Zo 14/02/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker

Post by Ghostbiker Mrc »

Ook terug vanuit Heverlee,het parcours lag erbij zoals gisteren beschreven,met de nodige voorzichtheid de 45 afgebold zonder de grond te kussen (met de Nobby nicskes vooraan 1,9 en achter 2 bar) :bounce: zeer leuke tocht gehad waarvoor dank aan de Zoenkers =D>
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

keek uit naar deze tocht na pellenberg vorige week heb 59 km op de teller en 830 HM alles was mooie geregeld =D> =D> =D> maar toch een beetje ontgoocheld door die lange dreven door de bos daar was niet zoveel aan. Wel een paar prachtige stukken gedaan met fijne klimmetjes en deze maken veel goed. Ik heb waarschijnlijk ook een paar pijltjes gemist voor de 65 km. Toch fijne voormiddag gehad en daar gaat het om en voor de rest van de dag ben ik nu een lammetje. Tot de volgende keer en dan misschien een editie zn sneeuw en ijzel.
pcrispey
Mountainbiker

Post by pcrispey »

Ook de grote afstand gedaan had 62.9 km aan net geen 21 gem niet slecht denk ik.

2 maal de ondergrond gevoeld maar zonder erg. Daarna banden nog wat afgelaten minder dan 1.8 bar dus.

Mooi parcours beetje in de andere richting van vorig jaar.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Toch maar niet naar Holland voor te schaatsen,geen tocht gevonden met wat kilometers.Dan naar Heverlee gereden voor de tocht van 65km .Dat stukske van Bossut +de rest tot Archennes had ik gisteren niet gedaan en dit was toch wel pittig moet ik zeggen.Schitterend gewoon.Ik weet niet wat jullie denken maar op het laatste was het spiegelglad en 2xonderuuit gegaan zonder gevolgen.Het pacours was echt plat gewalst en daardoor kwam er ijs op te staan.maar ik was niet alleen die zo voorzichtig was ,blijkbaar waren er velen die er zo over dachten.
Ja mannen,jullie hebben echt het uiterste uit de streek gehaald en daarvoor men felicitaties ook bevoorrading was top maar daar maak ik weinig gebruik van omdat ik een vast stramien heb in men voeding.

Goed voor een viertal uurtjes mountainbike plezier en geen noemenswaardige problemen en dit is toch ook al iets met zulke weersomstandigheden.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

=D> Dikke proficiat aan de organisatoren =D>

Mooie TT en man dat winterweer is echt mijn ding wel.
Ik heb me kostelijk geamusseerd vandaag.

Wij hebben de 45 km gereden. Toch wel iets anders dan die moddertocht van vorige week. Eindelijk kon er toch is wat doorgereden worden.

2.25 Noby Nic vooraan op 1,9 bar en 2.4 Fat Albert achteraan op 2,2 bar.
Geen enkele keer de grond gezien van kortbij en ook niet supper voorzichtig geweest. Voor mij nog steeds een uitstekende wintercombinatie.

Voor de tocht van 45 km werden er op mijn gps 551 hoogtemeters opgemeten.

Voor de geïnteresseerden hier het gpx track bestand van de 45km.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rwryhgcgdzvxgpfr

Zijn er nog mtb'ers die een andere afstand hebben geregistreerd en deze ter beschikking willen stellen?
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Last edited by Kraura on Sun 14 Feb 2010 17:55, edited 1 time in total.
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Vandaag de 45 gebold, en inderdaad redelijk wat plekken waar het opletten geblazen was. Ben toch de hele rit recht gebleven dus het was zeker wel te doen. Enkel verschoten van de verstopte fotograaf zijn flash en zo tegen da boompke in den bocht geknald :lol: Gelukkig nog een jong boompje dus ik kwam er als overwinnaar uit.

Parcours was mooi, bijna constant in het bos, maar zoals hierboven al aangehaald wel veel brede dreven. Toch ook wel paar zeer mooie stukjes, alleen jammer dat het door de gladheid de fijne afdalingen toch met wat reserves moesten genomen worden (dat moet natuurlijk niet, maar leek me toch wel aangewezen).

Bepijling overal in orde, enkel één splitsing gemist, bordje stond er maar gemist door concentreren op de gladde sporen. Verder ook alles in orde zoals het moet zijn, goeie bevoorrading, warme en propere douches, fietsenstalling, jaegermeister, ne lekkere hamburger en overal sympathieke mensen :-D

Proficiat aan de puike organisatie, en tot volgend jaar!
Freggeltje
Mountainbiker

Post by Freggeltje »

Vond het maar een saaie tocht: op de 40km nog geen 500m singletrack.
Gelukkig lag er sneeuw, dat maakte het nog een beetje spannend...
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ook terug van de Zoenkers hun "Siberië tocht"
Ik heb de 55km gereden maar maar had op het einde 53km op de teller. Ergens een splitsing gemist??

Het was bij momenten heel voorzichtig rijden, ik ben zelf één keer tegen de grond gegaan, vlak na de 1ste break in de Rue de la Forêt omhoog was het spekglad en boem ... op mijn fasaat!
Ik heb er vandaag veel zien de grond kussen, ergens op een kassei-afdaling was er net iemand ferm tegen de grond gesmakt en het zag er niet goed uit zo te zien.
Dan krijg je toch effe de rillingen en weet je weer dat vandaag met moeder natuur niet te sollen viel :-?

Soit, alles was OK voor mij maar ... wat ik niet begreep waren die nummers met de pechzones op. TOTAAL NUTTELOOS als je aan de inschrijving geen briefke krijgt met een noodnummer op en men nagelaten had om op die plaketten een noodnummer te vermelden!!
Hier hebben ze wat mij betreft ne kleine steek laten vallen.

Conclusie: een schitterende organisatie die ons weer een toffe zondag voormiddag heeft bezorgd. Merci dames en heren van de Zoenk.
Een 8 op 10 voor mij.
=D> =D>

enkele prentjes:

Image

Image

Image
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

De noodnummers lagen op de tafels van de inschrijving, kon je gewoon meenemen.
Post Reply