Hope Race X2 2010

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Hoe zit het met het afstellen van de Magura's?
Ik heb enkel ervaring met Shimano XT (BR-M765), XTR (BR-M965), Hope Mono Mini (2007), Hope Tech X2 en Hope X2 Pro en enkel bij de XTR had ik ongelofelijke problemen om die afgesteld te krijgen.
Ik moet regelmatig mijn voorwiel verwijderen (Lefty) en dus de remklauw losmaken, en bij die XTR's had ik telkens miserie om die terug goed gepositioneerd te krijgen. Met de XT's en Hopes is dit een koud kunstje!
Ik ontlucht ook regelmatig mijn remmen en ik gebruik hiervoor de techniek van het Hope filmpje en binnen de 10' heb ik één rem ontlucht.
Het vervangen van de remblokken is zeker bij de X2 remklauwen ook zeer eenvoudig.
Remmen moeten vooral goed remmen, en daar zullen een wel een pak modellen voor in aanmerking komen, maar als je er zelf wilt aan werken wil ik niet teveel tijd hieraan verspillen. De Hopes zijn zeer goede remmen en zeer gemakkelijk zelf te onderhouden en dit maakt voor mij deel uit bij mijn keuze. Een derde keuze is de monoblock waaruit de remmen gefreesd zijn, als ik dit vergelijk met de XT's zijn de Hopes toch een piece of art en zien er niet alleen oerdegelijk uit maar zijn het ook.
In die 4 jaar dat ik met Hopes rij heb ik nog nooit een 'hardware' probleem gehad, en mijn vertrouwen in de Hope remmen is hierdoor enorm groot.
Ik heb totaal geen ervaring met Avid, Magura of Formula, dus ik kan echt niet vergelijken, maar ik denk toch geen slechte keuze gemaakt te hebben met de Hopes.
saiko
Test team

Post by saiko »

Edlisjas wrote:
saiko wrote:ik heb ook regelmatig met de mini's gereden en heb zelf marta's.
ik merkte wel een duidelijk verschil in remkracht. Sommige zeggen dan weer dat Hope beter doseerbaar is maar ik vind niet dat ze beter doseerbaar zijn als marta's. Ik weeg wel een 80kg met uitrusting dus heb ik mss wat meer remkracht nodig als sommige hier.
Ik weet dat dit een redelijk 'hope minded' forum is maar ik verkies toch de marta's :-D
Het verstand komt met de jaren ... :wink:
ik denk dat in dit geval het verstand eerder met de afgelegde km's komt :wink:

RigolleM wrote:Hoe zit het met het afstellen van de Magura's?
Ik heb enkel ervaring met Shimano XT (BR-M765), XTR (BR-M965), Hope Mono Mini (2007), Hope Tech X2 en Hope X2 Pro en enkel bij de XTR had ik ongelofelijke problemen om die afgesteld te krijgen.
Ik moet regelmatig mijn voorwiel verwijderen (Lefty) en dus de remklauw losmaken, en bij die XTR's had ik telkens miserie om die terug goed gepositioneerd te krijgen. Met de XT's en Hopes is dit een koud kunstje!
Ik ontlucht ook regelmatig mijn remmen en ik gebruik hiervoor de techniek van het Hope filmpje en binnen de 10' heb ik één rem ontlucht.
Het vervangen van de remblokken is zeker bij de X2 remklauwen ook zeer eenvoudig.
Remmen moeten vooral goed remmen, en daar zullen een wel een pak modellen voor in aanmerking komen, maar als je er zelf wilt aan werken wil ik niet teveel tijd hieraan verspillen. De Hopes zijn zeer goede remmen en zeer gemakkelijk zelf te onderhouden en dit maakt voor mij deel uit bij mijn keuze. Een derde keuze is de monoblock waaruit de remmen gefreesd zijn, als ik dit vergelijk met de XT's zijn de Hopes toch een piece of art en zien er niet alleen oerdegelijk uit maar zijn het ook.
In die 4 jaar dat ik met Hopes rij heb ik nog nooit een 'hardware' probleem gehad, en mijn vertrouwen in de Hope remmen is hierdoor enorm groot.
Ik heb totaal geen ervaring met Avid, Magura of Formula, dus ik kan echt niet vergelijken, maar ik denk toch geen slechte keuze gemaakt te hebben met de Hopes.
Magura hebt ge in verschillende versies.
PM dewelke heel gemakkelijk zijn af te stellen doormiddel van 2 inbusbouten.
IS dewelke afgesteld worden met rondellen. Dit is iets moeilijker maar deze rem is wel lichter ...
Remblokken vervangen duurt iets langer als bij Hope maar dat hoeft dan ook niet om de 2 weken te gebeuren...
Ontluchten is heel gemakkelijk en vooral je zit met mineralen olie. Geen agressieve DOT olie die je lak aantast.

Hope is zeker niet slecht. Ik vind Magura persoonlijk gewoon net dat ietsje beter :-D
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Ik heb een paar jaar met Marta's gereden en die moesten regelmatig ontlucht worden om goed te blijven werken. Voor de rest een redelijk agressieve rem als je vergelijkt met Hope, maar dat is daarom niet beter of slechter. Op vlak van betrouwbaar en gebruiksgemak verkies ik persoonlijk Hope boven Magura.
saiko
Test team

Post by saiko »

idd mijn vorige marta's moesten maandelijks ontlucht worden. Op het laatste zelfs wekelijks. Naderhand bleek dit een fout te zijn in de remmen en heeft magura ze vervangen en nu heb ik mijn remmen al sinds dien niet meer ontlucht.
Marta heeft veel problemen met de modellen voor 2006 gehad!!

veel hangt af van persoonlijke ervaringen. Mijn marta's zijn stuk geweest en als magura ze niet had vervangen had ik er waarschijnlijk nooit meer gekocht.
Langs de andere kant zou ik met een hope mono mini geen Cristalp gaan rijden.
K2-er
Test team

Post by K2-er »

Waarom niet?

Ik heb iemand met de Hope mono mini pro ligth 160/140 een week lang naar beneden zien knallen in Schotland zonder problemen.
locust
Mountainbiker

Post by locust »

Ik heb geen problemen met lekken aan zuigers en magura geeft hierop nu ook 5j garantie.

Ik heb mijn martas nu 1 keer ontlucht en de eerste keer vroeg het even tijd en had ik het zelf niet geod gedaan. Met de gewonnen ervaring de week erna nog eens uitgevoerd en toen kon ik in 10'ook wel een rem ontluchten en werken ze weer perfect.
saiko
Test team

Post by saiko »

K2-er wrote:Waarom niet?

Ik heb iemand met de Hope mono mini pro ligth 160/140 een week lang naar beneden zien knallen in Schotland zonder problemen.
die weegt mss 20 kg minder als mij?
en ben zelf nooit in schotland geweest maar zijn daar bergen van 3000meter/afdalingen van 10-15 km.

zoals ik zei ik heb er PERSOONLIJK geen vertrouwen in voor zulke ritten en hier zijn er nogal die hetzelfde zeiden.
Op de cristalp zelf ook beduidend minder Hope gezien als hier in de omgeving.
K2-er
Test team

Post by K2-er »

Nog 20 kg minder, dan schiet er niet veel meer over ! Maar je hebt gelijk, het is allemaal persoonlijke voorkeur.
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Post by HILSeT »

In de loop van 7 jaar...
Magura heel veel problemen, veel ontluchten, nooit goede rem gevonden, veel lekkage aan hendels gezien.
Avid laatste jaren veel afstelproblemen, sleept altijd wel ergens, wel heel cordaat remmen, veel schijven vervangen die ABS vertoonde, ook fading gehad in zware afdaling.
Hope superrem, nooit ontluchten, wel niet zo abrubt als Avid, zware ritten zoals Roc,-> iets harder remmen. Superremblokken als je ze eenmaal hebt ingeremd.
Rem ze!
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

+ 1
Post Reply