Fiets-dak-drager Thule Proride 591

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

ja lap, inderdaad, de 511 (911 #-o ) zeg, bestaat er eigenlijk geen systeem die de 2 integreert, ik bedoel een sysyteem met zowel de keuze om een mtb te bevestigen met de voorvork (dan blijft de bevestigingsarm plat liggen bvb.) en de keuze om een stadsfiets mee te nemen met bevestiging via die "arm" en dan gebruik je uiteraard de bevestiging aan de voorvork niet ... begrijp je? help! :wink: :-?
Joris
Mountainbiker

Re: Fiets-dak-drager Thule Proride 591

Post by Joris »

Luc wrote: Thule Proride 591( http://www.thule.com/frames.asp?id=1884 ): nieuw model met automatisch klemsysteem voor de framebuis vanop schouderhoogte te bedienen.
Afwerking en gebruiksgemak zijn echt subliem te noemen, op enkele seconden gaat de bike op en af je auto.
Ook de klemming is perfect en je fiets ligt automatisch slotvast via een geïntegreerd slot op de fietsdrager.
Ik kan dit alleen maar beamen; op minder dan 20s ligt de bike slotvast op je auto. (ik heb het zelf gechronometreerd.)
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Hélà-bas, heb dus na lang wikken en wegen (maar vooral: vergelijken & rekenen) knoopke doorgehakt en dragerke besteld.

T'is nen Thule clipon-high geworden, te monteren op achterklep met dat
voordeel dat lichten en nummerplaat zichtbaar blijven.

Is mss geen schoon zicht maar was budgetvriendelijker dan volledig nieuwe bagagedrager + fietsdrager... M'n auto zal met bike wel
wat meer 'downforce' hebben achteraan ... =D>

Maar zoals Jack77 reeds vermeldde, schandalig hoe Thule-prijzen kunnen
variëren van winkel tot winkel. Heb verschil van +30€ vastgesteld. :evil:

Volgende week word 'm geleverd. Ik hou jullie op de hoogte...
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Hey mede-bikers,

't is effe geleden maar ik ben echt SUPERCONTENT :lol: van die Thule Clip-on High. Heb 'm nu toch al een aantal weken en dat ding klikt in een wip op en af de achterklep van m'n auto en laat zo goed als geen sporen (lees: krassen) na (wel eerst achterklepke beetje proper maken alvorens te bevestigen!).

Bovendien zit de fiets stevig vast. Tot nu toe getest tot 120 km per uur en dat beweegt niet. Andere automobilisten houden trouwens ook meer afstand als ge met uw fietske op uw auto rondrijdt. :D Bang dat er iets naar beneden komt zeker...

Meerverbruik v/d auto valt ook goed mee.

Enige nadeel: gefluit & geruis van de wind. Maar, da's achter mij, dan ben ik toch al voorbij... :-k

Enne, het ineenzetten & aanpassen aan de wagen duurt wel een tijdje.
(heb er klein uurtje over gedaan)

Greetzzz,
Rolla
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

De thule proride heeft een framebevestiging. Zit de bidonhouder niet in de weg op de plek waar de framehouder het frame vasthoudt, of kan je de framehouder verstellen?
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Kurry wrote:Luc,

ben erg geïnteresseerd, vraagje: de "vasthechting" voor rond de framebuis, zal die wijd/groot genoeg zijn voor dikkere framebuizen (op mijn S-Works varieert de dikte zelfs constant ... :-? ) anders dacht ik aan de 911, heb je daar ervaring mee (houdt de bike vast aan de voorvork, voorwiel moet er dan wel uit natuurlijk!) :wink:
Ik heb zelf een Cannondale. Die framebuis is ook heel breed onderaan je bike en ik heb eigenlijk nog veel ruimte over met die Thule.

Qua stevigheid zit het echt wel snor, de bike beweegt nauwelijks bij ritjes over autostrade/grote wegen.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Heb sinds dit weekend ook 2 Proride 591's.
Gezien mijn Freeride 575's(staan te koop op dit forum) niet pasten op de Aero bars, moest ik wel overschakelen naar nieuwe dragers en die 591 zijn wel erg handig.
In combinatie met de Aero bars erg mooi, snel geplaatst en maken inderdaad minder lawaai bij hogere snelheden.

Het kliksysteem om de framebuis vast te maken is erg handig en snel.
En slotvast. Net als de drager zelf, die slotvast op de slotvaste aerobars zit.

't Zit dus allemaal vast.. :roll:
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Ben ook erg tevreden met mijn Thule proride 591. Ik doe tussen de klem en mijn frame wel een bescherming (klitteband om ski's bij elkaar te binden), maar wellicht is dit eerder een extra voorzorgsmaatregel. De klem is tenslotte goed gepolsterd met rubber.
jviaene
Mountainbiker

Post by jviaene »

Ik heb net ook de 591 gekocht, maar het lukt mij niet op dat spul op mijn dakdrager te bevestigen, ik bedoel: hoe moet je die ijzeren "krommingen" onder de rails van je dakdrager bevestigen en vastzetten? Het is dus geen dakdrager met een schuifsysteem hé.

Alvast bedankt voor de reacties!!
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

kamikaze wrote: Het kliksysteem om de framebuis vast te maken is erg handig en snel.
En slotvast. Net als de drager zelf, die slotvast op de slotvaste aerobars zit.

't Zit dus allemaal vast.. :roll:
Nu alleen nog uwen auto slotvast en tis allemaal in de sjakosjh
Post Reply