Zo 28/02/2010 Wildert / Essen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
Vandaag heeft het niet extreem geregend in omgeving Essen volgens mij..
Ik ben benieuwd wat het morgen word
- rubber-12
- Mountainbiker
Vandaag was het hier droog, morgen wordt het een ander verhaal.Lee Towers wrote:Vandaag heeft het niet extreem geregend in omgeving Essen volgens mij..
De SS mudbike met V-brakes wordt bovengehaald, daar kan niet veel aan kapotgaan en kan ik me weer ferm amuseren in de plassen en modder.
Stortbuien en rukwinden tot 100 km/u. alleen voor de echte venten (zotten)?
- Boduognat
- Mountainbiker
Vanmorgen mijn wekelijkse 12 km gelopen ; voor een stuk over het parkoers van morgen ; en ik vond het er verrassend goed bij liggen. Uiteraard is er modder en uiteraard zijn er plassen maar het stuk dat ik deed (het sluiske) lag gewoon heel erg goed berijdbaar. En ondertussen is het de hele namiddag droog geweest met veel wind.
Vannacht zou het wel heel hard beginnen regenen.
Ben trouwens 2 afpijlers tegengekomen onderweg en op mijn vraag "en hoe ligt den toer er bij?" was het antwoord
"hetgeen we nu al gepijld hebben ligt heel erg goed"
Ik ga om 7 uur eens vanuit mijn bed door het raam piepen. Als de voorspellingen uitkomen, ga ik blijven liggen denk ik.
Vannacht zou het wel heel hard beginnen regenen.
Ben trouwens 2 afpijlers tegengekomen onderweg en op mijn vraag "en hoe ligt den toer er bij?" was het antwoord
"hetgeen we nu al gepijld hebben ligt heel erg goed"
Ik ga om 7 uur eens vanuit mijn bed door het raam piepen. Als de voorspellingen uitkomen, ga ik blijven liggen denk ik.
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
t is behoorlijk nat buiten
volgens buienradar is vlak na 8 uur de grootste bui weg rond de omgeving Wildert....... alsnog starten . 
- Boduognat
- Mountainbiker
Om 7 uur was het hier heel hard aan het regenen en had ik geen zin om op t staan. Ben een pannenkoek.
Nadien om 9 à half 10 had ik al spijt
Ben dan maar 8,5 km gaan lopen ; wel hard afgezien vandaag.
Wel zonde want dit had normaal mijn laatste van het winterseizoen geweest. Bosduin volgende week zie ik niet zitten ; weer door de modder van het militair domein.
Mss zaterdag dan nog maar ene zoeken om die van vandaag goed te maken.
Nadien om 9 à half 10 had ik al spijt
Ben dan maar 8,5 km gaan lopen ; wel hard afgezien vandaag.
Wel zonde want dit had normaal mijn laatste van het winterseizoen geweest. Bosduin volgende week zie ik niet zitten ; weer door de modder van het militair domein.
Mss zaterdag dan nog maar ene zoeken om die van vandaag goed te maken.
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
ik heb de 40 km van Wildert goed doorstaan. stond om 8 uur te
om te starten dus kon het niet laten.
Achteraf viel het goe mee. veel brede banen en wat asfalt waren welkom vandaag.
Een stuk nabij Essen-Hoek waar een boer dagelijks doorreed was dramatisch. Maar verders was het goed te rijden.
Op het eind weer wat regen, maar verders droog met soms zelfs een flauw zonnetje.
Toch weer een voldaan gevoel
Achteraf viel het goe mee. veel brede banen en wat asfalt waren welkom vandaag.
Een stuk nabij Essen-Hoek waar een boer dagelijks doorreed was dramatisch. Maar verders was het goed te rijden.
Op het eind weer wat regen, maar verders droog met soms zelfs een flauw zonnetje.
Toch weer een voldaan gevoel
- joske uit breda
- Mountainbiker
Post by joske uit breda »
Vandaag gereden ins Essen wildert. Wil er niet al te veel woorden aan vuil maken. Maar al met al een saaie tocht. Als je al passeert langs Huybergen en ge benut de heuvelzone daar niet.Tja, triestig. Ook het stuk na de pauze was voor mij erg saai. Veel asfalt en lange dreven. Jammer maar waarom krijgen andere dorpen in deze omgeving het wel voor elkaar om ons schitterende toeren voor te schotelen???
Een gemiste kans. Volgende week naar Kalmthout . Ben benieuwd.
- rubber-12
- Mountainbiker
Met de fiets heen en terug.
Om 9:50 vertrokken voor de 40 km.
bepijling: goed
seingevers op alle gevaarlijke punten
bevoorrading met soep, sportdrank, cake, peprkoek, sinaasappel.
Parcours :matig.
Het weer viel al bij al nog mee, niet teveel wind en een beetje regen tegen het eind.
Het parcours was wel erg veel asfalt en veldwegen. Er werden wel wat kansen gemist om er wat meer uitdaging en bos in te steken. Jammer dat we voorbij de Tietseberg en Nootjesberg reden zonder erover te gaan.
Hier en daar een paar ferme modderstroken maar nergens voetje aan de grond moeten zetten, op een schuiver op een wortel na.
Samen met Strammermax van bij me thuis met de fiets naar daar gereden. Hem eerst nog even geholpen met de vering van zijn bike op de juiste druk te zetten.
Het wat kalm aan gedaan tot aan de bevoorrading, een SS nodigt al niet uit tot racen en er zaten nog wat bacterien in mijn lijf.
Aan de bevoorading hebben we gehergroepeerd en kwam Silverfokske aansluiten. Wat meer gas gegeven en lijken opgeraapt. Aan den aprés nog wat blijven plakken en verkleumd terug naar huis. Blij dat ik in de douche kon.
Om 9:50 vertrokken voor de 40 km.
bepijling: goed
seingevers op alle gevaarlijke punten
bevoorrading met soep, sportdrank, cake, peprkoek, sinaasappel.
Parcours :matig.
Het weer viel al bij al nog mee, niet teveel wind en een beetje regen tegen het eind.
Het parcours was wel erg veel asfalt en veldwegen. Er werden wel wat kansen gemist om er wat meer uitdaging en bos in te steken. Jammer dat we voorbij de Tietseberg en Nootjesberg reden zonder erover te gaan.
Hier en daar een paar ferme modderstroken maar nergens voetje aan de grond moeten zetten, op een schuiver op een wortel na.
Samen met Strammermax van bij me thuis met de fiets naar daar gereden. Hem eerst nog even geholpen met de vering van zijn bike op de juiste druk te zetten.
Het wat kalm aan gedaan tot aan de bevoorrading, een SS nodigt al niet uit tot racen en er zaten nog wat bacterien in mijn lijf.
Aan de bevoorading hebben we gehergroepeerd en kwam Silverfokske aansluiten. Wat meer gas gegeven en lijken opgeraapt. Aan den aprés nog wat blijven plakken en verkleumd terug naar huis. Blij dat ik in de douche kon.