Zo 14/02/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sumatra
Mountainbiker

Post by Sumatra »

Vandaag voor de eerste keer een TT gereden 8)
De locatie vinden ging zeer vlot (ook omdat ik 5 jaar in Heverlee gestudeerd heb, maar kom :wink: ) en er was politie om het verkeer te regelen kortbij de start.
Inschrijving ging ook vlot (hoewel ik ook geen papiertje met noodnummer heb gekregen) en na een Jägermeister van start gegaan voor de 25km.
De bevoorrading rond 13km kwam als geroepen want na 4km begonnen mijn benen al vol te lopen (iets te snel gestart waarschijnlijk). Na de bevoorrading (tomatensoep met balletjes, wafels en banaan gegeten) ging alles veel vlotter.
Er zaten een paar mooie hellingen tussen en afdalingen, waarbij ik bij ééntje overkop ben gegaan over een boomstronk (zonder erg). Enige spijtige is dat er bij de 25km geen single tracks waren, maar dat was bij de andere afstanden ook niet echt het geval, naar wat ik gehoord heb.

De aanduidingen onderweg waren pico bello dus nergens verkeerd gereden. Max snelheid was 49.5km/u in een steile wegafdaling waarna een scherpe bocht op een grote weg uitkwam. Dit mocht wel aangeduid worden voor mensen die niet bekend zijn in de streek.

Ik heb mij er allezins rot geamuseerd en ga volgend jaar zeker terugkomen!
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Schijfrem wrote:Ook terug van de Zoenkers hun "Siberië tocht"
Ik heb de 55km gereden maar maar had op het einde 53km op de teller. Ergens een splitsing gemist??

Het was bij momenten heel voorzichtig rijden, ik ben zelf één keer tegen de grond gegaan, vlak na de 1ste break in de Rue de la Forêt omhoog was het spekglad en boem ... op mijn fasaat!
Ik heb er vandaag veel zien de grond kussen, ergens op een kassei-afdaling was er net iemand ferm tegen de grond gesmakt en het zag er niet goed uit zo te zien.
Dan krijg je toch effe de rillingen en weet je weer dat vandaag met moeder natuur niet te sollen viel :-?

Soit, alles was OK voor mij maar ... wat ik niet begreep waren die nummers met de pechzones op. TOTAAL NUTTELOOS als je aan de inschrijving geen briefke krijgt met een noodnummer op en men nagelaten had om op die plaketten een noodnummer te vermelden!!
Hier hebben ze wat mij betreft ne kleine steek laten vallen.

Conclusie: een schitterende organisatie die ons weer een toffe zondag voormiddag heeft bezorgd. Merci dames en heren van de Zoenk.
Een 8 op 10 voor mij.
=D> =D>

enkele prentjes:

Image
Da is mijnen achterkant, da was echt wel een leuk stukje sneeuwfietsen!
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

MADRISTA666 wrote:
VTom wrote:
BULL150 wrote: [-X [-X [-X :^o :^o :^o
niets technisch ??????????
Niet op reageren, lijkt erop dat we hier te maken hebben met iemand die echt eens niet positief kan zijn over een TT. Enkele weken geleden dezelfde opmerking gemaakt en dan een antwoord van jewelste gekregen.
Laat deze commentaren van niet technisch...telleurstellend saai achterwege aub. [-o<
OPENBAAR FORUM, betekend dat ieder ZIJN mening mag uiten en weer is zo'n domme uitspraak van mijnheer VTOM!!! Moet toegeven de laatste weken tegenvallende tochten gereden en geef dan dit advies voor de mensen die graag een technisch tt'je rijden... mag zowel klimmend als dalend technisch zijn en dit zat er vandaag zo goed als niet in, verder een perfecte organisatie maar dat lees je natuurlijk niet hé tommeke
:lol: :roll:
gendarme cruchot
Mountainbiker

Post by gendarme cruchot »

@ madistra: hahahahaha wel ruzie maken opt forum, klig plat vant lachen,

bon, de volgende keer doen we ne groteren toer, wille of ni, the fun stuff zit pecies altijd in de grote km's...en niet in de kids toer hahahahaha

aan al diegene die reageren op madistra; het is echt ne goeie kerel, ik ben al bevriend met hem van in de kleuterklassen.

thumbs up aan iedereen die vandaag in het zadel zat (van een fiets)
Dieter S
Mountainbiker

Post by Dieter S »

Prima organisatie zoals steeds. Toch verrassend hoe zo'n parcours kan veranderen enkel door de passage van mountainbike-banden. De eerste 45km (bijna) overal goede grip, in het laatste gedeelte werden zelfs vlakke rechttoe rechtaan baantjes die enkel mountainbikers hadden gezien, ijsbanen. Ik denk dat de sneeuwlaag net iets te dun was om dit te vermijden. (Huldenberg lag er toch een paar cm meer)
Ja, die Aquarius-girls doen blijkbaar enkel de zomermaanden... 8)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

gendarme cruchot wrote:@ madistra: hahahahaha wel ruzie maken opt forum, klig plat vant lachen,

bon, de volgende keer doen we ne groteren toer, wille of ni, the fun stuff zit pecies altijd in de grote km's...en niet in de kids toer hahahahaha

aan al diegene die reageren op madistra; het is echt ne goeie kerel, ik ben al bevriend met hem van in de kleuterklassen.

thumbs up aan iedereen die vandaag in het zadel zat (van een fiets)

youre gay :-) mo k zien u ook geire zele
Last edited by madrista666 on Sun 14 Feb 2010 20:57, edited 1 time in total.
kever69
Mountainbiker

Post by kever69 »

hoeveel bikers hebben de sneeuw getrotseerd deze voormiddag? of is dat al gevraagd?
Ik had de indruk er toch wel zeer veel volk was.
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

Awel, tegen de goesting vertrokken s'morens maar blij thuisgekomen. Het glijden viel nog mee en zoals steeds was alles piccobello. Bij vertrek en aankomst hebben we een "senegal classic" banaantje gegeten =D>
Video impressie : http://www.garagetv.be/video-galerij/wi ... 0_wmv.aspx
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Iegienie wrote: Wie O Wie wilde dat ik de weg binnendoor toonde om zo rap mogelijk binnen te zijn ???

Een geluk dat ik je gered heb van dit akelig waanidee, en gewoon ben blijven tonen langs waar je ECHT moest rijden, en HOE je dat moest doen !!! anfijn, heb hier twee tieners rondlopen die ook al wel eens zeggen "awel pa, ist nog lang pa, ja pa, neen pa, maar pa toch ge doet gij nog een luske bij zeker pa", en ben er dus goed op getraind. Nu nog wat trainen op fietsen...

ahummmm... kgaat weer horen nu, peinz ik.
Niet iedereen wil vroeg naar huis omdat ze niet meer kunnen hé. Dat begint pas op een bepaalde leeftijd hebben ze mij gezegd. Ik zit nog in de vroeg naar huis om bij het vriendinneke te zijn fase. Dat doet mij eraan denken... zijde gij overal op en boven geraakt zoals ik? :p

@ De Zoenkers: volgend jaar misschien een vrijwilliger laten voorrijden bij het ochtendgloren met strooizout, dan diezelfde gast nog eens laten rijden nadat'm net toegekomen is. Jullie kennen wel de ideale man hiervoor zeker?
buffaloyann
Mountainbiker

Post by buffaloyann »

Uitstekende organisatie! Vond eerste km's van de tocht (55 km) niet echt de moeite, lang brede dreven zonder hoogteverschil. Daarna toch een aantal hele plezante stukken. Laatste km's waren extreem glad! Behoorlijk wat valpartijen gezien, zelf ook één keer zwaar onderuit gegaan.
Post Reply