Verviers (deel van het wereldbeker Marathon parcours > aanrader).
De moraal van het verhaal: hoop op goed weer en dat scheelt heeeel veel conditie!
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Zou het mogelijk zijn van vorig jaar of 2 jaar geleden gps track's te verkrijgen van de verreden route's . Wegens allerhande toestanden ben ik 9 op 10 zeker niet bij de gegadegden om bij deze editie te zijn .
'k heb echter al een chalet geboekt in de streek , dus ga ik 100 % zeker naar daar om te biken . Dat ik niet op het parcour van dit jaar kan is tuurlijk jammer maar ja niet aan te doen .
Hopelijk kan iemand me helpen want ik wil wel eens iets anders dan de gewone bloso routes ter plaatse .

'k heb echter al een chalet geboekt in de streek , dus ga ik 100 % zeker naar daar om te biken . Dat ik niet op het parcour van dit jaar kan is tuurlijk jammer maar ja niet aan te doen .
Hopelijk kan iemand me helpen want ik wil wel eens iets anders dan de gewone bloso routes ter plaatse .
Superrrrrrrrrrrrr!Zotte Marre wrote:Hey Katrien,katrien20 wrote:Samen met XIII zal ik er ook bij zijn.
Uitrijden en genieten zijn mijn doelstellingen voor mijn eerste deelname.
Ik zie het echt wel zitten.
En mijn nieuwe fiets is deze maand op komst...
Dat gaat een bekende bedoening zijn op de LCMT, ik ben ook al een tijdje ingeschreven !
Het zal daar een gezellige sfeer worden. Nu duimen op een schitterend weertje he!
Groetjes!
ok, ingeschreven samen met mijn madam als recreant.
training tot nu toe: 3u spinnen per week, en een goede MTB tocht in het weekend. En de laatste 2 weken ook af en toe wat km gaan doen op de baan langs het kanaal halle-ronquires-anderlecht-halle
Volgende week een laatste keer snowboarden en daarna begin ik deftig te trainen.
training tot nu toe: 3u spinnen per week, en een goede MTB tocht in het weekend. En de laatste 2 weken ook af en toe wat km gaan doen op de baan langs het kanaal halle-ronquires-anderlecht-halle
Volgende week een laatste keer snowboarden en daarna begin ik deftig te trainen.
bel eens naar de organisatie, de plaatsen in het hotel zitten vol, maar het kan zijn dat ze nog bikers toelaten die zelf een huis hebben geboekt, want eigenlijk moeten ze dan enkel de bevoorradingen voor u verzorgen, bij mij staat die optie ook nog open, want door de sneeuwvolle winter zijn de voetbalwedstrijden wat uitgesteld en afh daarvan hangt mijn deelname afde skerpen wrote:Zou het mogelijk zijn van vorig jaar of 2 jaar geleden gps track's te verkrijgen van de verreden route's . Wegens allerhande toestanden ben ik 9 op 10 zeker niet bij de gegadegden om bij deze editie te zijn .![]()
Hopelijk kan iemand me helpen want ik wil wel eens iets anders dan de gewone bloso routes ter plaatse .![]()
![]()