Zo 07/03/2010 Anzegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Met wat vertraging aangekomen deze morgen: wegenwerken waardoor centrum Anzegem niet bereikbaar was vanaf afrit Waregem. Dan maar braafjes de aanwijzingen op de autostrade gevolgd en de volgende afrit genomen. Eenmaal in Kruishoutem was het het een beetje zoeken zonder GPS en plots geen "wegomleiding" bordjes meer te zien, TYPISCH :evil:
Eenmaal gestart waren de frustraties vlug weg. Zoals gewoonlijk heel mooie rit, prima bevoorradingen, bevroren ondergrond met hier en daar een verraderlijk plaske :roll: en wat slijk. Relatief fris (letterlijk en figuurlijk) na 57km aangekomen. Zou waarschijnlijk anders geweest zijn bij een minder bevroren ondergrond.
Tot de volgende ...
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Leuke tocht gereden vandaag, mede door het zonnetje, ook de compagnie maar vooral de organisatie was top, echt niets op aan te merken.
Behoorlijk pittig parcours, met voor elk wat wils, en ja ik was ook geschrokken van de hm, zonder echte 'bergen' toch een 600 hm op de groten toer :bounce:
Sorry van den platten band, maar dank voor de hulp =D>
Nu zullen we er volgende keer al 2 extra moeten drinken, want ook ik had door het oponthoud weinig tijd over (die vrouwen hé ...)
Trouwens nog een leuke wandeling in de namiddag gemaakt en afgesloten met nog 2 enames op tgemak dan ...
Daar hoorde ik dat ze 900 deelnemers hadden, dubbel en dik verdiend vind ik =D>
Last edited by meester biek on Mon 08 Mar 2010 10:32, edited 1 time in total.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

De 55km gereden deze morgen.
Het was nog ijskoud toen ik omstreeks 9u20 vertrok, gelukkig scheen het zonnetje al.
De eerste 20km was ik teleurgesteld in het parcours, vooral kerkwegels en asfalt veel meer kregen we niet voorgeschoteld, een mountainbike tocht onwaardig.
Gelukkig waren er nog wat hoogtemeters, daarvoor had ik de verplaatsing vanuit het platte waasland gemaakt. Na de bevoorrading kwam het bosgedeelte wat veel goedmaakte, fun fun :lol: :lol: stevig doorgetrokken in het bos, sommige plassen waren wel dieper dan verwacht #-o toch met droge voeten het bos uitgeraakt. Het tweede gedeelte bevatte onverwachts nog veel hoogtemeters en gelukkig meer offroad dan het eerste gedeelte. Nog meer diepe plassen en een paar zware velden waar het stoempen was om door te geraken. De laatste 15km met bijna volledig opgebruikte remmen moeten rijden #-o #-o, 'k was blij om terug op het schoolpleintje te staan.
Het broodje kaas heeft super gesmaakt =D>
Organisatie was super, verander nog iets aan het eerste gedeelte van het parcours en dit wordt er eentje om naar uit te kijken.

De cijfers nog : 57.29km-2u44min-20.96avg-627Hm
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

wij werden onderbane gefilmd, waar kunnen we dit bekijken??
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

Met junior om 10.30hr gestart en moe zeggen twas fris weerke door de wind maar de zon maakte veel goed. Super organisatie =D> =D>met mooi parkoer en in deze streek de hoogtemeters #-o + 4 sterren bevoorradingen en alles mooi uitgepijlt. Wa moe ne mens nog meer hebben op een zondag? Aja ne enamebier met broodje en dat voor 5 euro samen met de rit. ZEKER tot volgend jaar. :-D
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

sliekzwien wrote:wij werden onderbane gefilmd, waar kunnen we dit bekijken??
www.vba.be
daar komen de filmkes normaal op te staan...
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Ook van de partij en ja het was practig weer , maar veel te koud.
Geen verrassingen voor mij en ook de spitaelbossen lagen er nog redelijk goed maar verradelijk bij. Wel gezien dat de kritieke punten in de bossen op berijdbaarheid veel aan het verslechteren zijn. Nu wij daar ons niet meer gaan mee bezighouden, vrees ik een beetje voor de toekomst.

Anders niets dan lof voor de organisatie, wat wil , het zijn de pioniers en hebben de routine en de streek om een meer dan degelijke tocht te organiseren. Hopelijk volgende jaar er terug bij.

Groeties
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Foto's genomen in Wortegem aan de spitaalbossen.

http://picasaweb.google.be/dingske83/17 ... htAnzegem#
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

De reacties zullen zeker overgemaakt worden aan de organisatie! Bedankt aan de deelnemers!
Herder Joeri
Mountainbiker

Post by Herder Joeri »

barty wrote:Deze morgen vroeg thuis vertrokken met fiets richting Anzegem...De thermometer stond op - 3°C ...was toch wel even schrikken.
In Waregem stond Banane me op te wachten en dan samen op pad.
Van Banane was het een maand of 9 geleden dat hij nog op een mtb had gezeten maar het verliep toch vrij vlot vond ik.
Deze tocht al enkele malen gereden en steeds zeer goed bepijld , lekkere bevoorradingen enz...
Bij de splitsing net voor de Spitaelbossen koos mijne compagnon voor de korte versie, echter ondergetekende de full versie gekozen en er geen seconde spijt van gehad.
De bossen waren toch nog goed berijdbaar, al vond ik dat die ene diepe plas toch aardig op een gecamoufleerd zwembad leek #-o
Daarna richting Nokere, Ooike ...lekkere klimmetjes in een stralende lentezon , leuk 8)
Wel bijna onderuit gegaan op het stuk tussen Nokere en Ooike omdat het bovenste laagje al aan het dooien was en de ondergrond nog keihard lag, al mijn stuurmanskunst moet aanwenden om niet tegen de vlakte te gaan #-o
Ik dacht dat we de Bouvelobossen nog zouden doen maar helaas niet ..
de jus was ondertussen al een beetje uit de beentjes aan het lopen.
Bij de aankomst enkel bonnetje voor broodje gehakt te gelde gemaakt (wijselijk beslist om mijn bonnetje voor de Ename aan een Herdertje te geven) en de terugtocht aangevat...tegen de wind in #-o

Thuis gekomen met 87 km op de teller..moe maar voldaan.
Nogmaals merci, 't heeft mij gesmaakt :-D
Post Reply