Zo 21/02/2010 Schaffen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

Biestie1 wrote:Dit was dus de tocht die ervoor zorgt dat de andere Diestse clubs moeten vechten tegen dat vooroordeel "Diest is altijd vast parkoers".

Het is een wielertoeristenclub die gewoon wat geld in het laadje wil ; zo weinig mogelijk moeite doen. Ik vraag me overigens af waarom ze pijlen gehangen hadden ? Zeg toch gewoon "volg de pijltjes van het vast parkoers maar". Op een klein extraatje in Zelem na, reden we gewoonweg constant het ganse vast parkoers van Diest. [-X

Alle mooie stukken die er mogelijk zijn, sloegen ze gewoon over (vb. Wallen, Dassenaerde ...) Kilometers en centjes zijn voor deze heren blijkbaar belangrijker dan fun voor de deelnemers.

Aan de bevoorrading ook geen sportdrank, enkel water en frisdrank. Of noemen ze bij de wielertoeristen Aquarius sportdrank ?
#-o
Sorry, kan er echt niet veel goed over vertellen.
Ik ben ook geen toeristen fanaat (die mannen gaan nooit aan de kant) maar ik vind jouw commentaar toch wel overdreven deze keer.
Sorry hoor maar ik heb de 25 gedaan en bijna geen BLOSO gezien. Op deze afstand hebben ze echt wel hun best gedaan om af te wijken van het vast parcours. En je spreekt van de wallen: wel we zijn er toch overgereden en dat is nu wel een stukske vast parcours. In Heze hebben we geen meter vast parcours gedaan, in Kelberg en Vleugt zijn ze afgeweken van het vast parcours. De verbinding tussen Vleugt en Heze was geen vast parcours want dat gaat gewoon 1.5 Km door de postbaan.
Ik woon in Schaffen en wees maar gerust het kan slechter hoor. Er zijn misschien nog een aantal mooie stukjes die er niet inzaten maar ik heb al ergere TT's gedaan die dan wel georganiseerd waren door 'Echte' MTB clubs.
Ik geef trouwens liever €2,5 aan een TT voor hun kas dan €15 voor een taaie biefstuk of mosselen die niet te eten zijn.

Sportdrank is in mijn ogen allemaal even slecht. Aquarius of de zogenaamde echte sportdranken. Het is allemaal zout en suiker.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

In tegenstelling tot wat ik eerder meemaakte met tochten van wielertouristenclubs in oa Aarschot, Betekom & Overijse had ik hier niet de indruk dat we klakkeloos Bloso volgden. Bovendien was er voldoende bevoorrading en heb ik mijn fietske netjes kunnen afspuiten.

Dit soort organisaties zorgen ook bij mij vaak voor frustratie (omwille van gelijkaardige kritiek), maar niet hier. Maar misschien was ik in een positieve bui.

Anyway. Volgende week nog eens Wallonie aandoen. Iemand die meer weet over Maillen (Namen)?
zombie
Mountainbiker

Post by zombie »

voor de eerste keer deze tocht gereden (40km). Ken ook het Bloso parkoers niet.
Tocht was nie slecht maar zat wat veel weg in..
ik had ook de indruk dat er links en rechts nog veel meer mooie paadjes lagen :oops:
voor mij een 7/10
qua bevoorrading moet er voor mij niet zoveel voorzien worden...een koekske en een beetje drank of water is voor mij voldoende, ik kom voor het fietsen en niet om te eten.
Mss volgend jaar parkoers beetje hertekenen

slu
zombie
Ilyes
Mountainbiker

Post by Ilyes »

Om 0745 uur in Geel richting Schaffen vertrokken om de "grote" toer te doen, maar omdat het ritme toch al wat hoog lag, en ik de zwakke schakel van de groep was toch maar geöpteerd voor de 40 km. Ik had precies toch de indruk dat die iets korter was dan 40..?
In ieder geval, geamuseerd. Buiten het feit dat ik op de bevoorrading mijn drinkbus terug heb moeten ledigen omdat ik te laat door had dat het geen energiedrank maar soep was.. HAHAHAAA
En geloof mij maar, zij die zeggen dat alle energiedrank brol is hebben waarschijnlijk nog nooit verder dan den hoek vant straat gereden!
Ge kunt allemaal zeggen wa ge wilt.
Ja, ook ik rij liever volledige toeren op technische singletracks met de nodige hm's, wilde afdalingen en mooie uitgebreide bevoorradingen, een bikewash met warm water zonder aanschuiven, en ga zo maar door..
Wie nie? Nie zagen en gewoon fietsen= fun for everyone!!
Vergeet niet dat het meestal de "Groenen" zijn die ervoor zorgen dat de organisatie zich grotendeels aan de vaste Bloso-omlopen moet houden dus mij zult ge nie rap horen klagen.
Na een kleine twee uurkes baggeren terug naar Geel gebold voor een mooi totaal van 92 km op 4hr 05' en een bescheiden gemiddelde van 21.7 km/hr om na het poetsen van mijn Zilveren Sprinkhaan de zetel in te kruipen voor het volgen van de slotkoers veldrijden van dit seizoen. Well done Bartje Wellens!
Volgende week fietsen we met blijde verwachtingen naar Mol-Wezel.
See you there!
X10
Mountainbiker

Post by X10 »

Ik vond het best ok hoor, terug genoten na een lange sneeuwwinter.
Tocht vond ik ook best ok.
wel grappig= aan het vertrek stond een hamburgerkraam en er hing een leuk papier met de text: OOK OM MEE TE NEMEN!
Dus niemand klagen over de bevoorrading he :wink:
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Nogmaals, de gasten die hier klagen over het parcours,
tussen dit en 4/5 jaar zullen jullie dromen van dit soort parcours,
waarom? omdat alle bossen zullen zijn afgesloten en enkel nog grote veldwegen zullen toegelaten worden!
Er zijn momenteel heel wat mtb'ers aan't strijden achter de schermen om mooie bloso routes uit te stippelen in de hoop dat die er binnen 5 jaar nog mogen zijn! Dus vergeet vrije parcours jonge man, bloso behouden zal al een fantastische prestatie zijn.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

spooky wrote:Dus vergeet vrije parcours jonge man, bloso behouden zal al een fantastische prestatie zijn.
ik lees hier dat gij u al gewonnen geeft aan de groenen ... :oops:
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Gewonnen geven?
je moet maar eens met je lokale gemeentebestuur gaan praten... Zelfs zij hebben over hun eigen bossen niets meer te zeggen, zij zitten met hun handen in het haar.
Ik geef niets gewonnen, maar als je je geroepen voelt om de 'strijd" aan te gaan is het niet 5 voor maar 25 na 12 hoor!

Ik vrees dat compromissen het best haalbare zal zijn, en bloso zal daar al een héél mooie compromis zijn.

Ik hoop van harte dat ik het té zwart in zie, maar ...
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

TJA zae moeten nog meer op de groen stemmen he
want wandelen dat mag wel overal...
dewout
Mountainbiker

Post by dewout »

Gisteren ook naar Schaffen afgezakt met 't fietske en daar 30 km van het parcours gedaan om in totaal 50 km op de teller te krijgen. In tegenstelling tot andere collega's vind ik dat de organisatie toch wel zijn best gedaan heeft om regelmatig van het bloso parcours af te wijken. Wij komen regelmatig deze toer rijden en ik moet zeggen dat we de eerste 10 km bitter weinig tot bijna niet op het vaste parcours gezeten hebben. Nadien zijn we op een paar stroken na meestal op bekend terrein geweest, wat we oorspronkelijk ook mochten verwachten. Het blijft, mijn inziens, toch een mooie tocht met redelijk wat afwisseling en ik ben dan ook thuis moe maar voldaan in mijne zetel geploft :-)
Als uitsmijter toch nog even mijn respect betuigen voor het "aquarius keeps you going- meiske" van bij de bevoorrading... wat een overtuiging!! =D> :-D =D>
Post Reply