Fietszakken voor fietstransport in vliegtuig ?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
m-joosen
Mountainbiker

Post by m-joosen »

Bij Roseversand hebben ze ook tassen voor de bike. http://www.roseversand.de/rose_main.cfm ... 6&PRD_ID=0
Ze zijn alleen iets duurder als de voor genoemde prijzen. :( :( :(
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

En geloof Gino maar.

A propos, als je je bagage niet verzekert, dan krijg je in geval van verdwijning of total loss maar ongeveer 10-12 euro per kg (afgaande op het gewogen gewicht bij het inchecken!).

Fietsje halen in de US, Koen31?
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Nenee Jack, ik ga geen fiets halen in de US... We gaan op verlof naar Kroatie, 2 weken fietsen daar ...

Ik ben vandaag naar Moving Store in Gent geweest. Daar kan je die fietszakken huren tegen 40 euro voor 2 weken. Een fietskoffer kwam op 50 euro. Bij het Verzet in Deinze zijn het vergelijkbare prijzen; iets minder geloof ik.
Als ik die prijzen vergelijk met de aankoopprijs van zo'n tas (45 bij Decathlon, 65 bij Rose Versand), dan kan ik me bijna beter een tas kopen, niet ? Of is er een kwaliteitsverschil ? Ik heb die tas gezien bij Moving Store, ze zag er echt wel solied en degelijk uit, en ik denk niet dat je die kan kopen voor 65 euro, dat moet meer kosten denk ik... Van de tassen van Decathlon en Rose Versand weet ik natuurlijk niet hoe degelijk ze zijn...

Een andere optie is een doos te gebruiken, die kan ik gratis krijgen. dan moet je natuurlijk alles goed inpakken en vastmaken (maar of ik zo een doos mag gebruiken moet ik nog navragen, hetzelfde voor een fietskoffer...).

Wat denken jullie van de tassen bij bv. Decatlon of Rose V. ? Degelijk ?
Rose Versand, hebben die een winkel trouwens ? Of enkel internet ? En waar is die dan ?

Groeten;

Koen
m-joosen
Mountainbiker

Post by m-joosen »

De tassen van Rose versand zijn wel goed van kwaliteit. De tassen zijn waterbestendig en hebben een extra zachte laag aan de binnenzijde, die de fiets beschermd. Roseversand heeft ook een winkel in Bocholt Duitsland. Je kunt de winkel vinden op de rondweg van Bocholt. Je kan er absoluut niet langsaf. Als je een straat wilt weten, De winkel zit op de Nordwall. Succes en we horen nog wel of het allemaal is gelukt. :lol: :lol: :lol:
mudbuster
Mountainbiker

Post by mudbuster »

ik werk bij as adventure en daar verkopen ze ook deze tassen van DEUTER de bekende rugzakkenfabrikant.
Ze zijn stevig gemaakt met apparte vakken voor de wielen.
Prijs weet ik niet van buiten

voor een as adventure in de buurt surf naar WWW.asadventure.com
ik denk voor u Gent of Drogenbos

thx
fille
Mountainbiker

Post by fille »

bij chamizo 38 euro/week

maar ik kan je verzekeren dat het nog riskant is met een koffer.
de mijne hadden ze onderweg opengedaan, maar de gespen niet terug goed vastgedaan. gevolg : ik kreeg hem terug met de helft van de fiets eruit! dus! zelfs met een koffer eerst eens checken op beschadigingen enzo voor je de bagageruimte verlaat.

ps : ik ben lang op zoek geweest om mijn fiets verzekerd te krijgen, maar niks gevonden. als ik al een vond hing er ten eerste een premie aan vast van 300 euro en was nog maar maximum verzekerd voor 1800 euro.
ten tweede hingen er zo veel voorwaarden aan vast dat je negen kansen op de tien nog geen euro gaat zien igv verlies of diestal.
Als iemand wel een deftige verzekering heeft gevonden tegen verlies of diefstal op reis (met vliegtuig) laat dan aub iets weten. Ik zou in ieder geval een stuk geruster mijn fiets kunnen meenemen!
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Gino,

Ik kan wel goed geloven dat met de baggage geworpen wordt hoor, ik heb het ook al eens gezien.
Maar denk je niet dat ze met een fiets voorzichtiger zijn ? (tenminste, als ze het weten dat er een fiets inzit ?)

Ik heb ook al vele verhalen gehoord van mensen die hun fiets onbeschadigd terug hebben gekregen.

Weet jij toevallig hoe die zakken gestapeld worden ? Gewoon rechtop, naast elkaar ? Of gewoon plat op elkaar ?

GRoeten,

Koen
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Als sommige mensen eens wisten hoe hun golfclubs bij momenten behandeld worden...

Bagagist is nu eenmaal een erg ondankbaar beroep en een deel van die gasten handelen er dan ook naar. Er zijn gelukkig ook heel zorgzame met zeer veel beroepseer.

Dat soort zaken gaat in een bulk-ruimte van het vliegtuig. De manier waarop hangt volgens mij sterk af van het bedrijfsbeleid van de handling company, de bagagisten in kwestie en de hoeveelheid beschikbare tijd. Het goed kunnen vastzetten van bagage toch eerder primeren boven zorg voor de inhoud.

Verhaaltje uit lang vervlogen tijden ooit opgevangen in het luchtvaartmilieu: iemand had een kat verzonden en op de vrachtpapieren stond toen ook gewoon kat vermeld. De piloten hadden echter de verwarming van dat bagagecompartiment niet aangezet. De bestemmeling kreeg dus een kat afgeleverd, zoals er op de vrachtpapieren stond. Alleen was ze dood... Lange discussie achteraf: dat ze levend vertrokken was stond immers nergens aangegeven.

Zoiets zou nu normaal gezien niet meer kunnen, maar om een lang verhaal (fabeltje?) kort te maken: omdat je niet weet wie en hoe het gebeurt, neem je bij fragiele dingen beter je voorzorgen én een goede bagageverzekering.
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Hallo iedereen,

uiteindelijk hebben we voor een fietsdoos gekozen. Ik ben gewoon in een fietswinkel langs geweest en een doos gevraagd waarin ze de fietsen leveren, dat kan je gratis krijgen. We hebben wel wat moeten zoeken en bellen, maar uiteindelijk wel gevonden wat ik zocht....

De fiets kon erin met het achterwiel er nog in, het voorwiel moest eruit. Het stuur kan je ofwel draaien, als je doos lang genoeg is, maar ik moest het stuur losschroeven uit de stuurpen en opzij van de fiets vastmaken. Nadeel hiervan was dat mijn achterderailleur ontregeld was, waarschijnlijk doordat de kabels of geinen een beetje uitgerokken geweest zijn.

Ik heb alles ingepakt met noppenplastiek, en over de achterderailleur heb ik nog extra een isomo deksel gezet, zodat er zeker niks aan kon zijn. Tussen de benen van de voorvork heb ik een draadstang geschroefd.
In de doos zelf had ik op de bodem isomo platen gelegd, en ook aan de voor- en achterzijde van de doos. Misschien allemaal wel wat overkill, kan zijn, maar onze fietsen is er ongeschonden uitgekomen, de doos ook trouwens.

Wat ik wel raar vind is bij de terugkeer in Zaventem : iemand komt je fiets afleveren, maar niemand vraagt een bewijsje of zo dat die fiets werkelijk van u is. Dusstel dat iemand anders die kruier tegenkomt en zegt "die fietsen zijn van mij", dan was hij ermee weg geweest... Ik vraag me trouwens ook af of ze die dozen scannen... Enfin, ik heb nog wel meer vragen bij de veiligheid in Zaventem....

Bij terugkeer vroegen ze aan de douane wel of we die fietsen niet nieuw gekocht hadden in het buitenland, maar ze hebben niks gecontrolleerd.

Misschien nog interessant : we vlogen met JetAir, met een charter van TUI Airlines, waar er voor de fietsen geen baggagelimiet is. Voor de gewone baggage was de limiet 20 kg pp. Dat is zeker niet het geval bij alle maatschappijen... Voor het transport betaalden we 20 euro pp. voor heen & terug. Ook goedkoop, want bv. bij Croatian Airlines of SN was de prijs 30 euro pp. PER VLUCHT, en het totaal gewicht van de baggage en de fiets moest beneden de 20 kg blijven. Voor elke kilo erboven betaal je 5 euro pp. per vlucht. Dus stel dat je totaal gewicht 30 kilo is (zal zoiets geweest zijn), dan betaal je 160 eurokes voor heen en terug...

Enfin, het is allemaal goed meegvallen dus...

Koen
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Wij hebben over onze fietsen een stuk(je) karton gehangen, stuur gedraaid, zadel naar beneden en trappers er af. De wielen, het stuur en het zadel waren dus niet afgeschermd. Geen van beide fietsen heeft ook maar 1 schrammetje opgelopen op een overvol vliegtuig. Geen gesleur met dozen of iets dergelijks. Het karton hebben we gewoon ergens achter gelaten en bij de terugvlucht hebben we andere, gevonden, stukken karton gebruikt.
Post Reply