Zo 14/02/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hammeveld wrote:Gebruik gezond verstand, rij door waar het kan en oppassen bij afdalingen.

2 weken geleden was het ook zo in huldenberg.

in bos kan je goed doorrijden maar op asfalt en wegen moet je oppassen.

In Huldenberg een paar zien vallen, maar was wegens te overmoedig.
Dat is het zo ongeveer in een notedop. Gisteren nog bijna 40km gaan biken door veld en bos. Vooral opletten waar er reeds sporen zijn, van wagens of jeeps. De overgang in grip tussen deze sporen en de lossere sneeuw ernaast is markant.
Ik heb van de club nog geen licentie ontvangen voor dit jaar, moet het dus met het kaartje van 2009 doen. Als dat geen probleem is kom ik me wel inschrijven.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

is die sneeuw ondertussen ni al serieus "oud" aant worden ?
heb de indruk da de niet-aangeroerde sneeuw ondertussen al zo half gesmolte / half ijs is ?
heb nog altijd ni beslist #-o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

het blijft korrelsneeuw. Hier en daar liggen ze serieuze ijsplekken door de zon en dan opnieuw aanvriezen. En er valt nog steeds lichte sneeuw bij.
In de velden zal je ook merken dat er flink wat plaatsen zijn waar er opgewaaide stuifsneeuw ligt, ook geen sinecure om daar door te fietsen, zelfs als er al sporen zijn van jeeps en dergelijke.
havy weight
Mountainbiker

Post by havy weight »

Is er met ne furious fred te rijden in deze omstandigheden
26 x 2.0 ? ? ?
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

havy weight wrote:Is er met ne furious fred te rijden in deze omstandigheden
26 x 2.0 ? ? ?
je kan ook gewoon slicks steken dat rijd beter op asfalt.... #-o .Alle gekheid op een stokje een FF steek je toch niet hé met dit weer!? Ik heb deze morgen een 50km met de mtb in de velden gezeten en een Noby N doet het zeer goed. :wink:
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

tyro13 wrote:
havy weight wrote:Is er met ne furious fred te rijden in deze omstandigheden
26 x 2.0 ? ? ?
je kan ook gewoon slicks steken dat rijd beter op asfalt.... #-o .Alle gekheid op een stokje een FF steek je toch niet hé met dit weer!? Ik heb deze morgen een 50km met de mtb in de velden gezeten en een Noby N doet het zeer goed. :wink:
klopt ik rijd hele winter al op noby n voor racing r achter , gaat net= niet teveel druk , = en geen zotte dingen doen , toch ni tijdens t fietsen , bij de apres mag da wel zunne :lol:
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Als het parcours verkent is vandaag laat nog eens iets weten over de staat en de glibberigheid ervan. Ik zou graag komen maar niet om te schaatsen. Liefst betrouwbare info aub. De tocht in Herzele lag er vandaag zeer goed bij, zelfs zeer goed berijdbaar.
Ik wil gerust 1 uur rijden naar daar maar dan niet om 40km te fietsen, liefst wat verder, daarmee dat ik vraag of er vlot te fietsen valt?
turbotiger
Mountainbiker

Post by turbotiger »

rocket ron 2.1 voor, albert alpencross achter. 1.9kg/druk voor 90 kg +11 kg voor veloke.

tot morgen
havy weight
Mountainbiker

Post by havy weight »

Met wat rijden ze in het veld (cyclocross) als het gesneeuwd heeft en er alles bevroren bij ligt? inderdaad slicks met profiel aan de zijkant en diamantjes in het midden, dit is nu net wat er met een Furious Fred overeenstemt. Een NN of RR hebben te weinig kontakt met het ijs waardoor je sneller gaat schuiven. Wanneer je met een auto in de sneeuw of meer op ijs grip wil hebben dan verkopen ze van die matten ke rond je wielen kan plaatsen waardoor je dus meer grip krijgt dan met een winterband. Sneeuwketting nog beter maar dat is niet op een fiets te plaatsen.
Blijf dus bij mijn gedacht dat in deze omstandigheden ne FF de beste resultaten gaat geven. En dan ook weer ni met te weinig druk. In de zomer ligt het ook hard en rijd men ook met hogere bandenspanning.

Tot morgen
n_biker
Mountainbiker

Post by n_biker »

hoeveel bevoorradingen op de 65 ? :-D
Post Reply