Zo 13/02/2011 Wuustwezel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wblft
Mountainbiker

Post by wblft »

er was een erg bedrijvige fotograaf aanwezig op de bevoorrading ! waar kunnen we de foto's bezichtigen ??
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Al ooit een Papegaai op z'n bakkes zien gaan?

Post by StrammerMax »

Geen zin om vanavond naar Witze te kijken, geen Valentijn-verplichtingen meer, dan volgt hier uw leesvoer voor de zondagavond! :lol:

Van thuis uit met de bike naast de spoorweg via Kapellen en Kalmthout naar Wuustwezel gekomen, goed voor zo’n 21 km en een ritje van een uur, wat eigenlijk nog meeviel. Om 9.00 u ingeschreven en een berichtje gestuurd naar rubber-12 om te melden dat de jacht om me in te halen open was! Maar hij moest thuis nog vertrekken. Hij woont wel een stuk dichter en aangezien de toestand van de weg mij zou noodzaken van nog trager te rijden dan anders, was dit geen probleem. Om 9.10 u vertrokken in de koude en de sneeuw.

Het begin door het bos viel mee, daar had je grip op de track omdat de aarde door de voorgangers al omgewoeld was. Op bredere besneeuwde paden was het wat uitkijken om goed in een spoor te kunnen blijven van voertuigen die er gereden hadden. Het zag er allemaal zeer ijzig uit! Een biker die me voorbijstak vroeg aan zijn maat of hij hem had zien schuiven! “Ge moet me nu niet onzeker gaan maken hé”, was diens reactie! Aan de eerste bewaakte oversteekplaats werden we door twee jongedames gewaarschuwd voor gladheid. Maar dat leek me nog mee te vallen. Tot een dikke kilometer verder na de bocht! Daar had ik prijs en ging met m’n hele hebben en houden het asfalt op! En je voelt dat echt niet aankomen! In een fractie van een seconde lig je tegen de grond! Ik was nog aan het rechtkrabbelen toen er al een volgende biker tegen de grond ging! Ik had me ferm pijn gedaan, maar ik zag toch geen van m’n ledematen nog op de grond liggen! Even verder zag ik nog sporen zoals ik ze in de sneeuw had achtergelaten, dus daar waren er voor mij waarschijnlijk ook al tegen de vlakte gegaan. Na de oversteekplaats bij de jongedames had ik een aantal bikers uit de andere richting zien terugkeren. Wie weten waren het mannen die het voor bekeken hielden.

Iets minder zelfzeker weer op pad. Er zat inderdaad wel redelijk wat asfalt in de tocht, maar daar kreeg je door de sneeuw weinig van te zien. En het waren allemaal zeer rustige wegen zonder verkeer. In een straat was ik net een wandelaar voorbijgestoken en ging ik toch weer onderuit zeker! En deze keer met m’n hoofd tegen de grond! Op zo’n moment besef je wat de waarde is van een helm! Alhoewel, een hersenschudding kan ik toch niet krijgen! Iets wat er niet is kan immers niet schudden! Nog eens rondgekeken, niks uit m’n zakken gevallen en geen ledematen op de grond, alles hing nog aan m’n lijf! Even verder moesten we de Bredabaan kruisen. Die ziet er helemaal anders uit als ’t sneeuwt! Door m’n tweede valpartij was m’n goesting wat over en even bekroop me de zin om via de Bredabaan naar huis te rijden! Maar ik zou niet geweten hebben in welke richting Brasschaat was! :lol:

Een weinig verder was een bevoorrading. Daar stond een biker die me toeriep dat ik dit stukje zeker moest meepikken, want dat het daar zeer mooi was. Je moest er eerst nog een lus rijden door een soort van parkdomein. De dames aan de bevoorrading wisten te vertellen dat daar vroeger een klooster was van nonnen (ik kon inderdaad een kapel tussen de bomen ontwaren toen ik de lus reed), maar dat het domein verkocht was en zou behouden blijven als natuurgebied. Met het risico dat daar later geen biker meer in mag! Het ritje daar was inderdaad de moeite waard. De eigenlijke bevoorrading moest nog komen, dit was enkel een drankpost met AA-drink en wafels om te eten. Met dank aan de dames die daar zonder beschutting in de kou en de sneeuw stonden. Maar dat scheen hen niet te deren. Terwijl ik m’n wafel stond op te knabbelen kwam rubber-12 toe.

De rest van de toer samen met hem gereden. De track die aan de rand van het militair domein naast een vijver loopt heb ik letterlijk links laten liggen. Wat aan de fotograaf in aanslag de opmerking ontlokte dat ik hem het maken van de foto niet gunde! Hij heeft er trouwens wel een gemaakt. Ik had geen zin om op die track m’n nek te breken. Ik betrouw dat daar bij normaal weer al niet goed! Een verkeerd manoever en je ligt de vijver in! Dat pad door het militair domein met die metalen bruggen had wel iets. Ik ben daar ooit al gepasseerd toen er reuzengrote plassen stonden en ook al toen het zo droog was dat je er in het losse zand bleef steken. Op een gegeven ogenblik zakte ik er door het ijs over een plas, net toen ik gevolgd werd door een groepje vrouwen! Dan zitten er al eens vrouwen achter me aan en heb ik weer pech!

Rubber kwijtgespeeld omdat ik even wat vaart minderde omdat ik weer bijna op mijn voorgevel lag toen we vanuit het bos een woonwijk met witte huizen inreden. Ik begon al te denken dat ik de bevoorrading gemist had, want ik had nog maar een dikke vijf kilometer te rijden. Maar ik had gerekend op 40 km en ’t waren er 45. Ik kreeg er het laatste kommetje soep aangeboden. Een banaan opgegeten en een Mars gedeeld met rubber. Omdat er geen soep meer was kregen de bikers zelfs boterhammen aangeboden als ze wensten! Wat aan rubber de opmerking ontlokte dat we nog een warme maaltijd zouden krijgen als we maar lang genoeg zouden wachten! Er was daar in ieder geval veel ambiance, zeker toen een biker in korte broek arriveerde! Direct na de stop werden over een crossparcours gestuurd met heuveltjes, zandbergen en tracks door een dennenbos. Of was dat na de eerste stop? Na nog een aantal veldwegen, paden aan de rand van bossen en hier en daar een track, kwamen we weer toe aan Berkenbeek.

Nog een babbel en een glas met rubber en SilverFokske die daar op ons zat te wachten en eigenlijk al aanstalten maakte om weer naar huis te gaan! Ja, ik heb er deze keer m’n tijd voor genomen, nog meer dan anders! We hebben de keet niet als laatsten verlaten, want er zat een groepje van een man of vier dat al goed over z’n theewater was! Anders speelt ge geen basket met een wafel! En nog een man of tien van een club met blauwe pakken. De winnaar van de mountainbike reed er een ereronde! Op de terugweg nog even moeten zoeken naar de Duinenstraat richting Heide-Kalmthout, maar een vrouw op wandel zette me weer op het juiste spoor. Bij thuiskomst 96,5 km op m’n tellertje. Het zal een memorabele winter worden, al de zoveelste sneeuwrit op rij! Ondanks m’n twee valpartijen toch blij dat ik gekomen ben. M’n lijf doet links pijn van schouder tot bil, maar dat zal over een paar dagen wel weer weg zijn! Ik denk dat dit de derde editie was en ik heb ze al allemaal gereden. Heverlee was ook een optie, maar ik ben toch blij dat ik daar niet naartoe gereden ben, want als het daar ook zo ijzig was, dan zou dat daar niets voor mij geweest zijn met al die hellingen en had ik daar ferm mijne pere gezien! Ik hoop dat er voldoende bikers waren opdat er ook nog wat zaad in ’t bakske zou overblijven voor de kinderen van de school!
rubber-12 wrote:Strammermax was een half uur voor mij vertrokken, aan de eerste bevoorrading had ik hem bij zijn lurf. We zijn dan +/- samen tot het einde doorgereden. Ik heb hem wel betrapt op het gebruik van de chicken escape op één van de heuvels aan het crossparcours.
Dan hebt ge mijn andere kippen-ontsnappingen nog niet gezien! Ik heb daar het hele kiekenkot onveilig gemaakt!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
stresskip
Mountainbiker

Post by stresskip »

Al bij al genomen toch een toffe voormiddag gehad.Vanuit Oostmalle met de bike erheen,de korte toer gedaan en terug naar Oostmalle.
Vandaag ondervonden onder de wielen : spekglad,spiegelglad,superglad......
Toch vond ik het positief dat de school de tocht niet heeft afgelast.De weersomstandigheden heb je niet altijd in handen en zoals gisterenavond het nog te doen was kan het 's morgens vlug omkeren.En uiteindelijk rijdt iedereen op eigen verantwoording.
Je moet ook denken : er komt bij een aflasting veel bij kijken: ten eerste ,de financiele kant,de mensen die paraat staan, de aanvragen voor natuur en bos (waar dikwijls heel veel moeite voor moet gedaan worden)
De omgeving heb je ook niet te kiezen .de school staat nu eenmaal in een weidelandschap dus moet je naar de boszones geraken.
Mijn vrouw zegt:"ge zijt zot om met zo'n weer te gaan fietsen" ik heb geantwoord " dan waren er in Berkenbeek nog meer dan 700 zotten".
Proficiat aan de organisatoren en volgend jaar naar de 1000 deelnemers.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

@StrammerMax :Alle man,96.5km met zo'n weer =D> .Gij moet nogal getraint zijn of een voorbereiding zijn op iets,mss een grote marathon of................
Sugarbelly biking
Mountainbiker

Post by Sugarbelly biking »

Wat er mij bij blijft van deze memorabele rit, suuuuuuuper (aangekondigd) glad, leuke single track's, spectaculere val partijen (ze vielen met bosjes) sympatieke nederlanders (sorry zeg nooit nederlander tegen een Zeeuw) bedankt jongens voor de hulp bij men val. Nu 24 uur later zit ik met men schouder in een verband en kan men linker arm amper bewegen, ik hoop dat ie tegen volgende week-end terug de oude is. verder proficiat voor de inrichters goed werk geleverd. Of ik terug kom volgend jaar....... zie maar dat het weer gesneeuwd heeft 8)
franske323
Mountainbiker

Post by franske323 »

stresskip wrote:Al bij al genomen toch een toffe voormiddag gehad.Vanuit Oostmalle met de bike erheen,de korte toer gedaan en terug naar Oostmalle.
Vandaag ondervonden onder de wielen : spekglad,spiegelglad,superglad......
Toch vond ik het positief dat de school de tocht niet heeft afgelast.De weersomstandigheden heb je niet altijd in handen en zoals gisterenavond het nog te doen was kan het 's morgens vlug omkeren.En uiteindelijk rijdt iedereen op eigen verantwoording.
Je moet ook denken : er komt bij een aflasting veel bij kijken: ten eerste ,de financiele kant,de mensen die paraat staan, de aanvragen voor natuur en bos (waar dikwijls heel veel moeite voor moet gedaan worden)
De omgeving heb je ook niet te kiezen .de school staat nu eenmaal in een weidelandschap dus moet je naar de boszones geraken.
Mijn vrouw zegt:"ge zijt zot om met zo'n weer te gaan fietsen" ik heb geantwoord " dan waren er in Berkenbeek nog meer dan 700 zotten".
Proficiat aan de organisatoren en volgend jaar naar de 1000 deelnemers.
ik ook van Malle naar ginder + grote toer alles goed voor 92 km.
wie zegt als ze beter deze toer aflassen kan volgens mij beter zelf thuisbluiven bij vriesweer ;) stel nu dat ze deze tocht op de laatste moment nog aflassen!!! want vroeger gaat niet want dan was het parcours wel goed dan staat daar 700 man te geelogen ik zou dan hier niet graag de commentaren lezen !!!!
het was idd op plaatsen spekglad maar dan pas je u toch aan en wie zegtr dat er te veel asvalt was dat begrijp ik helemaal niet ;) ik heb nergens asvalt gezien het was over lekker wit :p

organisatie meer dan 200% ok hier kunnen veel fietsclubs een voorbeeld aannemen en het weer heb je nu eenmaal als organisatie niet in de hand.
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

idd
Last edited by vliegende hollander on Sun 28 Feb 2010 17:51, edited 1 time in total.
Ps2erke
Mountainbiker

Post by Ps2erke »

Kunnen we ergens de foto's terugvinden?
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai zoekt klooster!

Post by StrammerMax »

StrammerMax wrote:Een weinig verder was een bevoorrading. Daar stond een biker die me toeriep dat ik dit stukje zeker moest meepikken, want dat het daar zeer mooi was. Je moest er eerst nog een lus rijden door een soort van parkdomein. De dames aan de bevoorrading wisten te vertellen dat daar vroeger een klooster was van nonnen (ik kon inderdaad een kapel tussen de bomen ontwaren toen ik de lus reed), maar dat het domein verkocht was en zou behouden blijven als natuurgebied. Met het risico dat daar later geen biker meer in mag! Het ritje daar was inderdaad de moeite waard.
Ik heb vanavond tegen een collega aan het vertellen geweest over deze toertocht en gevraagd of hij deze plek niet wist liggen. Hij vermoedde dat dit het voormalige klooster was dat op de Bredabaan ligt naast Coda Hospice. Klopt dat? Zo ja, kan je vanaf de Bredabaan naar de plek van de bevoorrading?

Die track naast het militair domein (met die metalen bruggen) liep naast een grote baan. Welke is dat? Van waar naar waar?

Ik ben niet curieus hoor, evenmin zeer godvruchtig, maar ik weet wel graag alles!

Ja, komen die foto's online?

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
'm biker
Mountainbiker

Post by 'm biker »

StrammerMax

Je collega heeft inderdaad gelijk dat het klooster van de "witte nonnen" naast Coda ligt en die pad met ijzeren bruggen ligt naast de baan van Wuustwezel naar Brecht.
Wij vinden het heel knap van de mensen van Berkenbeek om een toertocht in te richten die zo goed als volledig op grondgebied Wuustwezel blijft.
Wij helpen hen dan ook graag met het afpijlen van hun toertocht.
Een week later komen zij dan bij onze toertocht (Achterbroek) nen goeie trappist drinken, dus tot zondag he.
Post Reply