Zo 14/02/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SCHOVIE
Mountainbiker

Post by SCHOVIE »

Op zondag 14 maart 2010 organiseert :
WIELERCLUB SPORTVRIENDEN VAN KAPELLEKE
alweer haar befaamde (Lente) - mountainbiketocht in WEMMEL.

De deelnemers die voor één van de afstanden kiezen, krijgen een stevige portie veld- en boswegen in Vlaams-Brabant voor de wielen geschoven en diegenen die aan onze vorige edities deelnamen weten dat we telkens het parcours vernieuwen en aanpassen aan de weersomstandigheden....

Wij bieden u het volgende :

- 3 afstanden : 25, 45 en 60km allemaal duidelijk afgepijld
- tevens wordt er een KIDS- tour voorzien
- een ruime bevoorrading (fruit –krachtdrank – cake – mars en zelfgemaakte Bodding
- ruime parkings (Parking GB – Parking Lidl – Parking Brantano enz)
- kleedkamers en warme douches op Voetbalplein KVK Wemmel
- meerdere afspuitstanden , hulppost (EHBO) en efficiënte pechverhelpingsdienst
- bewaakte fietsenparking voor en na de tocht
- veel Leffe en GRATIS hotdog

Het vertrek is voorzien aan de Gemeentelijk Voetbalstadium
“Marcel Van Langenhove” aan de Brusselse steenweg 111 in Wemmel.
Inschrijven kan van 08u00 tot 10u30 voor de 60 km en van 08h00 tot 11h00 voor de andere afstanden

U kan het stadium bereiken via de Brusselse Ring Afrit Wemmel of UZB (vroeger AZ).
Vanaf deze afritten is de nodige bewegwijzering voorzien tot aan de parkings.

Wie de vorige jaren present was, weet dat wij niets aan het toeval overlaten om
u allen een aangename fietsvoormiddag te bezorgen.

Voor meer info en voorbeschouwingen kan je nu al terecht op onze website
http://www.wielerclubwemmel.be.

Wij wensen u alvast veel fietsplezier.
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

@hierboven: ik denk da gij op e verkeerd toppeke geduwd hebt, misschien best nieuw eigen topic maken :wink:

Verder nog één opmerking die me te binnen schiet: da's nu al drie weken op rij dat ik uitkijk naar de aquarius-blondines op de bevoorradingen, en drie keer diezelfde kerel... Doe dáár eens iets aan! [-o<
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

PsYchO66 wrote:@hierboven: ik denk da gij op e verkeerd toppeke geduwd hebt, misschien best nieuw eigen topic maken :wink:

Verder nog één opmerking die me te binnen schiet: da's nu al drie weken op rij dat ik uitkijk naar de aquarius-blondines op de bevoorradingen, en drie keer diezelfde kerel... Doe dáár eens iets aan! [-o<
die bewaren ze voor in de zomer, zou een beetje tevéél buitentemperatuur zijn op een bepaalde plek nu... :wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

met de maten ook deze klassieker gedaan. tot aan de eerste bevoorrading ging alles heel vlot, daarna kwamen absoluut de mooiste stukjes van de ganse toer, en laatste 20km waren veruit de gladste van de winter, heb nochtans al een tt-ke of tien in de sneeuw gedaan deze winter. deze keer nochtans dikwijls vrij akelige toestanden, al had ik ergens de sjans dat ze altijd voor me vielen, en dat ik op tijd wist waar je supervoorzichtig moest zijn.

maar wat is dat toch ongelofelijk dood dood jammer dat ze absoluut niks niks niks niks meer mogen in het meerdaalwoud. zo'n schoon bos, en men mag er alleen maar de oersaaie dreven op, eigenlijk is dat een echte pure schande. en wat willen die boswachters daar eigenlijk mee bewijzen ? dit bos zit zowiezo altijd vol wandelaars/lopers/fietsers, waarom geeft dat dan om daar eens een toertocht door te laten trekken ?

in ieder geval : tot volgend jaar !!!
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Iegienie wrote: deze keer nochtans dikwijls vrij akelige toestanden, al had ik ergens de sjans dat ze altijd voor me vielen, en dat ik op tijd wist waar je supervoorzichtig moest zijn.
Gij rijdt zoals een Siberische vleermuis. Veel lawaai en dan via de echo horen waar het glad is... Alleen jammer dat ge daarmee niet kunt sprinten. ;)

Ik ben er trouwens in geslaagd 1x verkeerd te rijden. Links het veld in, in plaats van rechts de kasseien verder naar beneden te dokkeren. De grap was dat zelfs op de verkeerde weg er nog een eind verder een pijl stond om rechtdoor te rijden. Het was wel de laatste, want verderop was er niks meer...

Ik weet eigenlijk niet hoeveel kilometers, hoe snel en hoe lang ik gereden heb. Ik ging er immers van uit dat sneeuwmonster Phille her en der ging opduiken om te zeggen dat ik er bijna was. Maar buiten dat, de kou, de gladde stroken, de ontbrekende blondines, het gemekker van een ouw Pie, het feit dat ik bergop niet snel genoeg reed, was het allemaal dik in orde!!!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

JFK wrote:
Iegienie wrote: deze keer nochtans dikwijls vrij akelige toestanden, al had ik ergens de sjans dat ze altijd voor me vielen, en dat ik op tijd wist waar je supervoorzichtig moest zijn.
Gij rijdt zoals een Siberische vleermuis. Veel lawaai en dan via de echo horen waar het glad is... Alleen jammer dat ge daarmee niet kunt sprinten. ;)

Ik ben er trouwens in geslaagd 1x verkeerd te rijden. Links het veld in, in plaats van rechts de kasseien verder naar beneden te dokkeren. De grap was dat zelfs op de verkeerde weg er nog een eind verder een pijl stond om rechtdoor te rijden. Het was wel de laatste, want verderop was er niks meer...

Ik weet eigenlijk niet hoeveel kilometers, hoe snel en hoe lang ik gereden heb. Ik ging er immers van uit dat sneeuwmonster Phille her en der ging opduiken om te zeggen dat ik er bijna was. Maar buiten dat, de kou, de gladde stroken, de ontbrekende blondines, het gemekker van een ouw Pie, het feit dat ik bergop niet snel genoeg reed, was het allemaal dik in orde!!!
Wie O Wie wilde dat ik de weg binnendoor toonde om zo rap mogelijk binnen te zijn ???

Een geluk dat ik je gered heb van dit akelig waanidee, en gewoon ben blijven tonen langs waar je ECHT moest rijden, en HOE je dat moest doen !!! anfijn, heb hier twee tieners rondlopen die ook al wel eens zeggen "awel pa, ist nog lang pa, ja pa, neen pa, maar pa toch ge doet gij nog een luske bij zeker pa", en ben er dus goed op getraind. Nu nog wat trainen op fietsen...

ahummmm... kgaat weer horen nu, peinz ik.
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

BULL150 wrote:
MADRISTA666 wrote: tochtje zelf teleurstellend saai en niks technisch!
[-X [-X [-X :^o :^o :^o
niets technisch ??????????
Niet op reageren, lijkt erop dat we hier te maken hebben met iemand die echt eens niet positief kan zijn over een TT. Enkele weken geleden dezelfde opmerking gemaakt en dan een antwoord van jewelste gekregen.
Laat deze commentaren van niet technisch...telleurstellend saai achterwege aub. [-o<
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

VTom wrote:
BULL150 wrote:
MADRISTA666 wrote: tochtje zelf teleurstellend saai en niks technisch!
[-X [-X [-X :^o :^o :^o
niets technisch ??????????
Niet op reageren, lijkt erop dat we hier te maken hebben met iemand die echt eens niet positief kan zijn over een TT. Enkele weken geleden dezelfde opmerking gemaakt en dan een antwoord van jewelste gekregen.
Laat deze commentaren van niet technisch...telleurstellend saai achterwege aub. [-o<
OPENBAAR FORUM, betekend dat ieder ZIJN mening mag uiten en weer is zo'n domme uitspraak van mijnheer VTOM!!! Moet toegeven de laatste weken tegenvallende tochten gereden en geef dan dit advies voor de mensen die graag een technisch tt'je rijden... mag zowel klimmend als dalend technisch zijn en dit zat er vandaag zo goed als niet in, verder een perfecte organisatie maar dat lees je natuurlijk niet hé tommeke
Last edited by madrista666 on Sun 14 Feb 2010 19:54, edited 1 time in total.
BelgianTriple
Mountainbiker

Post by BelgianTriple »

Door omstandigheden maar de 25 gedaan (waren er 28 uiteindelijk) In de sneeuw is heel plezant en het lag er hier en daar inderdaad serieus glad bij.

Tegen km 20 een afdaling op asfalt waar mijn voorwiel halverwege plots grip verloor. Knal met de dij tegen het asfalt gesmakt (mooi blauw en dik nu) en met schouder mijn schoonbroer zijn achterwiel geraakt. hij is recht kunnen blijven maar hij wou vertragen om te chekcken of ik ok was en is hierdoor zelf onderuit gegaan. Allebei toch kunnen doorrijden. Die baan was echt SUPERGLAD #-o
Om een of andere reden vond ik deze moeilijker dan Huldenberg.

Grappig bij de bevoorrading:kerel vroeg aan iemand om op zijn achterderailleur te pissen, want die was bevroren. De eerste kandidaat heeft het niet gedurfd (Is dat uwe fiets wel?) :lol:

Heel goede organisatie ! Dikke pluim.
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Gé claxon wrote:langs deze weg wou ik de mensen van het vlaams kruis bedanken voor de goede zorgen =D> =D> =D> ze hebben mijn pijntje heel goed verzorgt :cry: ben begot zelfs niet tot aan de eerste bevoorrading geraakt :oops:
Ik ook niet want ik ben bij hem gebleven :cry: :cry: :cry:
Ik moet hier wel vermelden dat er straffe beren onder de deelnemers waren. Ikzelf kon de kou niet overwinnen. bevroren (of toch bijna) tenen, vingers en neustopje. Niks voor mij, alhoewel ik het traject leuk vond! IK TRACHT NAAR DE ZOMER!!!!!!!

Proficiat aan de ZoeNK-ers en bedankt aan de Vlaamse kruismensen om mijne maat te verzorgen!!! :wink:
Post Reply