Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

pgoovaerts wrote:Vervolgens doe ik ook steevast een 'reset' maar ik weet niet of dit echt nodig is.
Tot hiertoe (een 5-tal ritjes gereden) heb ik steeds alle ritten correct kunnen overdragen naar TrainingCenter.
Als je een rit gereden hebt van vb 40 km en je doet geen reset of hebt je rit nog niet geimporteerd naar TrainingCenter of Garmin Connect dan telt de edge volgende keer als jij op de start/stop knop drukt gewoon verder.
Hij beziet het dus als één rit.

Dus tussen twee ritten of op de resetten of je rit uploaden naar TC en/of GC.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

dit is een raadseltje :
heb de Edge 705 met cardio & cadans.

heb vorige week Neroroute gedaan :
21 km
290 hm
166 cardio
1351 kcal

vandaag Winksele :
42 km
670 hm (Garmin connect toont 693)
168 cardio
1389 kcal

oekandana ???? #-o
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Die berekening van kcal trekt op nie veel in de edge. Ik heb er ook al rare cijfers mee voorgehad. Onderandere om een half uur dubbel zoveel kcal dan op 2 uur ... [-X

Blijkbaar zou de edge 500 er beter mee omgaan.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

tja, daar gaat mijn dieet-tactiek ... #-o
misschien twee hartslagbandjes aandoen ; ééntje voor de Garmin om cardio int oog te houden, en t ander voor kcal mé de Polar :-D
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

ikke met de fiets wrote:dit is een raadseltje :
heb de Edge 705 met cardio & cadans.

heb vorige week Neroroute gedaan :
21 km
290 hm
166 cardio
1351 kcal

vandaag Winksele :
42 km
670 hm (Garmin connect toont 693)
168 cardio
1389 kcal

oekandana ???? #-o
Garmin support over de forerunner : (ik veronderstel dat het voor de edge gelijkaardig is)
Question: Does the Forerunner 50 calculate calories in the same fashion as the Forerunner and Edge X05 Series units?
Answer:
For running activities the Forerunner 50 calculates calories using weight and speed training settings. If you are cycling, the Forerunner 50 with a GSC 10 Speed/Cadence Sensor will calculate calories using weight, speed and cadence training settings.
Last modified on: 10/15/2007
Dus ... je hebt in Winksele veel trager gereden... of je bent in 1 week tijd serieus afgevallen

Voor de edge500 zou men de calorie berekening verbeteren.
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

BikingBrecht wrote:
DodgeW200 wrote:Dat heb ik ook al eens geprobeerd (importeren) en hij zegt beschadigd bestaand. Kan niet kopiëren.

Maar ik zal gewoon de rit nog eens her rijden. Dat is geen slechte training.
Heb je tussen beide ritten je tripcomputer gereset? (LAP-toets enkele seconden blijven indrukken)
Indien niet, veronderstel ik dat je via verkenner in je history ook maar 1 bestand ziet staan. Mogelijks kan dit het probleem zijn.
Ik heb telkens gereset. en ik zag duidelijk 2 bestanden staan.
heb alles gewist. hem is aan netspanning aangesloten (ook iets van gelezen).

En vandaag ging het perfect.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Ik ben van plan om na mij oude GPS60 te vervangen door een model met kaart en hartslag dus de 705 is ideaal.

Mijn maat heeft een GPSmap60csx deze heeft goede ontvangst.
Nu vraag ik mij af of de ontvangst bv in de Ardennen onder bladerdek even goed is met een edge of dat ie telkenmale wegvalt.

Iemand ervaring met de edge in de Ardennen en de bergen in het buitenland...
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

roy wrote:Ik ben van plan om na mij oude GPS60 te vervangen door een model met kaart en hartslag dus de 705 is ideaal.

Nu vraag ik mij af of de ontvangst bv in de Ardennen onder bladerdek even goed is met een edge of dat ie telkenmale wegvalt.

Iemand ervaring met de edge in de Ardennen en de bergen in het buitenland...
de edge heeft ook de sirfstar3 technologie aan boord, dat tesamen met zijn 12 kanaals ontvanger maakt dat hij eigenlijk steeds contact blijft houden met de sattelieten
losstaand dat de edge niet gaat wegvallen, heb je met de 60csx toch betere ontvangst, wat merkbaar is in nauwkeurigheid
op goede uitgelijnde kaarten blijft de 60 veel meer op het lijntje van de wegen tov andere zonder externe antenne
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Vraagje:

wanneer je een track aan het 'opnemen' bent tijdens een TT en door een keer te weinig op start/stop te drukken, ontbreekt er een stuk van de route, kan je dan via mapsource het ontbrekende stuk er nadien bijtekenen?

Het lukt mij maar niet, want telkens ik op track tekenen duw is het startpunt van de TT ook het startpunt van de te tekenen track.

Iemand raad?
granvillexc
Mountainbiker

Post by granvillexc »

ik heb een 705,en ik merk dat als ik bos rij mijn snelheid op mijn gps trager is dan mijn fietscomputer,maar de ontvangst valt niet weg

[quote="roy"]Ik ben van plan om na mij oude GPS60 te vervangen door een model met kaart en hartslag dus de 705 is ideaal.

Iemand ervaring met de edge in de Ardennen en de bergen in het buitenland...[/quote]
Post Reply