Voor de Cristalp e.d had ik er te weinig vertrouwen in.
Hope Race X2 2010
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
2 jaar, voornamelijk XC toertochten in België
- Edlisjas
- Mountainbiker
Ik heb de Tech M4 gehad en rij nu met de Tech X2. Ik vind deze remmen meer dan voldoende voor het gewone xc gebruik. Naar gebruiksgemak toe ben ik echt wild van deze remmen. Blokjes vervangen of zuiver maken doe ik soms zonder het wiel te demonteren. De gesinterde blokjes krijg ik haast niet versleten. Toch ook wel belangrijke zaken voor schijfremmen.madskatingcow wrote:2 jaar, voornamelijk XC toertochten in België![]()
ik rij nu 1 jaar met hope mini's (model 2007) en had daarvoor magura marta SL (model 2008). XC in walonie vooral, wat dingen in Vlaanderen en enkele verlengde weekends in Virton en Daun (duitsland).
Magura marta gaf mij meer remkracht, directere overbrenging en reageren op erg weinig kracht waardoor ik ze gemakkelijker kan doseren. 1-finger gevoel is bij de marta's beter dan bij de hope.
==> marta's gaven mij meer vertrouwen, remkracht en vond ik beter inzake remgevoel (maar dat laatste is meestal erg persoonlijk).
Maar de hopes zijn ook enorm goede remmen en mijn oude marta's zijn naar mijn vriendin haar fiets verhuisd. Persoonlijk vond ik de maguras iets beter.
Magura marta gaf mij meer remkracht, directere overbrenging en reageren op erg weinig kracht waardoor ik ze gemakkelijker kan doseren. 1-finger gevoel is bij de marta's beter dan bij de hope.
==> marta's gaven mij meer vertrouwen, remkracht en vond ik beter inzake remgevoel (maar dat laatste is meestal erg persoonlijk).
Maar de hopes zijn ook enorm goede remmen en mijn oude marta's zijn naar mijn vriendin haar fiets verhuisd. Persoonlijk vond ik de maguras iets beter.
- ooSoo
- Mountainbiker
Voor mij niets anders meer dan Hope!
wie zegt dat hope geen remkracht genoeg heeft, das gewoonweg dikke zever!
ikzelf rij met de mini's en de tech m4
moet zeggen, nooit maar ook nooit heb ik remkracht te kort gehad, zelf altijd al over gehad! rem altijd met 1 vinger.
ook op DH!
een tech x2 is zelfs perfect bruikbaar voor downhill gebruik!
zelf zat ik nog te twijfelen tussen de x2 en de m4 voor op mn dh en het is wel de m4 geworden, niet omwille van meer power maar omdat ze er gewoon vetter uitzien.
natuurlijk elk zn mening, en hier is de mijne
wie zegt dat hope geen remkracht genoeg heeft, das gewoonweg dikke zever!
ikzelf rij met de mini's en de tech m4
moet zeggen, nooit maar ook nooit heb ik remkracht te kort gehad, zelf altijd al over gehad! rem altijd met 1 vinger.
ook op DH!
een tech x2 is zelfs perfect bruikbaar voor downhill gebruik!
zelf zat ik nog te twijfelen tussen de x2 en de m4 voor op mn dh en het is wel de m4 geworden, niet omwille van meer power maar omdat ze er gewoon vetter uitzien.
natuurlijk elk zn mening, en hier is de mijne
ik zeg niet daty hope te weinig remkracht heeft, gewoon minder dan de marta's. En doordat je de marta's met minder kracht kon controleren vond ik ze ook beter in gebruik, maar dat is heel persoonlijk.
Beide zijn gewoon top-remmen, elk met iets andere eigenschappen en iedere rijder zal er net iets andere ervaringen mee hebben.
En de hopes zijn ook echt wel goed, die stonden op mijn fiets toen ik hem aankocht en ik ben er ook erg tevreden over. Marta's (en volgens mij ook andere topremmen) moeten echter niet onderdoen voor hope.
Beide zijn gewoon top-remmen, elk met iets andere eigenschappen en iedere rijder zal er net iets andere ervaringen mee hebben.
En de hopes zijn ook echt wel goed, die stonden op mijn fiets toen ik hem aankocht en ik ben er ook erg tevreden over. Marta's (en volgens mij ook andere topremmen) moeten echter niet onderdoen voor hope.
- saiko
- Test team
ik heb ook regelmatig met de mini's gereden en heb zelf marta's.
ik merkte wel een duidelijk verschil in remkracht. Sommige zeggen dan weer dat Hope beter doseerbaar is maar ik vind niet dat ze beter doseerbaar zijn als marta's. Ik weeg wel een 80kg met uitrusting dus heb ik mss wat meer remkracht nodig als sommige hier.
Ik weet dat dit een redelijk 'hope minded' forum is maar ik verkies toch de marta's
ik merkte wel een duidelijk verschil in remkracht. Sommige zeggen dan weer dat Hope beter doseerbaar is maar ik vind niet dat ze beter doseerbaar zijn als marta's. Ik weeg wel een 80kg met uitrusting dus heb ik mss wat meer remkracht nodig als sommige hier.
Ik weet dat dit een redelijk 'hope minded' forum is maar ik verkies toch de marta's
- Edlisjas
- Mountainbiker
Het verstand komt met de jaren ...saiko wrote:ik heb ook regelmatig met de mini's gereden en heb zelf marta's.
ik heb hope tech m4's en ik zou echt niet weten waar mensen het idee halen dat hope een tekort aan remkracht zou hebben, ze zijn super doseerbaar en met die stelschroefjes makkelijk in te stellen.
ik weeg 80kg zonder enige uitrusting, dus ja, 't is niet dat ik minder remkracht nodig heb ofzo...
nu ik weet wel, mini's of m4's zijn natuurlijk een verschil en met de mini's of met magura's heb'k geen ervaring, enkel met juicy en hayes en daarmee vergeleken zijn de hopes een pak beter imo.
ik weeg 80kg zonder enige uitrusting, dus ja, 't is niet dat ik minder remkracht nodig heb ofzo...
nu ik weet wel, mini's of m4's zijn natuurlijk een verschil en met de mini's of met magura's heb'k geen ervaring, enkel met juicy en hayes en daarmee vergeleken zijn de hopes een pak beter imo.