ik nam nu altijd water mee, maar dat heeft niet veel te betekene buiten wa dorst lessen,, maar ik wil ook niet me die poederkes beginne.
dus vroeg ik me af wat je dan zoal kunt gebruiken ?
grts
welke drank, water of iets zoals aquarius ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
een energybar meenemen anders ? ook niet slecht en geeft zeker een extra boost als je ze op tijd binnenspeelt .
Feit is dat vooral het correct drinken het meest effect zal geven...
dus voor je begint te trainen genoeg drinken , tijdens het trainen of rijden om de 15 à 20 min drinken en erna dus ook ... hoeveel je drinkt leer je vanzelf na een tijdje .
Repen , gels of zelfs fruit kan iets extra meegeven aan suikers ed. , maar als je gezond eet en goed ontbeten hebt feitelijk niet echt nodig , tenzij bij echte lange ritten van enkele uren.
Ikzelf verkies poeders als ik echt iets nodig heb , omdat die boost echt wel merkbaar is, maar dan ook weer enkel helpt als je het correct gebruikt.
Nadeel heb ik er ook al van ondervonden..als je bv 5 uur gaat fietsen of trainen en je begint erdoor te zitten , dan ga je ook echt leeg zijn en niets wat dan nog helpt , al drink je dan nog 2 liter van die poederdranken ..leeg = leeg . Zo ben ik al enkele keren doodmoe nog 15 km nr huis kunnen fietsen en dan voel je het wel in de beentjes .
Nuja trainen is sterven , sterven en nogeens sterven heh en sterven doen we dikwijls
ps: let er ook op dat sommige poederdranken in het begin wat op de maag gaan werken, is dus iets wat je gewoon moet worden .
Als je ermee begint , doe het rustig en neem bv 1 bus water mee en 1 bus energydrank . Het zou rot zijn moest je je slecht gaan voelen door de drank die je neemt .
Feit is dat vooral het correct drinken het meest effect zal geven...
dus voor je begint te trainen genoeg drinken , tijdens het trainen of rijden om de 15 à 20 min drinken en erna dus ook ... hoeveel je drinkt leer je vanzelf na een tijdje .
Repen , gels of zelfs fruit kan iets extra meegeven aan suikers ed. , maar als je gezond eet en goed ontbeten hebt feitelijk niet echt nodig , tenzij bij echte lange ritten van enkele uren.
Ikzelf verkies poeders als ik echt iets nodig heb , omdat die boost echt wel merkbaar is, maar dan ook weer enkel helpt als je het correct gebruikt.
Nadeel heb ik er ook al van ondervonden..als je bv 5 uur gaat fietsen of trainen en je begint erdoor te zitten , dan ga je ook echt leeg zijn en niets wat dan nog helpt , al drink je dan nog 2 liter van die poederdranken ..leeg = leeg . Zo ben ik al enkele keren doodmoe nog 15 km nr huis kunnen fietsen en dan voel je het wel in de beentjes .
Nuja trainen is sterven , sterven en nogeens sterven heh en sterven doen we dikwijls
ps: let er ook op dat sommige poederdranken in het begin wat op de maag gaan werken, is dus iets wat je gewoon moet worden .
Als je ermee begint , doe het rustig en neem bv 1 bus water mee en 1 bus energydrank . Het zou rot zijn moest je je slecht gaan voelen door de drank die je neemt .
- looneycooney
- Mountainbiker
- Dacuba
- Mountainbiker
Tja als ik eerlijk mag zijn denk'k dat die poederkes toch goedkoper uitkomen...
Aquarius flesje van halve liter kost per stuk ongeveer 1,20 euro.
Een pot leppin kost ongeveer 13 euro voor 13-14 liter.
Als je dan gaat omrekenen:
-13 liter : 0.5 liter = 26 flesjes aquarius.
-26 x 1.20 = 31.20 euro...
Keuze is snel gemaakt niet?
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Toch is dat net de manier waarop je NIET moet trainen hoor.looneycooney wrote:hahaha idd RIBI , mja kdenk wel dat je weet wat ik bedoel heh
Als je tijdens een training meerdere keren gaat "sterven" zoals je het zelf omschrijft en als je volledig leeg thuiskomt dan ga je meer slecht dan goed doen.
Op een marathon of TT kan je eens tot het uiterste gaan maar je trainingen moet je toch iets verstandiger aanpakken...
als je aquaris koopt voor in uw drinkbus koopt ge ook geen halve liters heDacuba wrote:Tja als ik eerlijk mag zijn denk'k dat die poederkes toch goedkoper uitkomen...
in den delhaize is het +- 2€ voor 1,5 l, poeder blijft natuurlijk goedkoper.
maar ikzelf vind aquarius wel lekker en dat vind ook belangrijk. als je het graag drinkt, ga je er meer van drinken en dat is ook belangrijk. de meeste drinken te weinig tijdens het rijden.