Zo 07/03/2010 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

Piero wrote:Vorige edities gingen grotendeels over 't militair domein.
Ik heb vorige weken al 2 maal over dit militair domein gereden :
* Vasco (Bosduin) : redelijk zompig + zware modderstroken :-? .
* Achterbroek : goed berijdbaar (droger en bevrozen stukken) :-D .
Het weer bepaalt alles op het klein schietveld, als het een hele week droog blijft kan je er heel goed uit de voeten, maar zelfs al heeft het iets geregent, de singletracks blijven dan over het algemeen goed berijdbaar. Er zijn altijd wel een paar zware stroken op't schietveld en de slechte stroken onthouden de meeste mensen blijkbaar beter dan de goed berijdbare stroken. :-?
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Is er nog "parkoer"info??
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

iemand een updeat van het parcour ?
viktor 22
Mountainbiker

Post by viktor 22 »

vanmiddag een stuk van het parkoers gedaan (klein schietveld)
en het ligt er goed bij :lol: :lol:
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooimooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi

Hopelijk heeft de persoon die zijn portefeuille verloren was,deze terug gekregen.Ik heb hem aan de organisatie gegeven.Er zat redelijk wat geld in.

PS.HEb ik al gezegd dat ik het een mooe tocht vond?
Jakkie
Mountainbiker

Post by Jakkie »

Druk, druk, druk...maar wel gezellig met zijn alle op een rij door bos en hei.

Een heerlijke winterzon maakt de lentekriebels bij vele onder ons al los, ondanks dat het toch licht vroor als ik vanmorgen in Wuustwezel vertrok.

En volgende keer nog drukker?
Ik denk het wel, omdat deze trip in uitstekende omstandigheden kan gereden worden. Goed voorzien van pijlen, goed berijdbaar en geen onveilige oversteekplekken. Verder prima inschrijvingsplaats en de bevoorrading op het juiste moment op de juiste plaats.

Goed gedaan! en bedankt voor een heerlijke MTB-voormiddag.
http://www.herrygers.be

http://mtblogboek.wordpress.com/mtb-tracks/
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Ook net terug van deze leuke tocht. Alles zeer goed berijdbaar. Mooie omgeving. Na 48 km meer dan voldaan terug. Geen last gehad van de drukte.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

30 km hier komen bollen en moet zeggen, echt top van parcour tot bevoorrading =D> =D> =D>
En schoon toch é die kelmthoutse hei en het militairdomein met al zijn single tracks en weinig baan erin =D> (wel een keer tegen de vlakte gegaan op een glad stuk en met momenten was het echt bobbelig).
Van de drukte niet veel last gehad, waren ook voor 9u weg.
Had mss ook de 45 moeten doen, maar had wat last van kramp in mijn kuiten gehad snachts en dus wijselijk de 30 gedaan :lol:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 9:45 vertrokken voor de 45 km, met de fiets naar daar.

Inschrijving : ging vlot, de massa was al vertrokken, aan de grote hoeveelheid geparkeerde wagens te zien een hele hoop volk
bepijling : OK, voldoende. Seingevers op de gevaarlijke plaatsen en waarschuwingssymbolen waar er moest opgepast worden.
Bevoorrading : sportdrank, halve bananen en peperkoek. De overige opties waren al leeggevreten.
Parcours : het eerst stuk door het Klein Schietveld prima. Hier en daar nog een bedriegelijk glad stuk. Door het Groot Schietveld tot aan de bevoorrading oersaai. Bijna allemaal rechte banen. Met mijn Single Speed valt dat des te meer op, omdat ik geen snelheid kan maken om er rap vanaf te zijn.
Na de bevoorrading terug OK.
Opvallend veel pechvogels. In de eerste kilometer kwam ik er al 5 tegen die terugkwamen. Onderweg stonden er ook nogal wat.
Op deze toer kom je echt alle calibers van MTB'rs tegen, snelle maar ook opvallend veel trage beginners. Geen probleem mee, iedereen is ooit moeten starten. Gewoon wachten op een breder stuk om in te halen.

Met een ferme verkoudheid (hoesten en snotteren) de bike op. Het wat kalm aan gedaan tot aan de bevoorrading. Daarna wat meer vaart gemaakt in de achtervolging opp Strammermax die een kwartier voor mij vertrokken was. Het duurde verdacht lang voor ik hem inhaalde, zeker omdat mijn tempo na de bevoorrading vrij vlot was. Aan de aankomst hoorde ik van zijn clubgenoten dat er een kettingbreuk in het spel was. Dat zou voor de bevoorrading geweest zijn. Vreemd, niet gezien.
Den aprés maar laten schieten wegens veel te druk in de zaal en het verlangen naar een warme douche thuis.
rene hoek
Mountainbiker

Post by rene hoek »

groot schietveld
klein schietveld
ik heb maar twee knallen gehoord
of waren dat mijn benen
die kange rechte stukken zijn alleen leuk als je voldoende conditie hebt
ben een tijdje kop over kop gereden met een onbekende maar kon dit niet tot het einde volhouden
verder heb ik een leuke morgen gehad
Post Reply