Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Luc
- Mountainbiker
Ik zou voor de Comp S vooraan gaan en de Fast Fred achteraan. 't zijn toch tubelessen hé ? Anders (niet UST) lijkt me de Fast Fred wat te kwetsbaar.nothing 's impossible wrote:Ik zit deze zomer in de Spaanse pyreneen, XC, geen freeride of afdaling (of toch niet extreem) en zit een beetje met hetzelfde dilemma.
Nu zitten er de Michelin comp S lights op, en ik denk eraan ze te laten steken,
maar heb ook nog schwalbe fast Fred's liggen, en heb nog jimmy's liggen ( niet plooibaar, dus wel wat steviger, maar met een heel stijve flank, maar weer een paar hondert gram meer omhoog zeulen).
Zijn allemaal 2.0 ", andere likt niet goed met de hs33's.
De XLS en black shark mud zijn al geëlimineerd.
iemand ervaring?
-
Rolla
- Mountainbiker
Banden (non-tubeless): vouwbaar / niet vouwbaar ?
Hey,
M'n IRC Mythos XC bandjes hebben hun beste tijd gehad en ik ben
aan 't rondkijken naar nieuw rubber. 'k heb nog niks beslist qua merk, want ik ben uitermate tevreden van de IRC's, maar toch...
Hoedanook, vraag ik me toch iets af: is er een kwaliteitsverschil tussen
een opvouwbare band of dezelfde band maar niet opvouwbaar (met draad) ? Hebben jullie hier positieve en/of negatieve ervaringen mee ?
Ik lees 't wel.
De groeten !
aan 't rondkijken naar nieuw rubber. 'k heb nog niks beslist qua merk, want ik ben uitermate tevreden van de IRC's, maar toch...
een opvouwbare band of dezelfde band maar niet opvouwbaar (met draad) ? Hebben jullie hier positieve en/of negatieve ervaringen mee ?
Ik lees 't wel.
De groeten !
- ToM5
- Mountainbiker
Vouwbanden zijn meestal soepeler en zullen je dus ook meer grip geven, echter zijn ze wel steeds een beetje duurder dan de gewoone banden.
Ook begin je tegenwoordig bij meer merken veschillende compounds te krijgen (Ritchey comp, pro en WCS reeks is hier een mooi voorbeeld van)
Je zal merken hoe meer grip een band je biedt hoe sneller hij zal slijten, bekijk zeker goed wat de bedoeling is van de banden die je zoekt, want je vertelt er niet bij waar je het meeste fietst.
Ook begin je tegenwoordig bij meer merken veschillende compounds te krijgen (Ritchey comp, pro en WCS reeks is hier een mooi voorbeeld van)
Je zal merken hoe meer grip een band je biedt hoe sneller hij zal slijten, bekijk zeker goed wat de bedoeling is van de banden die je zoekt, want je vertelt er niet bij waar je het meeste fietst.
Re: Banden (non-tubeless): vouwbaar / niet vouwbaar ?
Rolla wrote:Hey,
aan 't rondkijken naar nieuw rubber. 'k heb nog niks beslist qua merk, want ik ben uitermate tevreden van de IRC's, maar toch... Zal niet gemakkelijk zijn om te verbeteren, en in het bijzonder de voorband..
Ik lees 't wel.
De groeten !
Welke Semi-slicks kiezen?
Ik ben van plan me een paar semi-slick banden aan te kopen, alleen ken ik er bitter weinig van.
Kan iemand me een bepaald merk/type aanraden? En zou het verstandig zijn dit aan te kopen via bike-discount? Of doe ik dit beter locaal?
Alvast bedankt
Kan iemand me een bepaald merk/type aanraden? En zou het verstandig zijn dit aan te kopen via bike-discount? Of doe ik dit beter locaal?
Alvast bedankt
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Hutchinson Python
Schwalbe Fast Fred
...
Ik denk niet dat het interessant is om enkel een setje banden in het buitenland te kopen. De transportkosten zijn dan relatief hoog zodat je er waarschijnlijk verlies op doet.
Langs de andere kant heb je met banden geen behoefte aan garantie/service/dienst na verkoop dus is het wel een ideaal product omlangs het internet te bestellen.
Schwalbe Fast Fred
...
Ik denk niet dat het interessant is om enkel een setje banden in het buitenland te kopen. De transportkosten zijn dan relatief hoog zodat je er waarschijnlijk verlies op doet.
Langs de andere kant heb je met banden geen behoefte aan garantie/service/dienst na verkoop dus is het wel een ideaal product omlangs het internet te bestellen.