Zo 21/02/2010 Koksijde
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Fijn tochtje daar in Koksijde... Met 7 vWo'ers vertrokken, schoon om zien... Lastig genoeg door de modderstukken en de wind... Uiteindelijk aangekomen met dik 56 km op de teller... O ja, ik miste een stuk fruit bij 2 van de 3 bevs... Verder geen klachten EN naar huis gegaan met een leuk kado... Meer moet dat niet zijn!
- Duinenpiepertje
- Mountainbiker
Post by Duinenpiepertje »
Vandaag was ik ook present op deze klassieker. Een zeer mooie tocht met slopende modderstroken t.h.v. het munitiedepot en de Koolhof (die er echt slecht bij lag). In Nieuwpoort hard onderuit gegaan op het houten bruggetje onder de Langebrug, met enkele kneuzingen en schaafwonden tot gevolg; maar niettemin de 55 (57,260 op de teller) vlot rondgemaakt. Koksijde tot volgend jaar.
Greetz
Duinenpiepertje
Greetz
Duinenpiepertje
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
Voor het eerst Koksijde gereden. 't Was zeker in orde. Vorige nacht had ik behoorlijk last van hoestbuien. Toen ik naar de kaart keek bij de start, heb ik wijselijk gekozen voor de 44 km (op de teller had ik wel 48 km). Het eerste stuk offroad (militair domein) was meteen ook het zwaarste van de tocht qua modder (hoewel, modder is een woord dat hier niet mag gebruikt worden, althans voor de middelgrote toer. Alles was zeer goed berijdbaar. Enkel de strook om van het strand af te komen te voet gegaan). Na afloop nog een mooi T-shirt, kousen van Bioracer en shampoo gekregen. Aan iedere bevoorrading een blikje Aquarius, geen uitgebreide buffetten, maar dat hoeft ook niet. Prachtige singletracks, passages in duinen en bos waren zeer leuk. De laatste 10 km samen met Cowboy Peter afgehaspeld. Koksijde staat met stip genoteerd in mijn agenda.
Sorry dat er niet meer waren van ons bendeke maar we zijn bezig met single trackskes aan het aanleggen voor onze TT. Bushrider wist me te vertellen dat het zeer de moeite was
. Volgend jaar komen we met een grote deligatie

http://users.telenet.be/de_grysperre/

http://users.telenet.be/de_grysperre/
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
Een, voor mij althans, jaarlijkse afpraak aan onze kust: Koksijde.
't Parcours was nagenoeg hetzelfde als de andere jaren, afgezien dan van de eerste lus , die iets zwaarder uitviel, of waren het dan toch mijn benen die niet zo fit waren. In ieder geval Uncle Sam moest algauw met de rem oprijden, en de MUG's kon ik ook ternauwernood volgen. Aan de 1e bev. liet ik deze mannen dan ook met plezier zonder mij vertrekken. Alleen het strand op ,en op't gemak de rest van de tocht afpeddelen. Hier en daar een zandstrookske, een hellingske, een beetje sight seeing. Na de 2e bev. een hoekske (8km) afgesneden, en samen met 't loperke de finalekm's afgebold. Nog een paar singelkes, een bultje, een afdalingske in't zand - helemaal mijn ding, maar niet vandaag.
't Parcours was nagenoeg hetzelfde als de andere jaren, afgezien dan van de eerste lus , die iets zwaarder uitviel, of waren het dan toch mijn benen die niet zo fit waren. In ieder geval Uncle Sam moest algauw met de rem oprijden, en de MUG's kon ik ook ternauwernood volgen. Aan de 1e bev. liet ik deze mannen dan ook met plezier zonder mij vertrekken. Alleen het strand op ,en op't gemak de rest van de tocht afpeddelen. Hier en daar een zandstrookske, een hellingske, een beetje sight seeing. Na de 2e bev. een hoekske (8km) afgesneden, en samen met 't loperke de finalekm's afgebold. Nog een paar singelkes, een bultje, een afdalingske in't zand - helemaal mijn ding, maar niet vandaag.
Veel te laat in bed, maar niks kon me tegenhouden om deel te nemen aan de topper "Koksijde"!!!
Opnieuw konden we genieten van een super organisatie op alle vlak!
BEDANKT!
En dan het parcours...
Proficiat aan de voltallige organisatie!
EN
... wie heeft de cannondale-fiets gewonnen?
@dingetje : leuk om jou en de 2 musketiers te leren kennen!
Opnieuw konden we genieten van een super organisatie op alle vlak!
En dan het parcours...
Proficiat aan de voltallige organisatie!
EN
... wie heeft de cannondale-fiets gewonnen?
@dingetje : leuk om jou en de 2 musketiers te leren kennen!