ik zoek een cube te kopen ik meet 1.82m met lange benen, en nu heb ik de maten van mijn gewone fiets is even opgenome een tour fiets, en dan liggen die maten héél dicht tegen de 20" aan, ik dacht eerst 18",, maar die maten wijken al vele meer af van de fiets die ik nu heb,,
de wiel-as afstand is bij mijn fiets 1095 mm
en bij een 20" van cube is die 1076
(bij de 18" is die maar 1054)
en de afstand van mijn zadelpen tot aan mijn stuurpen genomen
is 570 mm en bij de 20" cube is die 577
(bij een 18" is die 556)
dus ik denk dat ik een 20" zal nodig hebben, ben ik juist ?
grts sonny
fietsmaat voor iemand van een 1.82m 18" of 20 "
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Als je in verhouding tot je totale lengte eerder korte benen hebt, ga je een langer bovenlichaam hebben. Dus kan je beter een grotere maat nemen omdat de lengte van de bovenbuis primeert.johand wrote:ik ben 1.8m en heb eerder korte benen. ik rijd met een Cube 18", dus ik denk dat een 20" zeker eens door u te testen valt.
Met je zadelpen heb je veel meer mogelijkheden dan met je stuurpen.
Re: fietsmaat voor iemand van een 1.82m 18" of 20 "
Zit je goed op je huidige fiets?sonny_g wrote: en de afstand van mijn zadelpen tot aan mijn stuurpen genomen
(bij een 18" is die 556)
Hoe lang is je stuurpen nu, adhv die lengte zouden beide maten wel eens kunnen.
ik heb eerder iets langer bene niet veel eigelijk, maar ook lange armen, dus dan zou ik een korte bovenbuis moeten nemen ?kawa wrote:Als je in verhouding tot je totale lengte eerder korte benen hebt, ga je een langer bovenlichaam hebben. Dus kan je beter een grotere maat nemen omdat de lengte van de bovenbuis primeert.johand wrote:ik ben 1.8m en heb eerder korte benen. ik rijd met een Cube 18", dus ik denk dat een 20" zeker eens door u te testen valt.
Met je zadelpen heb je veel meer mogelijkheden dan met je stuurpen.
ik zit goed op mijn fiets, als mijn trapper beneden staat is mijn been nog lichtjes gebogen, ik geraak aan de de grond,, zit lichtjes voor over ongeveer 25 a 30 graden schat ik en mijn stuur pen is 160,, is een oxford van 9 jaar oud,..kawa wrote:Zit je goed op je huidige fiets?sonny_g wrote: en de afstand van mijn zadelpen tot aan mijn stuurpen genomen
(bij een 18" is die 556)
Hoe lang is je stuurpen nu, adhv die lengte zouden beide maten wel eens kunnen.
gij maakt het moeilijk...sonny_g wrote: ik heb eerder iets langer bene niet veel eigelijk, maar ook lange armen, dus dan zou ik een korte bovenbuis moeten nemen ?
Meestal of langere benen, of langer bovenlichaam...
of zoals mij, perfect in verhouding natuurlijk
Wil je zeker zijn, laat je opmeten.
Anders, vergelijken met je huidige fiets.
Tel je afstand zadel-stuurpen op met de lengte van je stuurpen, kijk dan welke maat van Cube het best gaat passen.
haha mijn excuseskawa wrote:16cm stuurpen???sonny_g wrote:mijn stuur pen is 160,
ik ben ne lange smalle zeggen ze altijd,
ja da is toch het geen wat ik meet zoals aangegeven op de tekeningen van cube,, of 110 klint dat logischer ?