Omdat ik dit zadel op mijn vorige fiets ook had en was er zeer tevreden over. Een SLR is me te hard ...robbike wrote:Ik vind persoonlijk die rode ovaal voor aan het zaal minder geslaagd.
Waarom geen SLR zaal ?
Is misschien iets harder maar is wel veel strakker. (geen rode ovaal :) )
Turner Flux update 24/03 p 16
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Edlisjas
- Mountainbiker
Enkele upgrades gedaan.
Sram X.O achterderailleur orange tango blackbox
Sram X.O gripshift
Hope ceramische trapaslagers (zwart)

De kleur van de achterderrie is in het echt veel donkerder.
De gripshift schakelen sneller, juister en makkelijker dan XT shifters.
Wat opvalt is de goede kwaliteit van de lak van de fiets. Na 4 maanden gebruik geen enkel krasje te bespeuren.
Sram X.O achterderailleur orange tango blackbox
Sram X.O gripshift
Hope ceramische trapaslagers (zwart)

De kleur van de achterderrie is in het echt veel donkerder.
De gripshift schakelen sneller, juister en makkelijker dan XT shifters.
Wat opvalt is de goede kwaliteit van de lak van de fiets. Na 4 maanden gebruik geen enkel krasje te bespeuren.
- bettes
- Mountainbiker
Volgens mij is de derailleur een mediumcage... Met drie bladen voor moet je dan kiezen... Groot-groot kunnen of klein-klein met spanning kunnen. Ik denk dat hij zijn ketting op lengte heeft gemaakt om groot-groot te kunnen zonder zijn derailleur eraf te rukken.
Ikzelf gebruik een andere methode... Klein-klein zonder derailleur en dan twee schakels extra. Een kortere ketting zorgt voor iets meer spanning op de ketting wat dan weer zorgt voor iets sneller schakelen (zegt de man die meer toertochten singlespeed rijdt dan met versnellingen :-s )
Greetz
bettes
Ikzelf gebruik een andere methode... Klein-klein zonder derailleur en dan twee schakels extra. Een kortere ketting zorgt voor iets meer spanning op de ketting wat dan weer zorgt voor iets sneller schakelen (zegt de man die meer toertochten singlespeed rijdt dan met versnellingen :-s )
Greetz
bettes