Bij Hufkens in Hasselt staan de overjaarse modellen in afslag, er zit zelf een Spark van 2008 bij.Ken sweeck wrote:Bij welk lbs krijg je de meeste korting op scott???
mvg
scott kortingen BE Limburg
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Marc Vde
- Mountainbiker
- Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace
Re: scott kortingen BE Limburg
- looneycooney
- Mountainbiker
Re: scott kortingen BE Limburg
Post by looneycooney »
+1 , vandaag mijn 2009 model gaan afhalen bij Hufkens (Royal Nord)Marc Vde wrote:Bij Hufkens in Hasselt staan de overjaarse modellen in afslag, er zit zelf een Spark van 2008 bij.Ken sweeck wrote:Bij welk lbs krijg je de meeste korting op scott???
mvg
Er staan idd 2 fully's in de showroom met ferme kortingen en ook nog enkele anderen in de winkel..zeker eens de moeite langs te gaan.
Ook qua maten zijn er nog verschillende keuzes geloof ik .
- Ken sweeck
- Mountainbiker
Post by Ken sweeck »
David je uitleg i.v.m btw en winst klopt niet!!! Heb zelf ook een zaak (ben geen lbs) en weet wel hoe het werkt! Zoals ze aanhaalde je kan toch 50% op overjaarse modellen geven! Of worden deze dan allemaal met verlies verkocht 
Volgens mij moet David eens een deftige boekhouder zoekenKen sweeck wrote:David je uitleg i.v.m btw en winst klopt niet!!! Heb zelf ook een zaak (ben geen lbs) en weet wel hoe het werkt! Zoals ze aanhaalde je kan toch 50% op overjaarse modellen geven! Of worden deze dan allemaal met verlies verkocht
een fietsenzaak die een fiets verkoopt met 50% korting verkoopt met verlies ...
tenzij : hij deze fiets zelf heeft aangekocht met een grote korting bij de groothandelaar.
winstmarges liggen tussen de 1.4 tot 1.8
maw :
hij koopt een fiets in aan 1000
dan kan hij soms deze fiets verkopen aan 1800 euro
winst 800 euro denken dan vele maar dat is helaas niet waar :
in die 800 euro zit 21%
BTW dus 312,4 euro
dus bruto winst 800 euro -312,4 = 488 euro
let op dat is bruto winst : de vaste kosten (gebouw, personeel, gereedschap afschrijvingen, rente die hij moet betalen om voor te financieren aan de bank enzo moet daar nog allemaal af.
stel dat hij de kosten aftrekt van die 488 euro
dan moet hij op het restant in het beste geval nog eens 30% belastingen betalen...
dus hij verdient geld, maar belange niet zoveel als jullie denken.
en geloof me, ik heb kennis van zaken, er zijn veel zaken die gewoon kantje boordje zitten de laatste 2 jaren...heel veel zaken...
tenzij : hij deze fiets zelf heeft aangekocht met een grote korting bij de groothandelaar.
winstmarges liggen tussen de 1.4 tot 1.8
maw :
hij koopt een fiets in aan 1000
dan kan hij soms deze fiets verkopen aan 1800 euro
winst 800 euro denken dan vele maar dat is helaas niet waar :
in die 800 euro zit 21%
BTW dus 312,4 euro
dus bruto winst 800 euro -312,4 = 488 euro
let op dat is bruto winst : de vaste kosten (gebouw, personeel, gereedschap afschrijvingen, rente die hij moet betalen om voor te financieren aan de bank enzo moet daar nog allemaal af.
stel dat hij de kosten aftrekt van die 488 euro
dan moet hij op het restant in het beste geval nog eens 30% belastingen betalen...
dus hij verdient geld, maar belange niet zoveel als jullie denken.
en geloof me, ik heb kennis van zaken, er zijn veel zaken die gewoon kantje boordje zitten de laatste 2 jaren...heel veel zaken...
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
idd en reken dan ook nog internetverkoop in ...
Gisteren vertelde mijn fietsenmaker nog dat bij kleiner fietsmaterieel de verkoop ferm is beconcurreerd hierdoor .
Zo had hij een klant die een bepaald type downhillband wilde en hij kon ze maar bestellen aan dezelfde prijs + de klant moest langer wachten..gevolg was dat die klant nu zijn banden en binnenbanden etc op het internet bestelde. En dat is nog maar 1 voorbeeld , want zelfs met kledij en andere zaken zien fietsenmakers hun klanten meer en meer nr het internet grijpen...
Volgens hem word het moeilijker en moeilijker om enkel nog op je fietsverkoop te rekenen en hij was dan ook blij dat hij ook nog fitnesstoestellen en scooters verkoopt bv.
Gisteren vertelde mijn fietsenmaker nog dat bij kleiner fietsmaterieel de verkoop ferm is beconcurreerd hierdoor .
Zo had hij een klant die een bepaald type downhillband wilde en hij kon ze maar bestellen aan dezelfde prijs + de klant moest langer wachten..gevolg was dat die klant nu zijn banden en binnenbanden etc op het internet bestelde. En dat is nog maar 1 voorbeeld , want zelfs met kledij en andere zaken zien fietsenmakers hun klanten meer en meer nr het internet grijpen...
Volgens hem word het moeilijker en moeilijker om enkel nog op je fietsverkoop te rekenen en hij was dan ook blij dat hij ook nog fitnesstoestellen en scooters verkoopt bv.
-
roger2samurai
- Mountainbiker
en het is zo ver
Post by roger2samurai »
ik ben deze link tegen gekomen op het net
http://www.faillissementen.com/register ... s&id=91373
als dit waar is
http://www.faillissementen.com/register ... s&id=91373
als dit waar is