scott kortingen BE Limburg

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Ken sweeck wrote:Ik denk dat korting geven standaard is, wie dit niet doet verdiend een leuke extra meer op het gene hij al verdiend heeft! Dus zou in mijn ogen stom zijn om die niet te vragen als klant! En hoe meer je verdeeld als lbs of als garagist hoe beter je voorwaarden zijn bij de leverancier! iemand wat 500 fietsen per jaar verkoopt zal betere voorwaarden krijgen dan iemand die er maar 100 verkoopt! Dus zou het in mijn ogen maar stom zijn moest je deze niet vragen, ofwel groeien de euros aan de bomen bij jou, maar hier niet hoor :-D en geloof me ze doen geen fietsen weg met verlies ook al krijg je de korting, hebben ze er nog leuk aan verdiend! zou eens willen weten wat een trek 8500 kost voor een grote lbs, val je van om denk ik 8)

mvg
Kwaliteit en kwantiteit ...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ken sweeck wrote:Ik denk dat korting geven standaard is, wie dit niet doet verdiend een leuke extra meer op het gene hij al verdiend heeft! Dus zou in mijn ogen stom zijn om die niet te vragen als klant!

Zeker korting vragen, elke LBS (ook de goei) geven kortingen. Weliswaar niet zo'n hoge kortingen als anderen, maar je krijgt er wel goede service voor in de plaats. It's up to joe...

geloof me ze doen geen fietsen weg met verlies ook al krijg je de korting, hebben ze er nog leuk aan verdiend! zou eens willen weten wat een trek 8500 kost voor een grote lbs, val je van om denk ik 8)

Met verlies verkoopt geen enkele LBS. Maar ik denk dat de inkoopprijs ook verschilt van LBS tot LBS. Ligt er volgens mij heel aan hoeveel stuks die mannen elk jaar kopen...
Dus grote korting, kleine service.
Kleine korting, grote service. (met enkele uitzonderingen waarschijnlijk)
Ken sweeck
Mountainbiker

Post by Ken sweeck »

Idd kawa gelijk ik aanhaalde, dus waarom zou een lbs wat grote korting geeft slecht zijn kwa service?? Janssen heeft zelf een team als het slecht mecaniciens waren bestond het niet denk ik, want aan elke fiets (goed of slecht) wat proffesioneel gebruikt wordt komt wel iets! Maar goed ieder zijn eigen mening, toen ik bij Janssen arriveerde moest ik idd 35 min wachten omdat er een massa volk in de winkel stond, maar eens daarna heb ik 1h15 min uitleg gekregen van de modellen wat ik vroeg! denk dat de service achteraf daar niet slecht zit!

mvg
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ken sweeck wrote:Idd kawa gelijk ik aanhaalde, dus waarom zou een lbs wat grote korting geeft slecht zijn kwa service??
Howhow....

Zo bedoelde ik het niet he, read again. :wink:

En goede service zou ik elders zoeken.
De techniekers zullen er zeker niet slecht zijn, maar dat heeft weinig met service naverkoop te maken.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

kawa wrote:
BASSMAN wrote:Er is ook een lbs in genk die scott verkoopt dacht ik.Zal zijn naam niet vernoemen,anders krijg ik kommentaar.
Bassie, nie onnozel doen...

Ten eerste gaat er geen commentaar komen als je die LBS vernoemt, maar ik weet dat het uw manier is om een stok in het hondshok te gooien.

Ten tweede, als ge toch die stok zonodig in dat hondshok wil gooien, trek uwe staart dan niet in als men u via pb aanspreekt.
Ten éérste,u heeft mij geschreven wat u dacht over deze persoon en zijn werkwijze en mij niets gevraagd,dus moet ik u ook niet antwoorden.
Ten tweede,als u toch zoooooo spreekzaam zijt(was),had dat dan zo'n 2 jaar geleden gedaan toen het nog kon.
Ken sweeck
Mountainbiker

Post by Ken sweeck »

ik antwoorde op je vaststelling dat een lbs wat meer afneemt betere prijzen kan geven aan zijn klanten! En wat is service na verkoop??? Is overal hetzelfde denk ik......

mvg
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Ken sweeck wrote:ik antwoorde op je vaststelling dat een lbs wat meer afneemt betere prijzen kan geven aan zijn klanten! En wat is service na verkoop??? Is overal hetzelfde denk ik......

mvg
Service na verkoop is ABSOLUUT niet hetzelfde overal. Simpele vraag, hoeveel LBS-en zijn opgeleid om Rockshox en Fox vorken te onderhouden ? Doe maar eens een rondvraag ...
Ken sweeck
Mountainbiker

Post by Ken sweeck »

Daarom goede korting vragen bij aankoop, en de juiste mensen kennen die na hun uren uit pure passie aan fietsen sleutelen! En moet eerlijk zijn ken mensen die het nog beter doen de lbs! En vragen nog minder als de helft wat de lbs telt :-D

mvg
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

BASSMAN wrote: Ten éérste,u heeft mij geschreven wat u dacht over deze persoon en zijn werkwijze en mij niets gevraagd,dus moet ik u ook niet antwoorden.
Ten tweede,als u toch zoooooo spreekzaam zijt(was),had dat dan zo'n 2 jaar geleden gedaan toen het nog kon.
Daar heb je lang over moeten nadenken... heb u nick al een paar keer zien verschijnen in dit forumdeel :lol: :lol: :lol:

Maar goed, zie niet in wat er twee jaar geleden mee te maken heeft.
Misschien wou ik niet eens tegen u klappen... :roll:
Ken sweeck wrote:Daarom goede korting vragen bij aankoop, en de juiste mensen kennen die na hun uren uit pure passie aan fietsen sleutelen! En moet eerlijk zijn ken mensen die het nog beter doen de lbs! En vragen nog minder als de helft wat de lbs telt :-D
Als je ooit beroep moet doen op je garantie, dan heb je de service van de LBS nodig.
En zijt maar zeker dat de ene meer doet voor z'n klanten dan den andere...
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

kawa wrote: trek uwe staart dan niet in als men u via pb aanspreekt.
Ik niet met u maar gij blijkbaar wel met mij.
Post Reply