Za 13/02/2010 Assebroek / Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
marcievus
Mountainbiker

Post by marcievus »

Superfan wrote:het is niet moeilijk dat dit een vlamparcour is, 't is net gelijk een wegrit.
ik zou echt wel graag ne keer zien hoe ze aan 65% off-road komen, want mannen kasseien dat is geen off-road hoor.

ik ga hier niet snel negatieve kritiek neerpennen, maar ik vond dit een vtt onwaardig, als je ziet dat we vorige week in Sijsele in dezelfde omgeving een super tt hebben gereden, dan weet je het wel.

Een simpel blad papier met de aanduiding waar de douches voor de dames en de heren was, dat was blijkbaar ook teveel gevraagd.

En vooral ik weer een hoop kritiek over mij krijg, ik was echt niet de enige die hier zo over denkt, misschien durven anderen het niet zo stellen, en ja, ik help al 14 jaar tt's organiseren, ik weet waarover ik spreek.
Als het goed is dan is het goed, als het slecht is dan mag het ook gezegd worden, en dit was slecht.
ik denk dat je nagels met koppen slaat.
Ik had net hetzelfde gevoel, heb deze voormiddag de 55 km gereden en vond het zoveel road dat ik uit armoede de reigers in de sloten ben beginnen tellen.
Enkel het (gekende ) stuk langs het schipdonkkanaal heeft me kunnen bekoren, maar ik had steeds weer het gevoel dat er veel meer uit te halen was dan nu. waarom al die weilanden links of rechts laten liggen en gewoon rechtdoor over een stuk asfalt rijden????
hebben jullie dan geen moeite gedaan om een plaatselijke landbouwer aan te spreken? er staan nu toch geen gewassen op de velden?
Zo rijden we langs het paalbos en niet erdoor #-o #-o #-o
het stuk in ryckevelde mocht ook iets anders zijn dan de spoorwegbedding.
Ik vond dat alles in functie van de tocht langs het schipdonkkanaal stond en hoe we er geraakten en weer terug kwamen, was blijkbaar niet zo belangrijk.
Van mij krijgen de organisatoren wat krediet, maar het is idd hun eerste organisatie niet.
En zoals Superfan al zei, als je hier op het forum durft je mening zeggen, krijg je bakken kritiek over je.
Hopelijk volgend jaar beter!!!!
Last edited by marcievus on Sat 13 Feb 2010 17:41, edited 2 times in total.
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

hier ook de grote toer gereden en vond het toch plezant,oke een groot stuk weg voor het kanaal maar toch ook een heel groot stuk offroad langs het kanaal =D> =D> die alles terug goed maakt,ideaal weertje om te fietsen,grote parking,1 goede bevoorrading,goede douche's en leuke apres,mij zien ze hier volgend jaar wel terug :lol: :lol: =D> =D>
full-bull
Mountainbiker

Post by full-bull »

heb de vorige jaren telkens in oedelem gereden en dacht om een nieuwe organisatie een hart onder de riem te steken en daar te komen rijden.
heb ik het mij beklaagt. volgend jaar zonder twijfel terug oedelem
young wtc olympiatje
Mountainbiker
Location: ridley noah rs; granville sonic di2; Ridley crosswind,....

Post by young wtc olympiatje »

Ik vond het een mooie rit! proficiat aan de organisatie =D>
alleen een beetje te weinig offroad je kon veel meer offroad erin gestoken hebben in Ryckevelde enzo...., maar het teweinig aan offroad is niet erg want op de baan gaat dat toch goe met een crossfiets :P
En juist mss een 2de stop voor de 55km.
Proficiat De Breydelzonen! :P

tot volgend jaar

grtz Young wtc olympiatje
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Beste Breydelzonen, naar mijn bescheiden mening veel te veel baan [-X . Had het nat en slijkerig gelegen, dan hadden sommige stroken er vettiger bijgelegen maar nog steeds zou het MTB-gehalte laag gelegen hebben. Persoonlijk toch nog een lastige rit gehad daar met veel te lage druk op de banden gestart "denk iets minder dan 1,5bar) met als gevolg dat ik op de baan niet goed vooruit kwam. Eén bevoorrading op de 55 was dus voor mij ook te weinig. Bij de bevoorrading banden laten bijblazen, man man wat een verschil.
Na een korte gezellige babbel met Bushrider de tocht naar huis aangevat (langs de boane :P ) en met 79km op de teller en bevroren tenen aangekomen.
Stalen ros ook naar de fietsenmaker gebracht daar slag in achterwiel door losse spaak - waarschijnlijk te veel op m'n velg gebokt.
Breydelzonen, herpak jullie of mij zien ze hier niet meer terug. Eerlijkheidshalve wel nog aan toe voegen dat ik vorige jaar (zelfde startplaats - andere organisatie?) hier een veel betere rit gereden heb.
bouten
Mountainbiker

Post by bouten »

Superfan wrote:het is niet moeilijk dat dit een vlamparcour is, 't is net gelijk een wegrit.
ik zou echt wel graag ne keer zien hoe ze aan 65% off-road komen, want mannen kasseien dat is geen off-road hoor.
Akkoord ik heb maar de kleine afstand gereden maar als ik daar 3km off-road heb gehad, dan is dat veel, dus....

ik ga hier niet snel negatieve kritiek neerpennen, maar ik vond dit een vtt onwaardig, als je ziet dat we vorige week in Sijsele in dezelfde omgeving een super tt hebben gereden, dan weet je het wel.

Het verhaal dat jullie op dezelfde datum als Oedelem zitten, dat wisten jullie al voor je deze datum overnam en dat is nog geen reden om er dan maar een wegrit van te maken. [-X [-X

Wat helemaal niet kan is dat je voor de kleine afstand de volle pot mag betalen en dat je nog niet eens een bevoorading aangeboden krijgt.
Het is niet omdat we de korte afstand biken dat we op die manier moeten behandeld worden, we komen al met de bike van huis en moeten dan nog terug, al ne keer gedacht aan de klein mannen die deze afstand biken????
Als je de heren er attent op maakt dan horen ze het blijkbaar in Keulen donderen, dat ze er aan zullen denken voor de volgende keer... dat is flauwe kul, het is NU dat het telt en niet een volgende keer.
Misschien moeten jullie zelf ne keer meer gaan biken, dan zul je zien hoe het er echt aan toe gaat.

Een simpel blad papier met de aanduiding waar de douches voor de dames en de heren was, dat was blijkbaar ook teveel gevraagd.

Met andere woorden, hier zien ze me nooit meer terug, en ik zal er nog ne keer goed over nadenken of ze mij op hun zomeractiviteiten met de koersfiets nog zullen zien. Dit was puur winstbejag.

En vooraleer ik weer een hoop kritiek over mij krijg, ik was echt niet de enige die hier zo over denkt, misschien durven anderen het niet zo stellen, en ja, ik help al 14 jaar tt's organiseren, ik weet waarover ik spreek.
Als het goed is dan is het goed, als het slecht is dan mag het ook gezegd worden, en dit was slecht.
Heb getwijfeld tussen deze en Oedelem .
Dan toch voor Oedelem gekozen en gezien de commentaren de juiste keuze gemaakt want hier had je veel off-road
en 2 uitgebreide bevoorradingen(op de ene aquarius en op
de 2e redbull en op beide warme soep)
Hopelijk leren ze hieruit [-o<
xtreem09
Mountainbiker

Post by xtreem09 »

Ik heb oedelem gereden en het was tip top in orde geen klagen,
volgend jaar zeker terug
Atlintis
Mountainbiker

Post by Atlintis »

ik kan beamen wat de vorige commentaren al aantonen, veel te weinig off-road. Man, heb ik mij verveeld dat lange stuk voor het schipdonkkanaal.
Dat vond ik er echt wel over, best dat het stuk langs het kanaal erin zat, want anders was ik beter met de koersfiets gestart.

Hopelijk leren ze hier uit voor hun toekomstige tochten!
borasi
Mountainbiker

Post by borasi »

Deze voormiddag oedelem gereden met schoonvader en de tocht was af .
ze hebben er alles uit gehaald en was aangenaam verast.
Quattro
Mountainbiker

Post by Quattro »

Deze morgen ook de 55km gereden. Had zelf drank en wat te eten mee dus de tocht met "maar" 1 bevoorrading wel overleefd.
Wat het parcours betreft: Van mijn kant al een kleine proficiat omdat een rit vanuit Assebroek eens niet richting Beernem en Beverhoutsveld gaat. De eerste bosjes en stukjes offroad vond ik wel leuk. Daarna inderdaad een redelijk lang stuk baan tot aan het Schipdonkkanaal. Maar voor zo'n kilometerslange singletrack heb ik dat wel over. De bevoorrading was voor mij perfect in orde. Sportdrank, soep, wafels, chocolade, banaan,... Het stuk terug van het Schipdonkkanaal naar Assebroek mocht er inderdaad wel wat meer afwisseling ingezeten hebben. Lange rechte stukken, zowel road als off-road. We zijn inderdaad een aantal bossen en velden gepasseerd waar zeker meer uit te halen viel.

Afspuitstand, Leffe en boterham nadien waren ook in orde. Mits wat extra afwisseling in het parcours kan dit een heel mooie tocht worden.
Post Reply