Zo 14/02/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Een akelig glad tochtje gereden vanochtend.
Een groot verschil met vorig jaar.
65 km km hebben we rondgefietst en een uurtje of 4 onderweg geweest.
Vooral in Nethen en Pecrot (rond de spoorweg) waren sommige stukken op het randje maar net doenbaar.
Alleen bij het laatste stukje wat samenviel met de kidstour stelde ik me toch wat vragen, niet zozeer voor ons, maar dan vooral voor de 'beginners' die hier over moesten. Maar niemand van ons is zwaar gevallen.
Bevoorradingen waren zoals steeds in orde. De douches waren nog warm. Organisatie was dus perfect.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Om 9u30 vertrokken voor de 65 km. Twas uitkijken, maar schitterend om deze tocht eens bij zo'n weer te kunnen rijden.

Alles ging goed tot kilometer 55, toen begon het (door de ijsregen en lichte dooi) wel erg glad te worden. 3 keer bijna tegen de korst om dan uiteindelijk toch een buiteling te maken.

Na verloop van tijd dan maar Heverleebos verlaten en via de grote baan het laatste stuk afgelegd. Ik had 68 km op de teller.

Maar ik vond het de moeite waard om af te komen.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

funkstar wrote:Alleen bij het laatste stukje wat samenviel met de kidstour stelde ik me toch wat vragen, niet zozeer voor ons, maar dan vooral voor de 'beginners' die hier over moesten.
Dat was die dalende dreef richting autostrade, die vanboven kapotgereden was door boswerkers hé ? Ja, daar heb ik ook efkes moeten denken aan de minder technische en/of de beginnende bikers onder ons - en ook de kids natuurlijk.
Maar als organisatie heb je niet te kiezen in Heverleebos en Meerdaalwoud : de bosbazen bepalen welke paden je MOET gebruiken, en als je hiervan durft afwijken riskeer je als organisatie een boete + verbod om de volgende paar jaren een TT te organiseren die door deze bossen gaat ...
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

funkstar wrote:Alleen bij het laatste stukje wat samenviel met de kidstour stelde ik me toch wat vragen, niet zozeer voor ons, maar dan vooral voor de 'beginners' die hier over moesten. Maar niemand van ons is zwaar gevallen.
Het feit dat de kidstour hier passeerde gaf idd een vals gevoel van veiligheid.

Bepaalde stukken (die met traktorsporen) waren gewoon niet te berijden.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Thierry wrote: Maar als organisatie heb je niet te kiezen in Heverleebos en Meerdaalwoud : de bosbazen bepalen welke paden je MOET gebruiken, en als je hiervan durft afwijken riskeer je als organisatie een boete + verbod om de volgende paar jaren een TT te organiseren die door deze bossen gaat ...
das dan enorm triestig...waar moeten wij onze sport nog uitoefenen? de groenen helpen alles om zeep #-o
hanssvk
Mountainbiker

Post by hanssvk »

Leuke tocht, wij hebben de 55 gedaan. Goede organisatie zoals altijd. Veel bikers waren afgeschrikt door de winterse omstandigheden, denk ik. Toch bikers gezien die van heel ver speciaal naar Heverlee gekomen waren. Hopelijk hebben wij beter weer volgende maand in Oud-Heverlee.
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Sumatra wrote:Vandaag voor de eerste keer een TT gereden 8)
De locatie vinden ging zeer vlot (ook omdat ik 5 jaar in Heverlee gestudeerd heb, maar kom :wink: ) en er was politie om het verkeer te regelen kortbij de start.
Inschrijving ging ook vlot (hoewel ik ook geen papiertje met noodnummer heb gekregen) en na een Jägermeister van start gegaan voor de 25km.
De bevoorrading rond 13km kwam als geroepen want na 4km begonnen mijn benen al vol te lopen (iets te snel gestart waarschijnlijk). Na de bevoorrading (tomatensoep met balletjes, wafels en banaan gegeten) ging alles veel vlotter.
Er zaten een paar mooie hellingen tussen en afdalingen, waarbij ik bij ééntje overkop ben gegaan over een boomstronk (zonder erg). Enige spijtige is dat er bij de 25km geen single tracks waren, maar dat was bij de andere afstanden ook niet echt het geval, naar wat ik gehoord heb.

De aanduidingen onderweg waren pico bello dus nergens verkeerd gereden. Max snelheid was 49.5km/u in een steile wegafdaling waarna een scherpe bocht op een grote weg uitkwam. Dit mocht wel aangeduid worden voor mensen die niet bekend zijn in de streek.

Ik heb mij er allezins rot geamuseerd en ga volgend jaar zeker terugkomen!
Inderdaad, geweldige afdaling, mijn kmteller tikte net geen 61 aan, moest dan ook drastisch in de remmen, mocht misschien wel een bordje staan ja, maar bon, mijn net ontluchtte remmen hielden stand!
fred racket
Mountainbiker

Post by fred racket »

Alweer een memorabele editie gereden vandaag.
Vond de ondergrond echt goed te doen, wel opletten natuurlijk en vooral niet panikeren bij de minste schuiver en van de remmen afblijven.
Heb er een aantal zien sukkelen in de verschillende afdalingen, terwijl snelheid soms het enige was wat je recht kon houden.
In de velden bij Bossut was het soms moeilijk vanwege de sneeuwblindheid. Probeer maar eens een wit pad te volgen op een witte achtergrond. 1X vastgereden in opgehoopte sneeuw, enkele slippers gemaakt maar toch niet gevallen en heelhuids aangekomen na 50km.
Heb 2 gasten zien rijden in korte broek! =D> =D> ofwel hadden ze een fietsbroek met haar op #-o Straffe gasten!!
Enfin, de organisatie was, zoals verwacht, alweer op en top.
Merci zoenkers en tot volgend jaar!
CRAPS
Mountainbiker

Post by CRAPS »

De 65 gedaan, doch, toen we op de laatste splitsing(we hadden er toen al 55) kwamen besloten we om eventjes de 45 km te volgen gezien de fel opkomende gladheid : resultaat, ipv iets minder km's te hebben, hadden we er 68 km's :-D Raar !
Alvast, ik vond het een toffe rit, na Huldenberg(bij de organisatie) in de sneeuw gereden te hebben zijn we volleerde sneeuwscooters geworden. De laatste 10 km's was het echt wel opletten geblazen, spekglad !
Goede organisatie ! Goed afgepijld, vlotte bevoorrading ! Heb mij goed geamuseerd en daar doen we uiteindelijk voor !
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Vandaag ook komen rijden en vond het f*cking glad. :-D

Goeie organisatie zoals elk jaar.

Klein verslag op www.mtbteamlas-ravx.be
Post Reply