Super geamuseerd...de 40 gedaan, maar pas mijn 2de tocht in 9 maand en dus serieuse klop gehad in de laatste km van de bossen en in de laatste kilometer voor de streep
Verder goede organisatie, lekkere pistolet en de Ename heb ik doorgegeven aan een lucky biker . 5 euro waard!
De 40 km gebold en het was dik in orde. Inderdaad, in de spiaalbossen was het tocht wel effen puffen, voor de rest alles goed berijdbaar maar het was toch opletten geblazen voor de bevroren ondergrond.
Ook terug van de 40km. Prachtige omgeving, veel afwisseling, redelijk wat hoogtemeters, kortom een parcourske waar alle ingrediënten inzitten voor nen goeie mtb
Zonneke was de ganse rit van de partij. Meer heeft ne mens nie nodig op nen zondagmorgen
Goede bepijling, uitgebreide bevoorrading, organisatie om U tegen te zeggen. Bij aankomst heel lekkere soep + pistolet.
Proficiat aan het schoolpersoneel ! Staat reeds aangestipt voor volgend jaar.
Ja man, terug van de 55 km, met dank aan meester Biek om mij de laatste 20km mee te trekken, bobijntje was op na de voetbalmatch van vrijdagavond en de tocht door de vlaamse ardennen (47km) van gisteren. . Was een superparcours, overal goed berijdbaar, een paar hele mooie stukken , op en top af. De organisatie was super, velen kunnen hier toch wel een puntje aan zuigen hoor, kga nie beginnen opnoemen, alles was gewoon super van A tot Z. Enne mensen 5€ is echt geen geld é als je bij den arrivé een belegd broodje en een blonde Ename gratis krijgt. Mij ziet ge alvast volgend jaar zekers terug... Meester Biek, geniet nog van de wandeling é...groetjes
Deze morgen vroeg thuis vertrokken met fiets richting Anzegem...De thermometer stond op - 3°C ...was toch wel even schrikken.
In Waregem stond Banane me op te wachten en dan samen op pad.
Van Banane was het een maand of 9 geleden dat hij nog op een mtb had gezeten maar het verliep toch vrij vlot vond ik.
Deze tocht al enkele malen gereden en steeds zeer goed bepijld , lekkere bevoorradingen enz...
Bij de splitsing net voor de Spitaelbossen koos mijne compagnon voor de korte versie, echter ondergetekende de full versie gekozen en er geen seconde spijt van gehad.
De bossen waren toch nog goed berijdbaar, al vond ik dat die ene diepe plas toch aardig op een gecamoufleerd zwembad leek
Daarna richting Nokere, Ooike ...lekkere klimmetjes in een stralende lentezon , leuk
Wel bijna onderuit gegaan op het stuk tussen Nokere en Ooike omdat het bovenste laagje al aan het dooien was en de ondergrond nog keihard lag, al mijn stuurmanskunst moet aanwenden om niet tegen de vlakte te gaan
Ik dacht dat we de Bouvelobossen nog zouden doen maar helaas niet ..
de jus was ondertussen al een beetje uit de beentjes aan het lopen.
Bij de aankomst enkel bonnetje voor broodje gehakt te gelde gemaakt (wijselijk beslist om mijn bonnetje voor de Ename aan een Herdertje te geven) en de terugtocht aangevat...tegen de wind in
Thuis gekomen met 87 km op de teller..moe maar voldaan.
Yep, schoon toerke. En da op mijne verjaardag! (ja gasten, ik trakteer wel ne volgende keer )
Ook gezelschap van Bierk en Bierie en, op het einde Johneke, maakte de tocht zeer aangeaam.
Wel wat bedrogen aan het aantal hm. Had er meer dan 600!
Hier en daar wel enkele modderplaatsen maar parkoers was zeer goed te doen. 't Blijft natuurlijk MTB'en hé!
De Spitaalbossen waren, zoals altijd, een leuke speelzone.
De krachten goe verdeeld en voldaan aangekomen zonder echt kapot te zitten.
Jammergenoeg geen tijd meer gehad voor mijn bonnetje te verzilveren. (schuld van Biek zijne platte band )
Merci aan de organisatie en aan de compagnons!
Mij zien ze hier nog terug.
Mooi parcours!!! 55 km gedaan: Zeer mooie rit, het weer zat mee, goede organisatie, duidelijke bepijling,jammer dat ik in het begin al in een plas was beland ,waardoor mijn voeten kletsnat zijn geworden, maar voor de rest alles positief!!!!! Tot volgend jaar