Fizik Gobi - Bike-discount

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Nogi
Mountainbiker

Fizik Gobi - Bike-discount

Post by Nogi »

Ik ben erover aan het nadenken me een Fizik Gobi zadel aan te kopen via Bike-discount.

Heeft iemand ervaringen met dit zadel (ook al is dit nog vrij nieuw), en kent iemand het verschil tussen de Gobi en de Gobi MG? Buiten het meergewicht van 30 gram op de MG en de ietwat goedkopere prijs wordt hier niet gesproken :-?

Zijn er trouwens mensen die misschien in de toekomst (ergens eind deze maand) nog zaken gaan bestellen bij bike-discount?

Veel vragen, 'k weet het :bounce: hehe
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Pure gok: de MG heeft mss magnesium rails i.p.v. (titanium?)
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

MG denk ik staat voor Manganeese. Dit is ook een populair materiaal voor in zadels.
crosserke
Mountainbiker

Post by crosserke »

Ik heb hen die vraag al gesteld.
Het vershil zit volgens hen in de schaal.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

woutvc wrote:MG denk ik staat voor Manganeese. Dit is ook een populair materiaal voor in zadels.
Mangaan is Mn.

Mg is de afkorting voor magnesium, wat wel vaker gebruikt wordt voor zadelrails. Vandaar mijn opmerking.
Nogi
Mountainbiker

En de zadelpen?

Post by Nogi »

Die zadels passen toch op elke zadelpen hé? Ik gebruik nu een selle italia (weet niet vanbuiten welk type), en m'n zadelpen is een standaard op m'n fiets. Iets van G-access.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Yep, normaal gezien wel. G-Access is trouwens het "huismerk" van Granville (lees: gewoon standaard taiwan spul - niks mis mee, al zal het gewicht wss wel aan de hoge kant liggen - met die naam op)..
Tr@ndy
Mountainbiker

Post by Tr@ndy »

Ik heb 2 weken geleden de Gobi bij BikeDiscount besteld, sinds 1 week staat hij op de bike. Knap zadelke en op eerste gevoel zit hij wel goed.

Ik ga normaal naar Stavelot, als ge toevallig ook daar zijt moet ge maar eens kijken.
Hij pas normaal op alle zadelpennen (heb geprobeerd op een ritchey en op een Roox).
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Ben eens gaan rijden met iemand op dit forum die er 1 heeft. 1 keer gevallen en leer was gescheurd. Komt heel goed uit verschillende testen en dan zeker het comfort wordt echt gewaardeerd. Maar het leer is blijkbaar nogal zwak.
fille
Mountainbiker

Post by fille »

kan ik enkel maar mee instemmen!
Post Reply