Zo 13/02/2011 Wuustwezel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- vliegende hollander
- Mountainbiker
Post by vliegende hollander »
spijtig voor de organisatie vandaag, maar ik had beter mijn schaatsen aan getrokken vandaag. wat een ijsbaan!!
hadden ze vandaag de toertocht niet meer in de bossen kunnen laten doorgaan? daar viel het nochtans zeer goed mee! op de asfaltstroken (meer asfalt dan bos vandaag
) was het niet verantwoord om er met de fiets te rijden, ik durfde mijn drinkenbus maar amper te pakken, uit angst dat ik op mijn bakkes ging!! Er had meer ingezeten vandaag, klein en groot schietveld is maar weinig over heen gereden, sorry organisatie, maar ik vond het meer een wegrit dan een veldtoertocht. Het had beter afgelast geweest vandaag uit veiligheid voor de renners, heb voor het goede doel toch een beetje kunnen bijdrage vandaag. Het moet gezegd worden, het weer heeft men eenmaal niet in de hand he!! tot volgend jaar, hopende op toch veel meer bos- en veldstroken!
- SilverFokske
- Mountainbiker
Post by SilverFokske »
Inderdaad, eerste deel was een schaatsbaan.
Maar ik moet eerlijk zeggen, dat dit voor mij net het uitdagende element was. Anders zou ik er niet veel aan gevonden hebben. Veel rechte stukken, baan en bosdreven. Maar toch ook een paar mooie speeltuintjes (crossparcours en bosje erna, en de baggerplas van den E10).
Ik heb leren behoedszaam rijden in december, in O'broek en Sint-Job. Ijs alom.
Nu dus ook, en in 't bos gasgeven (al ben ik daar ook bijna onderuit gegaan).
Toch goed geamuseerd.
Meer dan een uur zitten wachten op den après, op Stammmer en Rubber. En wie kwam daar uiteindelijk toe, toen men al begon tafels op te ruimen??? Juist ja; die gasten. Nog ene mee gedronken, en terug huiswaarts. Alles bijeen, toch goed voor zo'n dikke 70 km.
Ahja, verder dik in orde. Bepijling ok. Bevoorrading ok (vooral de 2de). Seingevers (de juffen blijkbaar) op de meest gevaarlijke oversteekplaatsen.
Al bij al, goe bezig schoolgemeenschap! Doe zo voort.
cya
Maar ik moet eerlijk zeggen, dat dit voor mij net het uitdagende element was. Anders zou ik er niet veel aan gevonden hebben. Veel rechte stukken, baan en bosdreven. Maar toch ook een paar mooie speeltuintjes (crossparcours en bosje erna, en de baggerplas van den E10).
Ik heb leren behoedszaam rijden in december, in O'broek en Sint-Job. Ijs alom.
Nu dus ook, en in 't bos gasgeven (al ben ik daar ook bijna onderuit gegaan).
Toch goed geamuseerd.
Meer dan een uur zitten wachten op den après, op Stammmer en Rubber. En wie kwam daar uiteindelijk toe, toen men al begon tafels op te ruimen??? Juist ja; die gasten. Nog ene mee gedronken, en terug huiswaarts. Alles bijeen, toch goed voor zo'n dikke 70 km.
Ahja, verder dik in orde. Bepijling ok. Bevoorrading ok (vooral de 2de). Seingevers (de juffen blijkbaar) op de meest gevaarlijke oversteekplaatsen.
Al bij al, goe bezig schoolgemeenschap! Doe zo voort.
cya
- rubber-12
- Mountainbiker
Om 9:40 vertrokken voor de 45 km. Met de fiets heen en terug vanaf thuis (9 km enkel). Vanaf Achterbroek hingen pijltjes (wel een klein model, ik vraag me af of die vanuit de auto leesbaar zijn) naar de start.
Bepijling : eerste klas
seingevers : op de meeste gevaarlijke plaatsen met zijn twee
Bevoorrading : prima, twee stuks, een koude en een warme. Omdat we nogal laat waren op de tweede was er zelfs koffie en bokes voor de geïnteresseerden. De bevoorrading van de mensen aan de bevoorading peins'k.
Het was ferm glad met momenten. Ik lees hier vooral op het asfalt, maar in het bos was het ook glibberen. Ondanks superplatte bandjes ging vooral het achterwiel nogal eens een keer wat uit zijn spoor.
Leuke stukjes afgewisseld met baan, misschien wat meer baan dan andere tochten, maar het stoorde niet met die sneeuw en ijs. Zelfs asfalt had een fameus off-raod gehalte.
De sneeuw die vanaf halfweg begon te vallen, zorgde voor ferm verminderd zicht (den deze draagt een bril) en het tempo maar wat gedrukt.
Dat tempo lag sowiezo niet hoog vandaag, kwestei van geen risico's te nemen en wat van de natuur te genieten.
Het viel me wel op dat er gasten met een megavaart over sneeuw en ijs gaan, die hebben of een vijs los, sneeuwbanden of een superstuurmanskunst.
Uiteindelijk ben ik maar één keen bijna op mijn tutter gegaan, na het crossparcours, naast de draad die de scheiding met de weide was. Het lag daar een beetje schuin en superglad.
Strammermax was een half uur voor mij vertrokken, aan de eerste bevoorrading had ik hem bij zijn lurf. We zijn dan +/- samen tot het einde doorgereden. Ik heb hem wel betrapt op het gebruik van de chicken escape op één van de heuvels aan het crossparcours.
Bij aankomst Silverfokske tegen het lijf gelopen die naar zijn fiets onderweg was om dan zijn schup af te kuisen
. We zijn dan nog blijven plakken, het vat van de blonde leffe leeggedronken.
Deze keer waren we niet de laatsten, er zaten nog een paar bikers die met Valentijn niet naar huis wilden (durfden) en al een fameus stuk in hun voeten hadden. Om poeder voor dorstlesser in je bier te kappen moet je toch al fameus teut zijn.
Proficiat organisatie voor de moeite en de positieve sfeer.
Bepijling : eerste klas
seingevers : op de meeste gevaarlijke plaatsen met zijn twee
Bevoorrading : prima, twee stuks, een koude en een warme. Omdat we nogal laat waren op de tweede was er zelfs koffie en bokes voor de geïnteresseerden. De bevoorrading van de mensen aan de bevoorading peins'k.
Het was ferm glad met momenten. Ik lees hier vooral op het asfalt, maar in het bos was het ook glibberen. Ondanks superplatte bandjes ging vooral het achterwiel nogal eens een keer wat uit zijn spoor.
Leuke stukjes afgewisseld met baan, misschien wat meer baan dan andere tochten, maar het stoorde niet met die sneeuw en ijs. Zelfs asfalt had een fameus off-raod gehalte.
De sneeuw die vanaf halfweg begon te vallen, zorgde voor ferm verminderd zicht (den deze draagt een bril) en het tempo maar wat gedrukt.
Dat tempo lag sowiezo niet hoog vandaag, kwestei van geen risico's te nemen en wat van de natuur te genieten.
Het viel me wel op dat er gasten met een megavaart over sneeuw en ijs gaan, die hebben of een vijs los, sneeuwbanden of een superstuurmanskunst.
Uiteindelijk ben ik maar één keen bijna op mijn tutter gegaan, na het crossparcours, naast de draad die de scheiding met de weide was. Het lag daar een beetje schuin en superglad.
Strammermax was een half uur voor mij vertrokken, aan de eerste bevoorrading had ik hem bij zijn lurf. We zijn dan +/- samen tot het einde doorgereden. Ik heb hem wel betrapt op het gebruik van de chicken escape op één van de heuvels aan het crossparcours.
Bij aankomst Silverfokske tegen het lijf gelopen die naar zijn fiets onderweg was om dan zijn schup af te kuisen
Deze keer waren we niet de laatsten, er zaten nog een paar bikers die met Valentijn niet naar huis wilden (durfden) en al een fameus stuk in hun voeten hadden. Om poeder voor dorstlesser in je bier te kappen moet je toch al fameus teut zijn.
Proficiat organisatie voor de moeite en de positieve sfeer.
- Boduognat
- Mountainbiker
Ik heb me eigenlijk wel geamuseerd vandaag. Al vroeg ik me op sommige plaatsen ook wel af of het nog verantwoord was. Vooral het Witgoor was een spiegel. Op een stukje van paar honderden meter heb ik er daar zeker 5 onderuit zien gaan. En gewoon op recht stuk, zonder dat ze stuurden of aan hun rem kwamen.
Ik denk toch wel dat er hier een aantal mensen met meer dan kleerscheuren alleen zijn uitgekomen.
Had ook de indruk dat er daar al veel de brui aan gaven en terug naar de start gereden zijn.
Ondanks het feit dat ik nu niet de meest stuurvaardige ben, ben ik zelf wonder boven wonder recht gebleven. Heb zelfs maar 1 serieuze schuiver gemaakt en dat was op het moment dat ik dacht ; jip, ik ben er. Een 500 meter voor het einde, in een bocht op de asfalt ging mijn voorwiel ineens weg. Daar heb ik wel serieus geluk gehad dat ik niet op mijn radijzen ben gegaan. (ik rijd niet met klikpedalen dus mijn voeten stonden supersnel op de grond).
Mijn compagnon de route is wel 3 keer keihard gevallen, maar echt serieus hard. En 3 keer op dezelfde flank. Die gaat er toch serieus blauw en geel en zwart uitgekomen zijn denk ik.
Was eerste keer in weken dat ik me nog eens goed voelde op de mtb.
Pas op ; sommige stukken heb ik ook wel supervoorzichtig gedaan hoor.
De laatste km's had ik wel veel last van mijn ketting en tandwielen achteraan. Net of daar ijs op zat. Ketting schoot af en toe helemaal door.
Had 47,3 km op den toer aan 18,8 gem.
Denk eerlijk gezegd wel dat als deze toer georganiseerd zou geweest zijn een 4tal km verderop in Nederland dat hij dan afgelast geweest zou zijn. Heb zo het gevoel dat men in Nl iets sneller (en mss ook terecht) aflast.
Ik was ook enorm blij dat ik heelhuids thuis geraakt ben maar ik heb me (in tegenstelling tot vorige week in Kalmthout) vandaag wel geamuseerd. Maar ik had het eerlijk gezegd ook wel begrepen moest deze toer niet doorgegaan zijn.
Grote bravo aan de mensen die in dit weer aan de bevoorrading staan en de mensen over laten steken op grote banen. Je moet er maar staan in de sneeuw en in de kou een hele voormiddag lang.
En nu ga ik wachten tot ze bellen dat ik die mtb gewonnen heb
Ik denk toch wel dat er hier een aantal mensen met meer dan kleerscheuren alleen zijn uitgekomen.
Had ook de indruk dat er daar al veel de brui aan gaven en terug naar de start gereden zijn.
Ondanks het feit dat ik nu niet de meest stuurvaardige ben, ben ik zelf wonder boven wonder recht gebleven. Heb zelfs maar 1 serieuze schuiver gemaakt en dat was op het moment dat ik dacht ; jip, ik ben er. Een 500 meter voor het einde, in een bocht op de asfalt ging mijn voorwiel ineens weg. Daar heb ik wel serieus geluk gehad dat ik niet op mijn radijzen ben gegaan. (ik rijd niet met klikpedalen dus mijn voeten stonden supersnel op de grond).
Mijn compagnon de route is wel 3 keer keihard gevallen, maar echt serieus hard. En 3 keer op dezelfde flank. Die gaat er toch serieus blauw en geel en zwart uitgekomen zijn denk ik.
Was eerste keer in weken dat ik me nog eens goed voelde op de mtb.
Pas op ; sommige stukken heb ik ook wel supervoorzichtig gedaan hoor.
De laatste km's had ik wel veel last van mijn ketting en tandwielen achteraan. Net of daar ijs op zat. Ketting schoot af en toe helemaal door.
Had 47,3 km op den toer aan 18,8 gem.
Denk eerlijk gezegd wel dat als deze toer georganiseerd zou geweest zijn een 4tal km verderop in Nederland dat hij dan afgelast geweest zou zijn. Heb zo het gevoel dat men in Nl iets sneller (en mss ook terecht) aflast.
Ik was ook enorm blij dat ik heelhuids thuis geraakt ben maar ik heb me (in tegenstelling tot vorige week in Kalmthout) vandaag wel geamuseerd. Maar ik had het eerlijk gezegd ook wel begrepen moest deze toer niet doorgegaan zijn.
Grote bravo aan de mensen die in dit weer aan de bevoorrading staan en de mensen over laten steken op grote banen. Je moet er maar staan in de sneeuw en in de kou een hele voormiddag lang.
En nu ga ik wachten tot ze bellen dat ik die mtb gewonnen heb
- Boduognat
- Mountainbiker
Ha ja ; dat stukje singletrack langs het water (op en neer) (eigenlijk het mooiste stukje van het parkoers) heb ik halverwege maar verlaten wegens te gevaarlijk voor mij. Op de stukken naar beneden kon ik mijn fiets totaal niet onder controle houden. En als het pad dan nog een beetje schuin ligt, is het toch net iets te link voor me.
Daar heb ik (met veel moeite nog) het hoger stuk van het parkoers opgezocht.
- rubber-12
- Mountainbiker
Dat stuk heb ik, met pijn in het het hart, ook maar laten schieten.Boduognat wrote:Ha ja ; dat stukje singletrack langs het water (op en neer) (eigenlijk het mooiste stukje van het parkoers) heb ik halverwege maar verlaten wegens te gevaarlijk voor mij. Op de stukken naar beneden kon ik mijn fiets totaal niet onder controle houden. En als het pas dan nog een beetje schuin ligt, is het toch net iets te link voor me.
Ik was nog wat aan het twijfelen en was wat tegen de fotograaf aan het lullen, tot die, te voet, bijna op zijn snuit ging.
Alles bijeen vond ik deze tocht een stuk minder gevaarlijk dan die van St-Job een tijd geleden. Misschien ben ik handiger geworden.
@boduognat : De MTB hen ik zien buitenrijden met de winnaar erop, het zal voor een andere keer zijn
- vliegende hollander
- Mountainbiker
Post by vliegende hollander »
Dit snap ik niet, in kalmthout was het echt fantastisch rijden met hier en daar een vettig stuk en een zware modder strook, terwijl het vandaag echt levensgevaarlijk was om eigenlijk op je fiets te stappen, de organisatie had daar en tegen de soepstand dik voor melkaar en de meiden stonden op de juiste plek om over te steken( bredabaan had eigenlijk ook ene mogen staan).Boduognat wrote:op de grond).
.
in ieder geval, ik reed ieder geval liever in kalmthout vorige week dan vandaag in wuustwezel, al was het maar voor mijn eigen veiligheid!
ik vond het meer een wegrit dan een veldtoertocht, maar daar zijn de meningen uiteraard verdeeld over.
- Boduognat
- Mountainbiker
Heb daar zelf ook geen verklaring voor. Bosduin en ik, dat gaat niet samen. Ik vind dat al jaren aan een stuk den ambetantste toer van het jaar. Dat gaat ook wel in het koppeke zitten hevliegende hollander wrote:Dit snap ik niet, in kalmthout was het echt fantastisch rijden met hier en daar een vettig stuk en een zware modder strook, terwijl het vandaag echt levensgevaarlijk was om eigenlijk op je fiets te stappen, de organisatie had daar en tegen de soepstand dik voor melkaar en de meiden stonden op de juiste plek om over te steken( bredabaan had eigenlijk ook ene mogen staan).Boduognat wrote:op de grond).
.
in ieder geval, ik reed ieder geval liever in kalmthout vorige week dan vandaag in wuustwezel, al was het maar voor mijn eigen veiligheid!
ik vond het meer een wegrit dan een veldtoertocht, maar daar zijn de meningen uiteraard verdeeld over.
Mijn conditie is op het moment ook niet zo goed dat ik goed door de blubber kom. Dat doet ook veel he maar dat haalde ik vorige week in de topiv over Kalmthout al aan.
Vandaag had ik een goed gevoel (voor het eerst sinds lang) en ik had het gevoel dat ik (buiten dat stukje single track langs het water en het Witgoor) mijn mtb onder controle had.
Had ik nu vandaag 3 keer gevallen en niet mijn kameraad, dan had ik waarschijnlijk iets anders getypt.
Maar behalve 1 schuiver helemaal op het einde, is mij niets overkomen.
jakowako
Aan alle deelnemers een welgemeende dankuwel. Zaterdag wat het parkoers goed te doen. Vanochtend om 7 uur was het toch iets gladder. En toen begon het nog te sneeuwen. Toch waren er een 715 moedigen die kwamen inschrijven. Sommige hielden het na 8 km al bekeken (en mss terecht), andere hebben doorgezet en de volle 45 km uitgereden. Het was in ieder geval een zeer gladde toer, waarbij iedereen zijn stuurkunsten nog eens heeft kunnen oefenen. We hopen dan ook dat iedereen toch een beetje heeft kunnen genieten van onze toer, met de twee bevoorradingsposten en een gezellige cafetaria. De fiets werd gewonnen door een plaatselijke jongeman uit Wuustwezel, die een gepaste ereronde reeds doorheen de cafetaria.
OOk een gemeende dankuwel aan de helpers van Achterbroek. Dankzij deze bikers werd onze toer weer perfect uitgepijld. Deze mannen houden volgende week een veldtoertocht te Kalmthout / Achterbroek. Allen daarheen zou ik zeggen.
Bedankt en tot volgend jaar!!!
School berkenbeek
OOk een gemeende dankuwel aan de helpers van Achterbroek. Dankzij deze bikers werd onze toer weer perfect uitgepijld. Deze mannen houden volgende week een veldtoertocht te Kalmthout / Achterbroek. Allen daarheen zou ik zeggen.
Bedankt en tot volgend jaar!!!
School berkenbeek
Wij waren ook met 6 man afgezakt naar hier.
3 van ons groepje zijn ook aan de Bredabaan afgehaakt...
Terwijl het stuk over de Bredabaan beter berijdbaar was dan het eerste.
Bevoorrading en pijlen was meer dan in orde.
Achteraf een Leffeke gedronken en toch nog een troostprijsje mee naar huis kunnen nemen.
Merci
3 van ons groepje zijn ook aan de Bredabaan afgehaakt...
Terwijl het stuk over de Bredabaan beter berijdbaar was dan het eerste.
Bevoorrading en pijlen was meer dan in orde.
Achteraf een Leffeke gedronken en toch nog een troostprijsje mee naar huis kunnen nemen.
Merci