CUBE LTD CC 2010
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
-
Juul_Kabas
- Mountainbiker
Post by Juul_Kabas »
Gisteren heb ik voor de eerste maal met de bike int veld gezeten. Nu viel mij serieus op dat ik heel wat geratel te horen kreeg toen ik op mijn kleinste reed, let wel kettinglijn werd uiteraard gerespecteerd. Dus vooraan lag ik volledig links, achteraan ook of op voorlaatste tandwiel. Het lawaai kwam van mijn voorste derrie precies. Das ne nieuwe fiets, is da normaal?
cube ltd cc
Sinds einde november heb ik dezelfde fiets : een ltd cc 20". Dat ratelen heb ik tot nu toe niet voor gehad. Wel de versnellingen geregeld na een 200-tal km (wat vrij normaal is bij een nieuwe fiets) en nieuwe remblokjes achter gezet na 1000 km. Nu heb ik 1300 km en alles loopt/schakelt zoals het hoort. Ik kan dus alleen maar tevreden zijn met mijn cube. Als jouw fiets echt zoveel herrie maakt zal je toch even terug bij de verkoper moeten passeren denk ik...
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Ferme bike man ! 
idd , doet me denken dat je voorderrie de ketting raakt ...maar niets om echt zorgen over te maken. Kijk eens nr de voorderrie als je trapt of die niet tedicht bij de kettinglijn zit, je lbs zal dat zo wel snel even regelen hoor ...
Ik heb vandaag mijne na zijn eerste klein ritje ook al wat moeten bijstellen , het moet zich allemaal nog wat zetten heh .
Net zelfde met de imbusjes onder je zadel en de zadelpen ..die zetten zich nog en kan altijd zijn dat je ze wat vaster gaat moeten zetten na een tijdje .
Is normaal met een nieuwe bike hoor
Ik ga meestal eerst op de baan wat inrijden , ook om reden vd tandwielen die nog heel scherp staan , hoor je ook als je schakelt . Ik doe bv een 200-250km met de bike voor ik de bosjes induik ermee .
Een noodzaak is het niet , maar ik wil gewoon niet tehard inrijden , dat is ieders zijn keuze .
Qua remmen werd mij aangeraden om 30x van 30km/h te stoppen met toenemende kracht , tot bijna stilstand en dan weer vertrekken ..vermoeiend , dus heb ik er maar direct komaf mee gemaakt vandaag .
idd , doet me denken dat je voorderrie de ketting raakt ...maar niets om echt zorgen over te maken. Kijk eens nr de voorderrie als je trapt of die niet tedicht bij de kettinglijn zit, je lbs zal dat zo wel snel even regelen hoor ...
Ik heb vandaag mijne na zijn eerste klein ritje ook al wat moeten bijstellen , het moet zich allemaal nog wat zetten heh .
Net zelfde met de imbusjes onder je zadel en de zadelpen ..die zetten zich nog en kan altijd zijn dat je ze wat vaster gaat moeten zetten na een tijdje .
Is normaal met een nieuwe bike hoor
Ik ga meestal eerst op de baan wat inrijden , ook om reden vd tandwielen die nog heel scherp staan , hoor je ook als je schakelt . Ik doe bv een 200-250km met de bike voor ik de bosjes induik ermee .
Een noodzaak is het niet , maar ik wil gewoon niet tehard inrijden , dat is ieders zijn keuze .
Qua remmen werd mij aangeraden om 30x van 30km/h te stoppen met toenemende kracht , tot bijna stilstand en dan weer vertrekken ..vermoeiend , dus heb ik er maar direct komaf mee gemaakt vandaag .
-
Juul_Kabas
- Mountainbiker
Post by Juul_Kabas »
Thanks allemaal maar het is al opgelost, was blijkbaar de voorderraileur die hem inderdaad een beetje gezet had. Is al bijgeregeld zonder problemen en de fiets rijdt prachtig nu.
@looneycooney: mbt de remblokjes; kheb die andere tip gebruikt, versnellingen op het kleinste gezet, remmen indrukken en rijden voor een paar honderd meter. Remschijven stonden gloeiend heet en de blokjes waren blijkbaar voldoende ingeremd volgens mijn lbs. En het is toch iets minder vermoeiend en sneller gedaan..
@looneycooney: mbt de remblokjes; kheb die andere tip gebruikt, versnellingen op het kleinste gezet, remmen indrukken en rijden voor een paar honderd meter. Remschijven stonden gloeiend heet en de blokjes waren blijkbaar voldoende ingeremd volgens mijn lbs. En het is toch iets minder vermoeiend en sneller gedaan..