kan iemand mij tips geven bij het wheely'en ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Post Reply
wheely
Mountainbiker

kan iemand mij tips geven bij het wheely'en ?

Post by wheely »

ik zou graag heel goed op het achterste wiel van mijn mtb kunne rijden.
kom nu alredelijk ver een 200 meter ma kzou nog langer wille.
iemand tips ?
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Ernie Frieke is de man alst over wheelies ga. :D
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Euhm, als ge' t al 200m kunt, dan zijt ge er toch mee weg??? #-o
wheely
Mountainbiker

wheely'en

Post by wheely »

ja het gaat al redelijk alsk zou weten hoe ik een filmke op het forum zet zou ik het je kunne laten zien maar het eigenlijke probleem is dat als je probeert op de fiets omhoog te houden dat je telkens sneller moet trappe. na een tijd ga je zo snel dat je wel moet stoppen want je zit dan al in grotste verzet te trappen daarom zou ik graag wat tips hebben over hoe je fiets op het achterste wiel in balans te houden zonder dat je telkens sneller moet gaan trappen
alvast bedankt voor de reactie's :D
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Al eens aan het gebruik van uw achterem gedacht? Je zoekt het evenwicht tussen naar voor & naar achter vallen. Val je naar voor, dan trap je iets bij, ga je naar achter dan rem je een beetje (en ga je ook een beetje trager). En dan maar blijven gaan!
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

bedankt ga ik eens proberen ma kdenk dat ik dan mijn remmen een beetje lichter moet zetten want staan nu heel dicht op de velg en als ik dan rem ga gebruiken lig ik heel snel op mijn gezicht denk ik zo :lol:
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

euhm ik kan het nu ni zo goe, maar normaal heeft het toch alles te maken met de juiste evenwichtshoek te hebben... ni altijd maar sneller trappen.

eens dat je je evenwicht gevonden hebt kun je gewoon trappen, zo heb ik toch al filmkes gezien,

ik denk dat als ge altijd sneller en sneller moet trappen om omhoog te blijven dat ge verkeerd bezig zijt...

dacht ik :oops: :-? :D
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

ja kdenk ook dat dat niet echt goed ik euhm miss moet ik maar eens ene filmpje posten om het te laten zien dan kunne jullie mij zeggen waar ik op moet letten
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

wheely wrote:bedankt ga ik eens proberen ma kdenk dat ik dan mijn remmen een beetje lichter moet zetten want staan nu heel dicht op de velg en als ik dan rem ga gebruiken lig ik heel snel op mijn gezicht denk ik zo :lol:
't Is inderdaad lastig als uw rem te krachtig is, maar zoals in een vroeger topic al eens aangehaald: oefenen, oefenen, oefenen.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

ik doe het ook met de achterrem , en dan kun je altijd de zelfde snelheid bewaren, maar 200m is ook ongeveer mijn record. Dan vind ik dat je ogen al net iets te veel aan het tranen zijn en dat de pijn in je voorarmen toch iets te hardnekkig wordt :lol:
Post Reply