Zo 14/02/2010 Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
havy weight
- Mountainbiker
Post by havy weight »
In de sneeuw zondag reed ik met Furious fred, grip onvoorstelbaar al lachten de meesten mij uit met deze keuze van band. toch moesten deze mij snel laten gaan en reed ik van eenieder weg.Ninja wrote:Ik weeg 80kg,maar hoe smaller je band hoe meer druk ,anders rij je je velg stuk. Je phytons (zeer goeie band) zijn maar 2.0 .Ik rij ook met de notubes velg die zijn iets lager en smaller dan een gewone velg daardoor heeft de band meer veerkracht , wat zowel de rolweerstand als het comfort ten gunste komt.it's me ! wrote:Ninja hoeveel weeg je? Heb met phythons gereden met NoTubes, vertrokken met 2 bar op de banden en onderweg redelijk wat af gelaten.
Thuis gecheckt en Er zat nog 1.4 bar op en dat reed een stuk beter. Maar zou toch niet graag mijn velgen kapot rijden.
Hahahahahaha
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Alles bij elkaar genomen... de plus en de min, uitdagende afdalingen tgo saaie lange dreven. Als februari er aan komt, moet je gewoon ZoeNKen!
Toch nog één vraag voor Phille. De Kids-tocht werd dit jaar niet begeleid door de Blue Riders. Klopt het dat die mannen te veel Leffes bestelden de vorige jaren? Allee, zo dacht de voorzitter van de BR's erover.
Toch nog één vraag voor Phille. De Kids-tocht werd dit jaar niet begeleid door de Blue Riders. Klopt het dat die mannen te veel Leffes bestelden de vorige jaren? Allee, zo dacht de voorzitter van de BR's erover.
- phille
- Mountainbiker
inderdaad, geen BR begeleiding ivgl met voorgaande 2 jaren, reden was de opkomst. Meerderheid van de kinderen waren deze van de medewerkers, ik denk dat kidstochten eigenlijk ook beter voor de warmere momenten worden gehouden. We gaan die afstand wel STEEDS voorzien dat staat alleszins vast.koppigaard wrote:Toch nog één vraag voor Phille. De Kids-tocht werd dit jaar niet begeleid door de Blue Riders.
-
Jokke
- Mountainbiker
- Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
De Phille heeft hierboven al bijna alles gezegd maar ik had toch graag nog een paar opmerkingen gemaakt :
1. Dat we in Heverlee- en Meerdaelbos (en bij uitbreiding alle bossen die onder het Agentschap voor Bos en Natuur vallen) alleen nog maar op de grote dreven mogen rijden, hebben we vooral aan onszelf te danken. De “groen mannen” waar hier zo dikwijls op gefoeterd wordt, hebben daar niets mee te maken.
Twee redenen : er kan vanuit de MTB-wereld te weinig gelobbyd worden omdat de bonden te weinig druk kunnen uitoefenen. Als je weet dat er elk WE duizenden mountainbikers rondrijden maar dat er maar 1/3 lid is van één of andere bond ….. Tja, dan weet je het wel zeker. Om druk te kunnen uitoefenen op politici, moet je ook een zeker gewicht in de schaal kunnen gooien. Ik beweer niet dat alles beter zou gaan mocht iedereen aangesloten zijn, maar niet geprobeerd is zeker niet gewonnen.
En dan misschien nog een veel belangrijkere reden : het boertig gedrag van sommigen onder ons t.o.v. andere recreanten (wandelaars, ruiters, zelfs tegenover collega’s bikers). Ook nu weer hebben we reclamaties ontvangen van buitenstaanders omdat ze uitgemaakt werden voor wat dan reden dan ook.
2. Als we volgend jaar de parking van Heverlee kazerne niet meer mogen gebruiken, zal dat niet aan de Zoenkers gelegen hebben maar aan een flink deel van de deelnemers. Ongelooflijk hoeveel afval (vooral flyers) er gewoon op de grond gegooid wordt. Zeker als dan alles nog eens onder een laagje sneeuw bedekt raakt zodat wij het niet (meer) kunnen zien/opruimen. Een klein beetje meer respect, zou niet misplaatst zijn.
1. Dat we in Heverlee- en Meerdaelbos (en bij uitbreiding alle bossen die onder het Agentschap voor Bos en Natuur vallen) alleen nog maar op de grote dreven mogen rijden, hebben we vooral aan onszelf te danken. De “groen mannen” waar hier zo dikwijls op gefoeterd wordt, hebben daar niets mee te maken.
Twee redenen : er kan vanuit de MTB-wereld te weinig gelobbyd worden omdat de bonden te weinig druk kunnen uitoefenen. Als je weet dat er elk WE duizenden mountainbikers rondrijden maar dat er maar 1/3 lid is van één of andere bond ….. Tja, dan weet je het wel zeker. Om druk te kunnen uitoefenen op politici, moet je ook een zeker gewicht in de schaal kunnen gooien. Ik beweer niet dat alles beter zou gaan mocht iedereen aangesloten zijn, maar niet geprobeerd is zeker niet gewonnen.
En dan misschien nog een veel belangrijkere reden : het boertig gedrag van sommigen onder ons t.o.v. andere recreanten (wandelaars, ruiters, zelfs tegenover collega’s bikers). Ook nu weer hebben we reclamaties ontvangen van buitenstaanders omdat ze uitgemaakt werden voor wat dan reden dan ook.
2. Als we volgend jaar de parking van Heverlee kazerne niet meer mogen gebruiken, zal dat niet aan de Zoenkers gelegen hebben maar aan een flink deel van de deelnemers. Ongelooflijk hoeveel afval (vooral flyers) er gewoon op de grond gegooid wordt. Zeker als dan alles nog eens onder een laagje sneeuw bedekt raakt zodat wij het niet (meer) kunnen zien/opruimen. Een klein beetje meer respect, zou niet misplaatst zijn.
-
BelgianTriple
- Mountainbiker
Post by BelgianTriple »
Papier op de grond gooien kan niet, maar als ik zag hoe vol de voorruit stak, wist ik het al.. hiervan komt een deel op de grond van de parking terecht. Soms moedwillig soms niet, want sommige flyers werden gewoon achter de 'klink' gestoken of tegen een nat raam geplakt maar dat houdt niet altijd.
Heel jammer voor de organisatie trouwens, die negatieve reacties achteraf tgv enkelingen.
Heel jammer voor de organisatie trouwens, die negatieve reacties achteraf tgv enkelingen.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Dat men eens stopt vanuit zovele clubs om zoveel papier met duur drukwerk, te verspillen. Ook daar ziet het milieu van af.
Het internet, deze website & de websites van de clubs of organisatoren, zijn voor bijna ieder onder ons het middel om je agenda te plannen.
Steek het geld dat in die flyers gestoken wordt (of het nu al dan niet volledig gesponserd wordt of niet, maakt niet uit) in andere zaken op de TT zelf.
Daar word je TT beter van en niet van de massa flyers die je weken te vroeg onder één ieders ruitenwisser gaat steken.
Laat duidelijk zijn, dit alles rechtvaardigt dus niet dat de flyers zomaar weggesmeten worden.
Het internet, deze website & de websites van de clubs of organisatoren, zijn voor bijna ieder onder ons het middel om je agenda te plannen.
Steek het geld dat in die flyers gestoken wordt (of het nu al dan niet volledig gesponserd wordt of niet, maakt niet uit) in andere zaken op de TT zelf.
Daar word je TT beter van en niet van de massa flyers die je weken te vroeg onder één ieders ruitenwisser gaat steken.
Laat duidelijk zijn, dit alles rechtvaardigt dus niet dat de flyers zomaar weggesmeten worden.
-
mambo en co
- Mountainbiker
Post by mambo en co »
de pellenbikers waren ook daar met een aantal rijders.het was zeker ne mooie tocht .de bredere wegen storen niet zeker dat er veel rijders moesten zijn was er zeker een vlotte doortocht.maar het is vooral sommige bikers die gewoon verbijsteken of vliegen beter gezegt zonder iets te zeggen dat is erg aan het worden waaruit veel mensen schrikken en dan soms vallen.het is soms een wedstrijd aan het worden voor sommigen ???.organisatie was weer top .leuke bewaakte fietsparking en een gezellige zaal voor ne donkere lef te drinken .zeker tot volgend jaar en laten dan de 3 grote tochten beter weer hebben
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
volledig juistMountain JOhler wrote:Dat men eens stopt vanuit zovele clubs om zoveel papier met duur drukwerk, te verspillen. Ook daar ziet het milieu van af.